ReadyNas/SB problemer

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.995
Sted
Harstad
Torget vurderinger
27
Hei!
Ha anskaffet meg en RN duo som jeg ønsker å bruke til backup og som musikkserver for SB duet. Har installert per instruksjoner men får ikke sb til å virke stabilt. Jeg mister kontakt med sb og klarer ikke å kople til med fjerkontrollen. Ipeng klarer heller ikke å gjøre noe og er ikke i stand til å synche musikken før det hele stopper opp. Kun sporadisk kan jeg spille litt musikk. Jeg har en laptop på kontoret som streamer musikk fra samme nas igjennom Itunes uten problemer. Samme pc har tilgang på nas uten problemer. SB fungerte også 100% før, da jeg hadde SC installert på en musikk-pc(også trådløst)

Nas er kablet til router(Altibox), resten er trådløst.

Får dere noe ut av dette?
Mvh Espen

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.973
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tror heller du skal se om SB har problemer mot trådløsruteren. Det er i hvertfall mine erfaringer om at nå SB detter ut på det viset, så er det den som sliter med å kommuniser med ruteren - typisk pga mye trådløstrafikk i området. En omstart av ruteren brukte å hjelpe på, der og da, men etter kanabytte forsvant problemene. Hvis SB er litt langt fra ruteren kan du og få lignende problemer - dvs at nettverkskontakten til SB er litt marginal.

Johan-Kr

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.995
Sted
Harstad
Torget vurderinger
27
Fenalaar skrev:
Tror heller du skal se om SB har problemer mot trådløsruteren. Det er i hvertfall mine erfaringer om at nå SB detter ut på det viset, så er det den som sliter med å kommuniser med ruteren - typisk pga mye trådløstrafikk i området. En omstart av ruteren brukte å hjelpe på, der og da, men etter kanabytte forsvant problemene. Hvis SB er litt langt fra ruteren kan du og få lignende problemer - dvs at nettverkskontakten til SB er litt marginal.

Johan-Kr
Hei og takk Johan!
Holder til 5 meter fra router, så det skulle ikke være noe problem.
Tror også at det er issues med router, men jeg har ingen kompetanse til å gjøre noe med den biten. har prøvd å restarte/boote nas uten noe forbedring.
Mvh Espen

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Ikke at jeg er helt bombesikker, men har vært gjennom det samme selv, og tror det har noe med at hardwaren i NAS Duo-en er litt utdatert. Ikke kompatibel prosessor eller noe i den duren. Jeg endte opp med å kjøpe en media pc og kobler NAS-en opp mot denne som en vanlig harddisk....

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Hei. Fikk slik NAS-RAS ting til jul. Men måtte bytte den pga som Alabama her skriver, så er den nok litt utdatert desverre :(. Min greide heller ikke å fore spillerene raskt nok med FLAC filer! Så den ble byttet ut i en Acer EasyStore 340 (nye modeller på vei, som er litt kraftigere med nye ATOM CPU'er), den er kjapp nok til det der bruket (dog ikke noe monster den heller, merka at jeg bytta ut min "gamle" server som var langt kraftigere, men mye større og mer støyende enn Acer modellen ;)).

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Kjører du Squeezeserver programvaren på selve Duo'en, eller kjører du Squeezeserver på pc mens bare musikken ligger lagret på Duo'en?

Jeg hadde en ReadyNas NV+ her hjemme med oppgradert minne osv. (skal være noe bedre enn Duo.) Likevel opplevde jeg utfortringer med treghet i meny-navigering, det tok lang tid til valgt sang begynte å spille osv. Jeg mener dette skyldes for liten kapasitet i prosessoren/feil type prosessor for denne bruken. Andre har dog gjort seg andre erfaringer, så det ka være verdt å stille spørsmålet ditt i vennetråden for Squeezebox samt i Netgear tråden under Datahjørnet.

Selv kjører jeg på en Netgear ReadyNas Pro nå, og har aldri angret på det. :)

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.995
Sted
Harstad
Torget vurderinger
27
Hei!
Jeg kjører SC på readynas. Den har vært rask nok de små øyeblikkene den har fungert. Det som er irriterende er at nas faller ut av nettverket hele tiden. Tror det er nettverksrealert, noe kødd med ip eller lignende. Skal plages litt til før jeg gir opp :mad:
Takk for svar
Espen

C

Cyber

Gjest
ReadyNAS duo her, koplet trådløst i router i nabohuset 50 meter unna. Spiller uten et hikk og er kjapp nok i massevis, kan legge inn filer fra andre PCer på den mens jeg spiller uten å merke noen forskjell. Kjapp browsing og er ellers meget fornøyd. Tror dere har problemer med nettverket.

Topp Bunn