Rega Rb250 vs Rb300.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei

Har investert i ein Clearaudio Champion Basic for ca 1 mnd siden. Den var anonsert med rb250 arm,men i kviteringen fra da den var ny innkjøpt så stod det at det fulgte ned ein rb300 arm.
Hvordan ser man forskjelen og lydmesig hva er forskjelen?
Ellers ein kjempespiller til prisen eg gav. Oppgraderte fra ProJect Debut.

Mvh
TA Fonn

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Takker for tipset Valentino. :)
Fant ut at de er ein Rb300 arm som står på min spiller.

Mvh

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Fortell gjerne litt om hvordan den låter i forhold til Project, går med planer om ny spiller selv.. :)

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Den låter bedre på ALLE måter. Mykje fyldigare og presisare lydbilde,flott bass. Kan ikkje samenlignes med Debuten. Eg kjøpte brukt,så eg føler at eg gjorde eit flott kjøp.

Mvh

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Hei

Har investert i ein Clearaudio Champion Basic for ca 1 mnd siden. Den var anonsert med rb250 arm,men i kviteringen fra da den var ny innkjøpt så stod det at det fulgte ned ein rb300 arm.
Hvordan ser man forskjelen og lydmesig hva er forskjelen?
Ellers ein kjempespiller til prisen eg gav. Oppgraderte fra ProJect Debut.
I kombinasjon med de aller fleste pickuper vil RB300 være en bedre arm enn RB250, den koster også mer.

RB250 er for så vidt mer populær å "hot-rodde" og enklere å modifisere enn RB300, men resultatet av mange av modifikasjonene er omstridt, og det er lett å ødelegge armen hvis man ikke helt vet hva man gjør.

K

kbwh

Gjest
Et nytt motvektslodd fra Michell (enklest i bruk) eller Origin Live er verd tusenlappen sin, sies det.

Ellers er det rapporter om en annerledes lyd dersom du skrur nåletrykkfjæren på max og bare bruker motvektsloddet til å sette nåletrykket. Gratis å prøve.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
E
Ellers er det rapporter om en annerledes lyd dersom du skrur nåletrykkfjæren på max og bare bruker motvektsloddet til å sette nåletrykket. Gratis å prøve.
Det er vel snarere tvert i mot, å sette nåletrykksfjæren på minimum og så kun bruke motvektsloddet til å stille stifttrykket.

K

kbwh

Gjest
Mener bestemt at den fjæren slakkes etterhvert som man skrur opp nåletrykket. Betyr ikke at jeg ikke husker feil, riktignok.

Topp Bunn