Rega Planar - for kort phonoledning.....?

Ziggbart

Fersking
Ble medlem
18.03.2009
Innlegg
2
Antall liker
0
Jeg har nettopp gått til innkjøp av en ny platespiller, RP 3 hos Soundgarden. Den har fabrikkmontert phonoledning, disse er selvsagt for korte ift ønsket plassering av platespiller og forsterker. Noen der ute som har tips om hva jeg bør gjøre for å få lengre phono ledninger ?
Skifte ut de fabrikk monterte eller går de ann å forlenges og hva blir isåfall de lydmessige konsekvensene ?
Er åpen for gode forslag og innspill.

MOJO
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Her kommer du til å få to råd:

1. Kjøp en forlengerkabel på clas Ohlsen e.lign
2. Bytte originalkablene til noen som er lange nok og av god kvalitet.

Personlig hadde jeg nok valgt alt 2.

Gratulerer med ny flott spiller :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ziggbart: Forleng signalkabelen til RIAAen din, flytt den nærmere ønsket platespillerplassering. Da kan du både ivareta kvaliteten på overføringa og bevare spilleren din slik den skal og må være for max utbytte: HELT original, sånn bortsett fra pickupen. Begynner du med rewiring der kan du glemme garantien. Alternativ kabel? Feks vdH D102Mk3...Har du ikke ekstern RIAA? Begynn der. Feks med Rega Fono i ønska utgave..
 

Ziggbart

Fersking
Ble medlem
18.03.2009
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei !
Flytting av komponenter er ikke mulig. Forsterkeren jeg har er en McIntosh MA 8000, så RP3`en skal i utgangspunktet tilkobles direkte.
Slik jeg ser det nå er vel forlengelse av phonokablene den enkleste løsningen...?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Gå for den enkleste, og billigste, løsningen først og vurder selv resultatet. En kabel hos Clausen/Elkjøp/Power koster en hundrelapp.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.331
Antall liker
2.564
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Forleng kablene,men gå for noe bedre enn det Clas eller Biltema kan tilby.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Det enkleste du kan gjøre er å kontakte Hb52 her på sentralen.Han lager phonokablene til deg i ønsket lengde.
Mvh Kenneth
 
Topp Bunn