Recappe RIAA?

Neogenic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2013
Innlegg
109
Antall liker
73
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Har det noe for seg å recappe RIAA trinn? Har et Electrocompaniet Ecp1 som jeg vil revitalisere. I så fall, hvor mye vil noe sånt koste?
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.195
Antall liker
2.665
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Ja og nei ,, ellers synes jeg EC lager state of art elektronikk generellt .
Denne tror jeg faktisk er en current injekted model ,,, og det blir alldri feil
: )
Det jo sånn at flere fabrikanter gainer på å ha litt større trafo i sine extern psu .
se på denne tråden

 

Neogenic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2013
Innlegg
109
Antall liker
73
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Ja og nei ,, ellers synes jeg EC lager state of art elektronikk generellt .
Denne tror jeg faktisk er en current injekted model ,,, og det blir alldri feil
: )
Det jo sånn at flere fabrikanter gainer på å ha litt større trafo i sine extern psu .
se på denne tråden

Er det noe sted jeg kan få kjøpt et ferdig power supply til ECen? Hva tror du om å bytte PSU + recappe?
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.195
Antall liker
2.665
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Er det noe sted jeg kan få kjøpt et ferdig power supply til ECen? Hva tror du om å bytte PSU + recappe?
.Kondensatorer har som sagt som nye shelf life " på 5 år noen .Så ,,, Rekappe blir ikke feil om om vi snakker eldre elektronik .Så lenge du ikke kan gjøre det selv , ta en mail til EC teknisk avd om de kan tilby upgrade
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.935
Antall liker
11.342
Sted
Ytterst i havgapet...
Det kommer litt an på hva man mener med "recapping", som er blitt et ofte misforstått emne... Å bytte veldig gamle elektrolytter kan ha noe for seg, men er ikke noe universalsvar. Å bytte filmkondensatorer har stort sett svært lite for seg, selv om man bytter til påstått "bedre" typer. Filmkondensatorer, - i alle fall det som er laget fra ca 1970 og deretter, har tilnærmet uendelig levetid... Det meste av dette er basert på "HiEnd"-myter...
 
Topp Bunn