Reference 909s "venner" ?

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Innlegg
1.228
Antall liker
1.973
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Jeg har nå spilt på mine Jamo R909 i et 1/2 år og er fortsatt like begrestret. Er jeg den eneste her i Norge som har et sett ? Har lyst å dele mine erfaringer med andre "venner" av disse meget spesielle danske high-end høyttalere.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Tja, kan du ikke kalle det jamo's venner?
;D
PK
 
K

kbwh

Gjest
Kan du ikke fortelle litt om hvordan du har satt dem opp i rommet, K2? Jeg er akustikkjunkie med behov for daglige fix, og disse dynamiske dipolene (ringdiskantene unntatt) er spennende i så måte.
 
B

bendis

Gjest
dynamisk dipol gir et magisk spredningsmønster som f.eks horn aldri får

hvordan funker overgangen fra 5" til 15"? skulle ikke tro mellomtonen går særlig dypt. ::)
 
B

bendis

Gjest
tror jeg hadde gjemt den armerte greia der på kottet om jeg eide en. evt hatt en stor duk over. som varmeovn duger den sikkert bra ;D
 

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Innlegg
1.228
Antall liker
1.973
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Svar til div. Jeg har hatt fler forskjellige plaseringer og i 2 forskjelige rom! Har prøvd den klassiske med ca. 1/3 av rommet bak ht. Dette var naturligvis OK, men ikke så mye bedre end når jeg bare plasserte dem hvor der var plass! De bør dog ha ca. 1 m. til bakvegg ellers blir perspektivet dårligere og bassen ikke hel så presis. De er m.a.o.meget enkelt å plassere, bortset fra at de er tunge ca, 65 + så du flytter ikke på dem daglig. Overgangen fra 5" til 15" virker helt uproblematisk! De bør bi-wires! Er enkle å drive! har prøvd både rør (MC-2275 )og transsistor (MOON W-3/5) no problem!
Det jeg lure på er om det ikke finnes andre her på sentralen som har skaffet seg et par 909! Jeg kan da ikke være den eneste ???
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
De virker skikkelig spennende K2! Doble 15-tommere høres morsomt ut. :) Hvor får man lyttet/kjøpt de i Norge? Hva er prisen for disse?

Mvh
 

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Innlegg
1.228
Antall liker
1.973
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Jeg aner ikke hvor man får lyttet/kjøpt de i Norge. Jeg kjøpte mine i Danmark. De koster vel ca. 90.000
 

thor_egil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2005
Innlegg
211
Antall liker
47
Torget vurderinger
2
Som eier av en annen dynamisk dipol, Gradient Revolution, vil jeg hevde at 909 må være en spennende høyttaler, og et bevis, som med Oriel, at Jamo virkelig kan når de vil. For de av dere som ikke har opplevd et dipoltbass-system vil jeg absolutt anbefale en prøvelytt til et, enten det heter Gradient eller Jamo.

Også ser de flotte ut..både i gult og rødt :)
 

HåkonW

Fersking
Ble medlem
01.04.2008
Innlegg
3
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Om jeg ikke har 909 har jeg akkurat bestilt et par av lillebror 907.
Har ikke det største rommet akkurat så tror det vil fungere bedre med 4x12" enn 4x15" :)
Kommer ikke før midten av Juni så må smøre meg med tålmodighet...

Fortsatt fornøyd med dine? Har du de fortsatt? hvordan syntes du lyden er?
Har en NAD M3 nå, men vurdere å bytte den ut... Det store spørsmålet er bare til hva...
Noen tips?

HW
 
Topp Bunn