Rega RP3 Oppgradering

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Jeg har målt forskjeller på VPI. I desperasjon/nysgjerrighet kjøpte jeg en gang en feit O-ring på ebay og fikk høyere hastighet.
Det er forresten også spor på VPI, men de er veldig grunne på pulley, og knapt med noen dybde i det hele tatt på tallerken.
Var resultatet at den feite o-ringen da ikke gikk helt i bunnen på pulley og "spor" i tallerken? Husk at nesten, knapt, omtrent i denne sammenhengen er betydelige;)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror ikke dybde og bredde kan sies å være sånn skapt at remmen rir lenger ut i et v-spor. Ikke <o mot <O mer som (o mot (O egentlig. Sporene i tallerkenen er ikke mer enn en 'markering' som hindrer nedsig.
 
Sist redigert av en moderator:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Om pulley og/eller tallerken har et <-spor eller (-spor er uvesentlig. Greia er om bytte til en tykkere o-ring resulterer i at o-ringen ikke løper i bunnen av sporet. Alternativt rir litt lenger ut på sporkantene, enn ved tynnere o-ring.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan nok være rett. Men i alle fall vil den effekten nok være mer uttalt på en Rega enn på en VPI. Både formen på sporene, og størrelsen på drivhjul/pulley og takkerken/subpratter tilsier det.

Men jeg tror uansett at radien i bunnen av sporene på VPI er såpass stor at både originalreim og O-ring hadde mindre radius. Da bør den vel løp i bunnen okke som?

Med forbehold om at det er en god del år siden jeg hadde spilleren i hus.

Nå skal det sies at O-ringen jeg kjøpte på ebay var 3mm eller noe, og veldig mye feitere enn standard.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn