Rega RP1, RP1 pp, Rega P2 eller andre gode alternativer til ny spiller.

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Du holder oss oppdatert, vel, Viking?:cool:
Oppdateringer kommer selvfølgelig:)
Valget er egentlig tatt nå, bare jeg blir enig med meg selv..
Enten blir det en ny Planar2 med en brukt Rega Fono Mini A2D, eller en ny RP3 med samme riaa. Prisene er henholdsvis ca 5500 og 6500 da. Ny P3 ligger på i underkant av 9000 for bare spilleren, og da melder jeg pass..

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Og en annen positiv ting med de spesialprisa RP3ene av idag er at de kommer ferdig montert med en Elys 2 pickup (se etter en Rega med blått pickuphus istf rødt, som Bias 2 har..) RIAAen er god som en start, som sagt, men begge spillerne reagerer svært bra på en Fono MM hvis oppgraderingsspøkelset kommer på døra..

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.583
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Og en annen positiv ting med de spesialprisa RP3ene av idag er at de kommer ferdig montert med en Elys 2 pickup (se etter en Rega med blått pickuphus istf rødt, som Bias 2 har..)
Planar 2 ser ut til å bli levert m/Carbon PU - og den er vel kanskje ingen høydare:)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Carbon er en rebrandet Audio Technica, muligens en AT95. En god pickup til prisen, men det er selvfølgelig rom for oppgradering. Elys ll som sitter på RP 3 er nok etpar klasser bedre, og det gjør jo det kjøpet enda bedre, IMHO.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jeg sa til prisen, Dazed..de to aktuelle du nevner der ligger i en lavere prisklasse..Prisklasse her er 2200-2800,-.
Et par klasser? Vel, jeg sier TRE, Impulse..It´ s all in hand:cool:

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Passer TT PSU til nye planar 2?

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Yes, da var avgjørelsen tatt og kjøpene i boks:)
Det ble en Rega RP3 og en Rega Fono mini. Æ glede mæ sinnsykt!
Tusen takk for all hjelp dere har gitt meg, det setter jeg umåtelig stor pris på!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Ingen fare der, nei...langt derifra! Gratulerer, Viking!!:cool: Du har grunn til å glede deg til den der..Responderer den på originale Regiske oppgraderinger? Noe så j...ig..Men kan den spille rett ut av boksen? Som ingen andre i den klassen! Greit å begynne med den RIAAen også, mtp det anlegget du har nå. Men hiv opp en og annen PM, sant? Det er mer i vente- og flere ess i ermet her:cool: Bestilte du hvit reim?

Sist redigert:

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Ingen fare der, nei...langt derifra! Gratulerer, Viking!!:cool: Du har grunn til å glede deg til den der..Responderer den på originale Regiske oppgraderinger? Noe så j...ig..Men kan den spille rett ut av boksen? Som ingen andre i den klassen! Greit å begynne med den RIAAen også, mtp det anlegget du har nå. Men hiv opp en og annen PM, sant? Det er mer i vente- og flere ess i ermet her:cool: Bestilte du hvit reim?
Takker så mye!
Tok kontakt pr mail med butikk uten å få svar. Tok ikke sjansen på å vente for lenge på svar, så bestillingen ble gjort uten at det var avklart. Har vært på jobb siden onsdag, så det er litt av å på med mulighet for å maile/ringe, men tenker å ta en tlf i morgen tidlig når jeg er ferdig på jobb.

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Godt valg :) Da har du en svært god spiller som du kan leve med lenge. På sikt kan den eventuelt også oppgraderes med dyrere pickup og ekstern strømforsyning.
Takker så mye.
Oppgraderinger kommer nok;-)
Men akkurat nå kan jeg ikke få spilleren fort nok hjem.
Regner egentlig med at det første som skiftes ut er forsterkeren, men det ligger nok litt frem i tid. Det ligger ann til harde forhandlinger i heimen :p

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Heisann.
En liten oppdatering.(eller oppgradering)
Dagens nedtur, er dagens opptur;-)
Snakket med selger av spilleren i morges, og det viser seg at det hadde vært heng i systemet, og at RP3'en var utsolgt..dvs æ blei fri..
Så da spurte æ...ka gjør vi no?
Endte opp med en flunke ny P3 til en særdeles hyggelig pris. Ja, æ har tøyd budsjettet, angre æ?NEI! Strålende fornøyd?JA!
Ha en flott dag videre!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Likeledes, Viking! Den der er helt rå..en helt annen maskin enn RP3:cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Lovlig sent å melde seg på denne diskusjonen, men... Jeg må innrømme at jeg aldri har latt meg overbevise av Rega Fono, eller noen av pickupene jeg har hørt (de fleste MM men ingen versjoner av Apheta). På pickup ville jeg lett valgt noe fra Ortofon, AT eller DV. På RIAA heller en av modellene til ProJect, som jeg igjen og igjen har kunnet sammenligne direkte, kanskje sjekket ut Cambridge sine som også har et godt rykte.

