Rega Planar 2 Elys 2 - humming nær senter

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.046
Antall liker
14.527
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Det er et helt greit standpunkt, det. Det som derimot er litt mer slitsomt å forholde seg til er de som nærmest fornekter alt som er av svakheter ved designet.
Ikke uenig.
Jeg tenker at det Gandy og teamet hans fikk, og får, til er nettopp å balansere den negative påvirkningen fra alle svakhetene og den rimelige prisen. Sånn at lyden som kommer ut av phonopluggene ikke er så ille, men ille bra. 8)
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.004
Antall liker
28.494
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det var et balansert svar Rolf. :)
For min del tenker jeg på Rega som iPhone.
Fungerer ok, så lenge du gjør det som fabrikanten har valgt for deg.

Så slipper du og konfronteres med begrensningene i designet.

Dessverre er regelen slik vi har sett her de siste ukene, alle problemer forsøkes bortforklart
med andre komponenter enn selve spilleren - mens virkeligheten kanskje er omvendt?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.046
Antall liker
14.527
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Den sammenligningen med iPhone liker jeg, Lagga.
Rega er sånn, men med den forskjellen at i Regaverden kan du gjøre en masse modifikasjoner.
Da risikerer du riktignok å havne utenfor hos Regavennene også, om modifikasjonene ikke er i Gandy's ånd.
(Sier jeg med en Groovetracer subplatter til $250, hehe)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette er kanskje verdens mest solgte skikkelige platespiller? ProJect har vel i perioder solgt mer, men ikke over så lang tid, og spredd på et utrolig antall forskjellige modeller.

Rega er stort sett samme greia, i år etter år og fra bunn til topp i sortimentet. Noen justeringer i materialvalg og smådetajler i utformingen, men likevel. En ettermarkedsbit til Rega har en tendens til å passe alle. Markedet blir stort når det er sånn. En del av oppgraderingene er i tillegg særdeles gode svar på tiltale.
 
Topp Bunn