Rega Planar 3 - verdi?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Nordland
    NWP: Du burde nok holde et ekstra øye med akkurat den motoren. Bruk originale Regadeler, og har du ikke skifta til Whitebelt, gjør det. Det vil du merke mye til med den pickupen du har. Neste burde være å lempe PP2 ut for en Fono MM.
    Enig i det Audiotor, orginaldeler ruler!
    Når det gjelder PP2, så har jeg en Muffsy (DIY) liggende i smådeler. Venter på tredje mnd. på en loddebolt jeg aldri fikk, skal melde det inn på ebay, for "a refund" as we speak..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    NWP: Begynn med reima. Det kan fort vise seg å bli de mest velanvendte fire hundre lydkronene i år for din del...Bytta på min Rega ifjor, lurer fortsatt på hvorfor det tok så lang tid..Ellers kan du jo lese nicket en gang til..hehe..Spar ikke på boltkvaliteten heller. En Weller loddestasjon burde holde. Flere bekjente har fått smelta sine kinesiske loddebolter..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Alibeba: Til den prisen er det nesten garantert en asiatisk rip-off. Forresten er det fullt mulig å finne den i Norge til en lavere pris. Importert offisielt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Alibeba: Til den prisen er det nesten garantert en asiatisk rip-off. Forresten er det fullt mulig å finne den i Norge til en lavere pris. Importert offisielt.
    Hvis den kan skaffes for mindre i Norge, er likevel 280Kr fra eBay et tegn på at det er fake? OK.


    ...Og som sagt ER det der en original Rega-motor.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Genuine REGA Whitebelt fra top rated plus UK selger for 285.33 ink. porto til Norge på EBAY.
    400.- ink.porto fra Mono.

    Å kalle bortimot alt på Ebay for fake og rip-off er helt på trynet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå kunne jeg selvsagt ha kommet med en nebbete kommentar om at å selge en hvit drivrem som en mye dyrere oppgradering fra den svarte drivremmen, der begge deler egentlig er litt tykke gummistrikker med toleranser for elastisitet og lengde/tykkelse, er en ripoff i seg selv, men det skal jeg selvsagt holde meg for god til. ;)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ja hvorfor i utgangspunktet selge en "dårlig" rem som sikkert koster nogenlunde det samme å fremstille ?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.919
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Solgte Planar 3 plint (med defekt motor) for kr 700.- og en RB 301 arm for kr. 1000.-
    Syns det var helt innafor :cool:
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Nordland
    Nå har turen kommet, jeg skal kvitte meg med min kjære Rega Planar 3 som jeg kjøpte brukt i år 2000. Den er fra ca. 1993 (ut fra prod.nr). Hva kan man forvente å få for spilleren? Alt virker, plinth ikke smellvakker, Nyere lokk, RB300 med Ortofon om5e (150-200 timer). Nad P2e riia følger med.. Rundt 1500 spenn?
    Ka du trur:confused

    Rega planar 3 ..jpg
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.919
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Syns ikke du skal slippe den for mindre enn kr 1500.-
    I min mening er riaa-trinnet nærmest verdiløst - det er direkte dårlig og gjør seg bedre på el-returen (du risikerer at kjøperen klager over dårlig lyd - og NAD'en er den skyldige). Jeg har hatt det riaa-trinnet selv; og det er bare dårlig. Pu aner jeg ikke noe om - men er vel neppe verdt mer enn kr 200.-.
    Armen er god nok, og for en rega-fanboy er den alene verdt 1500.- :rolleyes:


    (Det var vel en saklig posting fra en Rega-hater:)
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Nordland
    Syns ikke du skal slippe den for mindre enn kr 1500.-
    I min mening er riaa-trinnet nærmest verdiløst - det er direkte dårlig og gjør seg bedre på el-returen (du risikerer at kjøperen klager over dårlig lyd - og NAD'en er den skyldige). Jeg har hatt det riaa-trinnet selv; og det er bare dårlig. Pu aner jeg ikke noe om - men er vel neppe verdt mer enn kr 200.-.
    Armen er god nok, og for en rega-fanboy er den alene verdt 1500.- :rolleyes:


    (Det var vel en saklig posting fra en Rega-hater:)
    Jepp du har rett i alt, ser tonearmen går for den prisen.. Har ikke emballasje, så jeg blir nok å legge den ut på FB kjøp og salg..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Martinlan: Rega er ikke de som endrer uten grunn, så hvis du har sett på en FEMTEN år gammel 3er,-as per dags dato- er det snakk om en P3, ikke Planar 3. Ref Gunnars post her oppe. Originalen kom i 1986-7, slik vi kjenner den fra Klubbens tid med Rega.. Rega ble grunnlagt i 1973, brukte japanske tonearmer før Roy Gandy konstruerte klassikeren RB300 selv.
    Den P3en du har sett kom i forskjellige farger også,, kalt P3C og det finnes en seinere P3-24- den har 24V motor. Du sitter på en 4 år gammel 1er? Altså en RP1. Den er fortsatt god, men du kan regne med litt konkurranse fra ny Planar 1 2016 og nye Rega Intro dersom du legger bruktpris høyere enn 13-1400 kr for den. Det dobbelte må du nok ut med for P3 du har sett på. Og den Special Edition 3eren Hiawata nevner til rett under fem som ny har plinthet fra RP-linja, bracing, arm og tallerken fra Planar 3 2016. Pluss PSU-mulighet. Mitt tips er derfor: Strekk deg til en ny Planar 3 2016. Den har absolutt alt de andre hadde, samt mye mer enn det. Tilogmed en ny Planar 1 fra Platekompaniet er et solid steg opp fra den du har nå. Og det sier ikke lite, all den tid at RPen fortsatt oser av musikk.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn