Rega RP1 med simpel signalkabel

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Har nå en Rega RP1 ,spiller via Rega MiniPhono RIAA ,det som forundrer meg er den simple rca kabelen som er fastmontert i platespilleren .
Jeg registrerer en liten brum ved tomgang der forsterkeren er på 30% (uten musikk)
Når jeg tar på RIAA forandrer brumnivå og for meg så virker det som om det er de simple rca pluggene med uskjermet signalkabelen som er det svake ledd ?
Har ingen erfaring med denne problematikken .
Rega anbefaler kun jording av RIAA når pickup(tonearm) forlanger separat jording (hvis jeg har forstått bruksanvisningen rett)

Hilsen en som har tatt fram de gamle platene igjen :)

S

Stereo_Mono

Gjest
Hvis brum ikke er hørbart når du spiller eller ved lytteposisjon hadde jeg ikke brukt tid på det :)
Hadde forøvrig RP1 med Performace Pack før RP3 kom i hus og den var ganske så tyst via innebygde Riaa i Marantzen. RP3 med Exact Pickup har litt høyere «tomgangs» støy, men langt fra et nivå som tilsvarer at jeg gjør noe med det.

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Er det ikke vanlig med skjermet rca (signalkabel) fra platespillere , Vil jeg forbedre med å modifisere til en skjermet kabel ( tenker da på innstråling fra omkringlignende Em gjennom luft )?

S

Stereo_Mono

Gjest
Fortizzimo skrev:
Er det ikke vanlig med skjermet rca (signalkabel) fra platespillere , Vil jeg forbedre med å modifisere til en skjermet kabel ( tenker da på innstråling fra omkringlignende Em gjennom luft )?
Er ikke normalt på budsjett spillere.
Storebror RP3 har skjermet kabel av høyere kvalitet, men koster det dobbelte. Hos meg var det heller ingen forskjell på støy imellom RP1 og RP3. Jeg hadde ikke brydd meg med å gjøre noe med kabelen på en RP1 personlig om ikke støy hadde vært et problem ved musikk avspilling. Dog er det ikke sikkert dette løser seg må en DIY kabel bytte. Har dessverre lest om alt for mange Rega armer, som ender på dynge etter mislykket DIY re-wireing.

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Fortizzimo skrev:
Har nå en Rega RP1 ,spiller via Rega MiniPhono RIAA ,det som forundrer meg er den simple rca kabelen som er fastmontert i platespilleren .
Jeg registrerer en liten brum ved tomgang der forsterkeren er på 30% (uten musikk)
Når jeg tar på RIAA forandrer brumnivå og for meg så virker det som om det er de simple rca pluggene med uskjermet signalkabelen som er det svake ledd ?
Har ingen erfaring med denne problematikken .
Rega anbefaler kun jording av RIAA når pickup(tonearm) forlanger separat jording (hvis jeg har forstått bruksanvisningen rett)

Hilsen en som har tatt fram de gamle platene igjen :)
Hva mener du med den simple fastmonterte kabel? er nok mer enn god nok denne.Se til at jording til pickup sitter godt.Skal normalt være stille som graven dette her :(

Topp Bunn