Rega Planar 8-justeringsmuligheter

ornulv

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2014
Antall liker
10
Sted
Sarpsborg
Hei,hei.
Planar 8 har jo ikke så mange muligheter for justering, jeg tenker på armhøyde, azimuth, utskiftbare motvekter.
Spilleren jeg bruker nå, Pro ject Rpm Carbon 9, med arm 9cc Evo, kan justeres på armhøyde, azimuth, og har 4 forskjellige vektlodd for tilpasning av pickuper med forkjellig vekt.
Men jeg har lyst til å prøve noe nytt, og Planar 8 får mye god omtale.
Er det en ulempe med fraværet av disse muligheter for justering?
Eller takler spilleren dette fraværet greit slik den er bygget.
Jeg kommer ikke til å kjøpe den med Regas egen picup.
Er det noen som har noen innspill på dette?

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.877
Sted
London
Hei,hei.
Planar 8 har jo ikke så mange muligheter for justering, jeg tenker på armhøyde, azimuth, utskiftbare motvekter.
Spilleren jeg bruker nå, Pro ject Rpm Carbon 9, med arm 9cc Evo, kan justeres på armhøyde, azimuth, og har 4 forskjellige vektlodd for tilpasning av pickuper med forkjellig vekt.
Men jeg har lyst til å prøve noe nytt, og Planar 8 får mye god omtale.
Er det en ulempe med fraværet av disse muligheter for justering?
Eller takler spilleren dette fraværet greit slik den er bygget.
Jeg kommer ikke til å kjøpe den med Regas egen picup.
Er det noen som har noen innspill på dette?
Må innrømme at jeg ikke er noen avansert bruker av platespillere. Men jeg kvittet meg med Rega pga måten de har antiskate på og mangelen på nøyaktighet jeg syntes denne og vektjusteringen gav. Byttet til Technics, og det er en helt annen verden av justeringsmuligheter og mye mer intuitivt

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
16.016
Sted
Sørlandet
Rega Planar 8 er en meget god spiller og med mindre du kjøper en PU som bygger mye i høyden så trenger du ikke å shimse opp armen. Men når det er sagt så er det ikke en vanskelig operasjon å sette shims under RB800 armen.

-BB-

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Antall liker
306
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1

ornulv

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2014
Antall liker
10
Sted
Sarpsborg
Ok. En fordel med de shimsene er at man ikke trenger løsne og løfte opp hele armen. Men vil ikke bruk av slike forringe armens kontakt/mangel på kontakt med resten av spilleren. Rega er vel veldig nøye detaljer i sin konstruksjon av spillere, eller er det ment at man skal bruke shims til disse spillerne?

Azimuth? Og hvor høyt i vekt kan man gå på pickups før loddet blir for lett?

Topp Bunn