Diverse Redigering av Excel-ark

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Her er et lite utdrag av et Excel-ark med oversikt over konas lydbøker:

Abdolah: Huset ved moskeen
Rohrt, Morten
Abrams: Don Juans dagbok
Andresen, Morten
Adamson: Enken
Vollan, Ingrid
Adler-Olsen: Flaskepost fra P
Winther-Larsen, Helge
Linjene i kursiv er forfatterens navn. Denne raden skulle jeg gjerne ha flyttet til kolonne "B" i arket, men jeg vet ikke hvordan man gjør det.
Kan noen hjelpe Steinar og hans kone?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.541
Torget vurderinger
4
Linjen i kursiv er vel innleser sitt navn, mens forfatter er nevnt ved etternavn før tittel, adskilt med kolon ?
Jeg antar du da vil ha navnet flyttet til kolonne B på samme linje som forfatter / tittel ?

B1=A2 og kopier nedover.

Antar du etterpå vil slette radene med info som er flyttet. Første copy / paste values hele arket, deretter i kolonne C, merk rad 1 med f.eks. X og rad 2 med Y. Marker C1og C2 og kopier nedover.
Filtrer på Y og slett.

Forutsetter selvsagt at strukturen med forfatter/tittel og innleser på to påfølgende rader er konsekvent uten ekstra rader.

Eller dersom forfatter/ tittel er skilt konsekvent med kolon kan du bruker C1=ISNUMBER(SEARCH(":";A1)) deretter filtrer alle FALSE (dvs innlesernavn som ikke inneholder kolon) og slett.

N

nb

Gjest
...eller bare sende regnearket på epost til Trane og få det tilbake fiks ferdig (jeg kan også gjøre det for deg forsåvidt, er flere måter å gjøre dette på )- Tranes fremgangsmåte burde funke greit så vidt jeg kan se.

Topp Bunn