Men uansett Spillerne og armene er i mine ører vinnere i prisklassen. Det blir fine saker. Grattis!

Sist redigert av en moderator:

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Høres ut som om du kom meget godt ut av dette Viking, herlig! Gratulerer med en flott snurre :)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Få resten på plass over tid, Viking..du ender med ett av fylkets fem tøffeste systemer- tro meg...:cool:

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Få resten på plass over tid, Viking..du ender med ett av fylkets fem tøffeste systemer- tro meg...:cool:
Vi får se hva som skjer etter hvert:rolleyes:Men jeg har iallefall fått mye god hjelp her til både spilleren og neste steg. Og så har jeg jo også fått et og annet tips på innboksen også om oppgraderinger og utvidelser. Det blir tatt godt vare på.
Men jeg er ikke i tvil om at dette blir bra!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Viking: Gled deg, du...
Harald HM: Og et av fylkets andre Top 4 systemer står hos deg.. Noe må vi gjøre riktig, vel?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nå har Harald et rått system, men står det slik til i det fylket at det kun finnes fire i samme klasse? Trodde de frøs så jævlig der oppe at de holdt seg innendørs foran stereoanlegget 9 måneder i året... :rolleyes:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jeg sa Topp 5, Baluba..det betyr ikke at vi ikke har minst TJUEfem virkelig gode sett hjemme..jeg har selv fløtta med ett av de topp fem til Oslo. Samt rådgitt minst ti av de andre..Og du HAR rett- det ER innevær ni mnd i året..men hjemme veit man å utnytte det til sin fordel. Få ting er så behagelig som å komme inn fra førti blå til full fyr i peisen, dempa lys, kosete frue, en god tining av en middag og favoritten på anlegget..tro meg- jeg veit akkurat det..

Sist redigert:

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Antall liker
2.126
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Viking: Gled deg, du...
Harald HM: Og et av fylkets andre Top 4 systemer står hos deg.. Noe må vi gjøre riktig, vel?
Takk for det, Auditor. Vet jo at du har god oversikt, men at du kunne rangere oss slik...

Du overrasker stadig;).

Veldig godt fornøyd, jeg i hvert fall. Så skal jeg ikke forhaste meg med videre oppgradering av P3-en og det som hører til. Men det kommer sikkert:cool:.

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Antall liker
2.126
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Nå har Harald et rått system, men står det slik til i det fylket at det kun finnes fire i samme klasse? Trodde de frøs så jævlig der oppe at de holdt seg innendørs foran stereoanlegget 9 måneder i året... :rolleyes:
Ja, uteklima er en veldig viktig grunn til at man slår seg til her i nord. 30-40 blå, nordlys og peiskos. Og knitring fra vinylriggen:rolleyes:.

Nå er endelig utesesongen snart over og vi kan begynne å lytte til god musikk uten å få dårlig samvittighet for at vi burde sitte ute i midnattssola;).

Det blir bra:cool:

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Glem heller ikke at vi har damene og, gutter.. Frua mi er innfødt Oslojente, men slår om til KAV Salten akkurat når hu har lyst..HELT uten brytning..:cool: Snakk om å være hjemme.. på begge steder..

Det er kos, ja, Harald..,men hva med de av oss som er avhengig av assistanse for å forfløtte seg på is eller i tremeters skavel?? Selv hadde jeg god bruk for spark som barn-altså den isfarkosten med meier på som halve Norge har..
Rangeringen er da det enkleste av verden, da jeg stort sett veit både hvem som har og hvor de fleste av dem er...se ellers redigert innlegg over..

Sist redigert:

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Antall liker
2.126
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Glem heller ikke at vi har damene og, gutter.. Frua mi er innfødt Oslojente, men slår om til KAV Salten akkurat når hu har lyst..HELT uten brytning..:cool: Snakk om å være hjemme.. på begge steder..

