Kjempegode høyttalere; har ikke hørt de på lenge, men når jeg har hatt de hjemme har de svært så lette å like.
Imidlertid; dette er høyttalere som kjøpes etter "hør-hjemme-først"-prinsippet (som alle andre høyttalere forresten), ikke minst pga en frekvensrespons som er litt "uvanlig". Den responderer mye på elektronikk og rom, og har hos meg konsekvent gitt en åpen, lys og luftig lydkvalitet som matcher veldig godt med f.eks Rega og Naim elektronikk, ikke fullt så bra med mer "grovkornet" her-kommer-jeg-elektronikk fra andre deler av kloden.
Yamaha elektronikk har generelt en behagelig "huslyd" som burde passe sånn sett, men forsterkerne deres pleier vel også å være nokså stakkarslige i lave impedanser med store fasevinkler, så det er to grunner til å høre de hjemme; "aquired taste" klangbalanse og suspekt forsterker.
P2 er forresten ikke noen kilde som henger overbevisende med på høyttalere i den prisklassen du nevner imo; dette er og blir en budsjettspiller, og god er den i så måte, men disse høyttalerne har et potensiale som denne kilden aldri vil klare å realisere. Simpelthen et solid ubalansert system imo. Men greit nok dersom man ser for seg å oppgradere med det første antakelig.
Mvh Vidar P