REGA Ania MC -Nivå?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.662
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Er det noen som har formeninger eller erfaringer med REGA Ania MC?
Hvilke elementer er sammenlignbare?

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2009
Antall liker
65
Torget vurderinger
2
Vet ikke med Ania, men Rega Apheta var vel i manges øyne en overpriset pu.

• Liker
Reaksjoner: PCK

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
16.114
Sted
Sørlandet
Kun ca 10 timer med Ania og det er for tidlig for å komme med en konklusjon. Liker den allerede bedre en Ortofon 2M black. Mer liv, mer kropp.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.662
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Ortofon 2M black er en MM og Ania er en MC. Syns i utgangspunktet at MM aldri nærmer seg en MC. MC har mer klang og åpenhet. Jeg syns ikke 2M Black hadde noe særlig bedre klang en 2M Red. Derimot hadde Quintet Blue MC gode egenskaper som passet meg.
Derfor var spørsmålet mitt om Ania lå i en typisk god MC klasse. Eks som Audio Technica AT33xxx, Ortofon Quintet xxx, Audiovector xxx -klassen. Er Ania’s nålefane og diamant egentlig avansert nok?

Sist redigert:

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Rega Apheta2 er en veldig god PU, men har ikke hørt Ania, og da er vel kommentaren bortkastet.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.662
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Rega Apheta2 er en veldig god PU, men har ikke hørt Ania, og da er vel kommentaren bortkastet.
Det er vist veldig få som har erfaringer med Ania, eller har ikke mange særlig lyst til å uttale seg om denne.
Må vel være noen flere som kjenner huslyden til MC pickup'ene til Rega, eller? Jeg er helt blank!

Er RP8 overkill til Ania? Eller er Planar6 bra nok?

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Apheta2 koster ca 14000 og blir levert sammen med RP8 og RP10. Ania koster ca 6ooo og blir levert og anbefalt til RP6 og RP8. Ville tro at Ania passer veldig bra til RP6. Men du kan sikkert tyne enda mer godlyd ut av en RP6 Med Apheta2. Men spørs om du får alt potesial ut av PU'en.

PCK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.01.2017
Antall liker
33
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Det er vist veldig få som har erfaringer med Ania, eller har ikke mange særlig lyst til å uttale seg om denne.
Må vel være noen flere som kjenner huslyden til MC pickup'ene til Rega, eller? Jeg er helt blank!

Har erfaring med Apheta2 på RP10. Synes dette manglet fundament. Har fått det tilbake med Ortofon. Vurder Cadenza før du evt. kjøper Regapickup. Tror man skal høre begge. Trodde RP10 låt tynt, men det ble annerledes med en annen pickup (=Ortofon).

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Antall liker
471

Husk at Ania ikke har vært lenge på markedet. Mangelen på svar skyldes nok først og fremst det.

Topp Bunn