Real Soul

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
...er akkurat hva Sharon Jones and the Dap-Kings bedriver på albumet "Naturally". Albumet finnes tilgjengelig på både LP og CD, og svinger som klassikerne fra 1960-tallet og rører sjelen slik som bare real soul kan!! Full honnør til produsent Bosco Mann som har klart å hente fram det gamle erketypiske soul-soundet og iført litt moderne teknisk krydder!! ;D

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hva???????????? Ingen respons på min supre musikkanbefaling?!! Regner med at dette skyldes at alle er blåst overende av den deilige soulmusikken til Sharon Jones, og derfor ikke kommer seg til tastaturet for å si seg enig med meg...........

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Sorry, men dette mistet jeg. Forumet svømmer over av dommedagsprofetier. Endetiden er nær.

Folk trenger mer soul. Når musikken finnes på vinyl, vil jeg danse. Hvor kan jeg kjøpe Sharon Jones and the Dap-Kings. Fortell meg! Fortell meg. Kan jeg kjøpe Naturally i Norge? 8)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte min vinyl utgave hos Load Music i København, men blir overrasket hvis ikke gutta på Big Dipper kan skaffe denne til Norge! Mener at både vinyl og CD utgave har samme katalognummer (DAP-004).

Legger med link om platen, med mulighet for prøvelytting til låtene i MP3 format. Også mulig å bestille platen herfra (hos plateselskapet)...

http://www.daptonerecords.com/pages/dap004LP-CD.html

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Dette svinger. Jeg fant platen hos Big Dipper. Det blir en tur dit i morgen. Takk. 8)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Det er sant. Denne platen har soul. Den svinger. Den er tidløs. Den er klassisk. Den har alt. Svart vinyl. Svart musikk. Jeg kommer til å kjøpe flere plater av Sharon Jones and the Dap-Kings. Det lover jeg meg selv.

Gi meg Sharon Jones i stedet for Norah Jones! 8)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har du fått fatt på andre album en Naturally, og i tilfelle hvordan er disse i forhold til den sorte godklumpen du allerede har skaffet??!!!!

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Har du fått fatt på andre album en Naturally, og i tilfelle hvordan er disse i forhold til den sorte godklumpen du allerede har skaffet??!!!!
Ikke ennå, men det kommer. Jeg får se om jeg får tatt meg en tur innom Big Dipper en av de nærmeste dagene. 8)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.899
Torget vurderinger
4
Re: Real Soul ->>>STAX

De fleste butikkene til Platekompaniet har den.

Forøvrig er jeg enig i at "folket" trenger mer real soul....ikke det jævla skvipet man kaller soul og r&b nå om dagen. Anbefaler alle å oppsøke reissue serien til STAX (sjekk ut Isaac Hayes, Shirley Brown, Mavis Staples, Pops Staples, Booker T & the M.G's, Johnnie Floyd, Albert King, Otis Redding, Carla Thomas ), - masse snadder som kan få opp varmen i både kropp og sjel.
http://staxrecords.free.fr/index.htm

Topp Bunn