Bruker en slik på min planar 3, men syns det kan være tuklete å stille inn etter den. Spesielt når jeg skal stille inn etter nåla. Er dette en grei protractor, eller fins det bedre der ute som ikke koster skjorta?
|
Hva for type er det? Så en smule hightech ut..
Tør jeg spørre om pris..? ;DDet er en Dr. Feichert protraktor. Et av de mest glimrende verktøyene jeg har vært borti ;-)
Forhandles av Planetsnapa!
Men kan den prisen forsvares for bruk på en planar 3? Så lenge den enn får lov til å bli i heimen, snart kommer feriepenga..Ligger prisliste på nettsiden deres, men jeg mener å huske det var 2190,-
Var på hifiklubben og fikk en slik gratis akkurat nå, den så jo grei ut. Har iallefall to punkts justering! Også var den i plast, mye bedre enn rega sin i papp..Ortofons protraktor er god, den bruker Bearwaldjusteringen. Fås overalt og er billig.
Men den gir vel en annen forvrengningskarakteristikk enn den bearwald typen? Den baserer seg vel sånn jeg har forstått det på mindre forvrengning mot slutten av plata, mens den andre har et jevnere forløp over hele plata?Den "gratis"protraktoren som likner mest på Regas geometrimessig er Stevensontypen. Last ned fra Vinyl Engine.
Da er vi enige Valentino, rega bruker altså stevenson typen. Bearwald har en filosofi på at forvrengning skal være lik over hele plata, altså ikke lavest innerst. Må nok prøve begge..Slik jeg har forstått det går Regageometrien ut på å oppnå lavest mulig forvrengning fra avtastingen der geomertiavvik har størst betydning, altså innerst.