Rega Elys2

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
582
Torget vurderinger
46
Hei, jeg kjøpte en Planar 3 med ferdig påmontert Elys 2 pu. ( Helt nytt) Når jeg skal spille plater forsvinner stiften nesten helt opp i pick up huset, ja av og til har huset tatt ned i plata. Det virker som om nålefanen ikke klarer vekta av arm og pick up, jeg har stilt inn vekt både manuelt og med ekstern stiftvekt. Det blir ørlitegrann bedre når vekta justeres til ca. 1,0g men anbefalt vekt er jo 1,75g. Klaring mellom plate og pick up hus er under 0,4mm.
Noen som har vært borti dette?

Mvh. Morten

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
456
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Har du et bilde? Mulig opphenget til pickup'en er altfor løs. Jeg har hatt noen pickup'er som var ganske nær plata, men spilte bra for det. Hvordan ser nålefanen ut?

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
582
Torget vurderinger
46
Har du et bilde? Mulig opphenget til pickup'en er altfor løs. Jeg har hatt noen pickup'er som var ganske nær plata, men spilte bra for det. Hvordan ser nålefanen ut?
Hei, nålefane ser helt fin ut. Kun spilt ei plate.

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
456
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5

Hvis du tar en titt på disse to bildene, så sitter pickuphuset farlig nær plata også. Kanskje det bare skal være sånn?

Bilde nr 2 har mer klarering enn hos deg.

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.684
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Her var det ikke mye klaring, nei...mulig opphenget er gåent!? Du kjøpte dette nytt, eller? Om så ville jeg tatt kontakt med forhandler, for her ser det unektelig ut som om noe er feil. Nå har ikke jeg erfaring med Rega Elys Pickup'en, men jeg har aldri hatt en pickup som har kjørt såå lavt i sporet...her er det jo definitivt fare for "avsporing grunnet rillekræsj".

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
456
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Det virker som meste parten av nåla(punktet der hvor diamanten er festa til nålefanen) er inni pickuphuset. Jeg ville ha gjort som 211. foreslo, ta kontakt med forhandler.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
582
Torget vurderinger
46
Her var det ikke mye klaring, nei...mulig opphenget er gåent!? Du kjøpte dette nytt, eller? Om så ville jeg tatt kontakt med forhandler, for her ser det unektelig ut som om noe er feil. Nå har ikke jeg erfaring med Rega Elys Pickup'en, men jeg har aldri hatt en pickup som har kjørt såå lavt i sporet...her er det jo definitivt fare for "avsporing grunnet rillekræsj".
Helt enig, har sendt mail til forhandler så får vi se.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
582
Torget vurderinger
46
Det virker som meste parten av nåla(punktet der hvor diamanten er festa til nålefanen) er inni pickuphuset. Jeg ville ha gjort som 211. foreslo, ta kontakt med forhandler.
På dine bilder ser det normalt ut ja, det bekrefter nok at det er noe galt med min pu.

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
456
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Det er så kjedelig å kjøpe noe nytt, så er det noe galt med dette produktet. Får håpe forhandleren klarer å løse dette problemet raskt og smertefritt.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
582
Torget vurderinger
46
Det er så kjedelig å kjøpe noe nytt, så er det noe galt med dette produktet. Får håpe forhandleren klarer å løse dette problemet raskt og smertefritt.
Har svært gode erfaringer med forhandler så det regner jeg med at løser seg.

Topp Bunn