En god Riaa behøver ikke koste skjorta...skrev Rudi her kort tid siden:
64253-en-god-riia-beha-ver-ikke-og-koste-skjorta.html
Selv bruker jeg en
Trigon Vanguard II Riaa (etter å lest Rudi sin test av den i Fidelity) til min Rega P3-24 (forgjengeren til RP3).
(ikke sikker hvem som selger Trigon her på berget nå, butikken og firmaet som importerte, Audioroyal i Tr. heim, har opphørt, ser det er audiosolution.no som har overtatt, men kan ikke se Trigon på lista over merker hos dem)
Som andre har nevnt er Cambridge hyppig foreslått her til Rega og andre budjsettspillere/pu'er vil jeg tro. Ser at modellene (en for mm og en for mm/mc) har kommet i nye versjoner nå. Finnes hos Hifiklubben, se under menyen "Tilbehør", og der et sted finner du Cambridge Azur 551P for mm (kr 598) og
651P for mc/mm (kr 1198,-). Sistnevnte er vel den folk her anbefaler.
Pickupen jeg bruker er en AT-OC9/MLII. Akkurat denne pu'en selges nå billig hos Lpgear da det har kommet en ny versjon (MLIII). Ellers er det flere her som skryter stort av AT33EV som et godt kjøp, også til Rega. Se bl.a
egen lang tråd om denne.
Dynavector DV10x blir også ofte foreslått for den som vil ha en high-output MC til Rega. Fin omtalen av denne pu'en av Arve hos
audiophile.no. [Edit, stryk den websiden nå, ser ut som nettstedet er nede nå...Arve?]
Ellers en del som sverger til Dynavector DV20x (low output-versjonen) til sine Rega P3/P5 (og høyere).
Et par nylig tråder her inne om PU til RP3
61748-pu-til-rega-rp3.html
57671-pick-up-til-rega-rp3.html
og en om pu til P3
61220-pick-up-til-rega-p3.html
... flere tråder om temaet for den som søker...