Det er kos, ja, Harald..,men hva med de av oss som er avhengig av assistanse for å forfløtte seg på is eller i tremeters skavel?? Selv hadde jeg god bruk for spark som barn-altså den isfarkosten med meier på som halve Norge har..
Rangeringen er da det enkleste av verden, da jeg stort sett veit både hvem som har og hvor de fleste av dem er...se ellers redigert innlegg over..
Enig.

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Jeg er en av de som syns at disse nye spillerne i under-10000-klassen er litt i overkant simplistiske - og at en vintage Thorens-spiller fra 70-tallet er mye gøyere. Utfordringen er å finne en velholdt en.

Er det noen som har erfaring med restaurerte spillere fra Retro Hi-fi på Kråkerøy? De annonserer med en TD-165 som ser forlokkende ut.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Vis meg den, Vrøvl.. Sjekker du adressen på Retro Hi-Fi ser du at de har (hadde, kanskje nå) samme adresse som Elektronisk Bureau? (Måkev. 10) Tipper det sitter en Nagaoka MP100 på? Hvis det er den til 3900 kr- og du vil ha den bør du gjøre to ting:

-Hente den selv, da jeg ikke anbefaler sending av noe så skjørt uten original emballasje..Ellers har iallefall EB vist seg gode på det de gjør.
-Spesifisere en MP110 istf MP100 til samme pris..da kan du begynne å tenke på om den ikke er verd prisen..

Hvis ingen av disse virker forlokkende , spør Jorwed..Han har bestandig en gammel Thorens slengende rundt i huset..

Sist redigert:

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Var den til 3900 jeg tenkte på ja.

Selv har jeg allerede en fin TD-165, men lurte mer på om disse restaurerte spillerne fra Retro/Elektronisk Bureau var anbefalelsesverdige... Gjør de godt restauraringsarbeid? Nagaoka pickupene har jeg veldig troen på, helst MP-150.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Funker, de..Naga, altså...Du får sjekke maskinen selv..Det fins nok av muligheter her for å rette evt ham-fisted TDer-Jorwed, feks..

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.583
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
@vrøvl - Hva skal du med en fra Retro, hvis du allerede har en fin selv fra før? Hvorfor ikke "oppgradere" den m/ny olje osv.
Jeg synes kanskje prisen er litt stiv. Den ser jo fin ut m/den sorte topplaten, lakkert tallerken, sorte møbelknottben osv, men hvorfor annonserer de m/TP16 når det sitter TP11 på spilleren?
Obs - mht topplaten. Det ser ut til at den bygger noe mer enn den originale blikkplaten, og om ikke lageret er shimmet tilsvarende opp er det en fare for at tallerken kan subbe nedi ved fjæring (om fjærene ikke er justert alt for stramme). Originalt er det ikke mer klaring en det bør være.

Det ser ut til at det er en MK1 og TD165 var entry-level modellen til Thorens på 70-tallet, og skiller seg fra TD160 og TD145 bl.a. med 7mm lager - og i de fleste tilfeller innertallerken av kunststoff. Det finnes relativt mange slike spillere i markedet, ikke minst da det var en vanlig modell på mange norske skoler - fortrinnsvis Tandberg-branded.

Men, vi er kanskje litt OT nå;)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Ja, der så jeg også det, Vrøvl..for en gangs skyld er jeg enig med PTB: Få utført sensitive oppgraderinger på den du allerede har- hiv på en Ortofon eller Nagaoka 150, se over fludier, fjærer og gummi- replace where necessary..

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SST: It´s all in hand..Viking har kjøpt den allerede. ATene er greie, de, men Regaen er referansen, og har et utrolig potensiale i forhold til alt annet i klassen. Du burde prøve den selv. Eller se på Onkyo CP1050. Onkyo har ikke innebygget RIAA, men du kan ta ut mer musikk av den enn en AT- til omtrent samme pris.

Viking: Vil du ha en tøffing av en forsterker? Sjekk den Exposuren som Mr-G har ute!

Sist redigert:

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
SST: It´s all in hand..Viking har kjøpt den allerede. ATene er greie, de, men Regaen er referansen, og har et utrolig potensiale i forhold til alt annet i klassen. Du burde prøve den selv. Eller se på Onkyo CP1050. Onkyo har ikke innebygget RIAA, men du kan ta ut mer musikk av den enn en AT- til omtrent samme pris.

Viking: Vil du ha en tøffing av en forsterker? Sjekk den Exposuren som Mr-G har ute!
Takk for tipset. Skal se på den;-)

Topp Bunn