Rega P5

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Hvilke pickupper fungerer optimalt med en Rega P5 efter Jeres erfaringer?
 

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
89
Antall liker
6
Jeg har brukt PUer fra Ortofon Rondoserien og Benz Glider, alle med godt resultat. Jeg har inntrykk av at P 5'en ikke er så finspist mht til dette.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Ortofon anbefales varmt. Flott spiller med en fantastisk potent arm. Synes TT-PSU ga et fint løft også.
Synes denne Rega spilleren overbeviser så sterkt at innkjøp av ny P9 vurderes sterkt i disse dager.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
DV20x er også en pu jeg vil anbefale- seff. DVxx2 også, men da til en betydelig høyere pris.
(regner med at det er RB700 armen som er montert)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Hvis PU blir veldig dyr kan man kanskje heller vurdere en P7 med en rimeligere PU, som f.eks. de glimrende MC-variantene til Audio Technica.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Bach_Man skrev:
Hvis PU blir veldig dyr kan man kanskje heller vurdere en P7 med en rimeligere PU, som f.eks. de glimrende MC-variantene til Audio Technica.
Meget godt poeng Bach_Man. En god balanse er viktig.
Men er dog komfortabel på at RB700 armen er mere en kapable nok til å hamle opp med det meste.

Som nevnt så frister P9 enormt. Veldig behagelig å slippe å måtte dille med platespilleren. Det er vel en av Regas sterkeste punkter. Absolutt super enkel å ha med å gjøre i hverdagen. Var de ikke en kjent anmelder som sa at Rega platespillere er for musikkelskere og de som må justeres i hit og pine er for audiofile ;D
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
RB700 er fin ja. Jeg har forresten Origin Live motvektslodd og endestubb på min. Ga en liten forbedring i forhold til originalen.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Bach_Man skrev:
RB700 er fin ja. Jeg har forresten Origin Live motvektslodd og endestubb på min. Ga en liten forbedring i forhold til originalen.
Ok! Interessant. Har Michell sin på vei over mini dammen om dagen. Er vel litt av samme ulla. Standard vekten er nærmest umulig og få utbalansert med 10gram og tyngre PU. Motvekten blir hengende alt for langt ute med Jubilee.
Michell sin skal visst flytte tyngdepunktet til samme punkt som nålen nesten, som skal bidra positivt også.
Er denne jeg har på vei.
 

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
digiman skrev:
...
Ok! Interessant. Har Michell sin på vei over mini dammen om dagen. Er vel litt av samme ulla. Standard vekten er nærmest umulig og få utbalansert med 10gram og tyngre PU. Motvekten blir hengende alt for langt ute med Jubilee.
Michell sin skal visst flytte tyngdepunktet til samme punkt som nålen nesten, som skal bidra positivt også.
Er denne jeg har på vei.
Den tyngste vekta fra Michell er også litt i letteste laget til min Ortofon HMC30 (+/- fingerskruen til å justere vekta med). HMC skal veie ca 10-11 g og ha et nåletrykk på omkring 2g. Det blei litt bedre med noen dråper loddetinn i den hule enden av stubben som skrues i armen.

mvh
KJ
 
Topp Bunn