Rega Planar3 - justering?

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Hei! Har en Planar3 med en RB300 arm.
Det tar over 10 sek før nålen når platen når jeg senker armen fra løfteren. En vandring på ca 12-15mm. Noen som vet om det er justeringsmulighet for dette?
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei

Mi erfaring er at dette er avhengig av temperatur. Når regaen min tidlegare (der den stod tidlegare, inntil stort sydvendt vindu) til tider vart eksponert for sterkt sollys og høg temperatur (om våren/sommaren, unngjekk å legge plater på regaen når det var som verst), falt armen fort ned. Ellers tek det litt tid ja. Veit dessverre ikkje om det er noko å gjere med dette, spent på kva svar du får her.

Mvh. Karl :)
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Liotheles skrev:
Hei! Har en Planar3 med en RB300 arm.
Det tar over 10 sek før nålen når platen når jeg senker armen fra løfteren. En vandring på ca 12-15mm. Noen som vet om det er justeringsmulighet for dette?
Det er nok ikke vandringen som er problemet, men veldig ofte er armløftene til Rega trege, særlig når det er kaldt eller når spillerne ikke brukes ofte. Det kan hjelpe å trykke ned stempelet i armløften raskt et par ganger; ta ned hendlen først og trykk ned stempelet med fingeren. Hvis spilleren er gammel, så kan armløften demonteres, renses og smøres opp, men det er en jobb som krever noe tålmodighet og fingerferdighet.

Det beste tipset hvis man er stødig på labben og utålmodig, ikke bruk armløften i det hele tatt. Så lenge man ikke har parkinsons eller tre i promille, går det veldig bra med litt trening.
 
Topp Bunn