Re: Kaffe laget på flaskevann.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.493
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Synes Olden smaker litt tamt, for eks i forhold til springvannet i Oslo eller Imsdal.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Å pøkk... man kan ikke slette slik nei...

Kaffe på Olden, uten kullsyre:
(pøkk og høkk! Feilpost, skulle vært på off topic ja!
Trodde dette ble på offtopic jeg!!!
Jeg aner rett og slett iklke hvordan dette havnet der det er nå!!!
Veldig 3D!!! Faktisk, jeg aner at her er det litt forskjell ifra krana!
Jeg har traktet med Evergood, så alt er under kontroll!

Først og fremst så virker det som om kaffen er mer blanda med vannet!.
Normal når man drikker kaffe, så har man en følelse av at pilveret bar flyter i vannet, her virker det mer som en del av vannet.

Duverden! Dette var bedre enn rett ifra krana!!!!
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.493
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Du vet..


Source First! Kilden er viktigst. :D
 
S

stikken

Gjest
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Dette må jammen testes ut! 8)
Vh
S
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Jeg synes kaffe på Olden uten kullsyre mangler litt luft i toppen, men har fin kropp. Den passer bedre til damevokal enn mann, hvor det kan bli litt grums i nedre oktaver. Men her er det et spørsmål om matching. Med kaffemaskin fungerer Olden meget bra, med god balanse og fylde i bunnen, særlig til espresso, mens i presskanne eller kjele er det kun springvann som gjelder. Med trakter blir kaffen uansett så dårlig at det kommer på det samme hva man bruker.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Tweakman, du burde kanskje tenke mer på KAFFEN i kaffen enn VANNET i kaffen.....?? Evergood....??? Grøss!!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Hvis den er bra nok for Bergeracs rike onkel, så er den vel bra nok for de fleste? ;D


Tweakman, du burde kanskje tenke mer på KAFFEN i kaffen enn VANNET i kaffen.....?? Evergood....??? Grøss!!
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Men vil du ha rik fylde og mye kropp og litt ekstra på toppen må du bruke både sukker og krem.......
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
Ved å bruke så ren kilde som mulig, blir resultatet en ren og fin drikk, men som man helst bør drikke hvis man har tid til å nyte den etterpå.
Må helst bruke egen blanding av kaffe, malt (kok-malt, ikke filter-malt) rett før trakting av kaffen, slik at man bevarer mest mulig av de gode aromaene :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Man bør selvsagt, hvis man tar kaffe alvorlig da, utstyre Moccamasteren med en slik:



Uten ren støm kan man aldri få fullt utbytte av kaffekoppen.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Gode råvarer er det som gjelder, mine herrer. Java, Bourbon Jungle, Santa Rita Peaberry, Sidamo Ethiopia eller annen virkelig god kaffe (som for øvrig ikke er så skrekkelig mye dyrere enn det absurd opphypede Evergoodsølet). Og den skal være helt nymalt, så en god kaffekvern er et must. Og rent utstyr og godt vann, selvfølgelig... Da snakker vi smaksopplevelse! ;-)

Livet er altfor kort til å drikke dårlig kaffe!
(Eller lytte til skral HiFi....)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Gode råvarer er det som gjelder, mine herrer. Java, Bourbon Jungle, Santa Rita Peaberry, Sidamo Ethiopia eller annen virkelig god kaffe (som for øvrig ikke er så skrekkelig mye dyrere enn det absurd opphypede Evergoodsølet). Og den skal være helt nymalt, så en god kaffekvern er et must. Og rent utstyr og godt vann, selvfølgelig... Da snakker vi smaksopplevelse! ;-)
Jepps. Spesielt mye å utforske i Afrikansk kaffe fremfor den sør og mellomamerikanske. Etiopia lager noe av verdens aller beste kaffe og Kenya frembringer også ordentlige godsaker i bønneform.

Er i Danmark for tiden, og her nede har så og si alle kjøpmenn en kaffekvern i butikken. Det er det lenger og lenger mellom hjemme.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.328
Torget vurderinger
1
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Men vil du ha rik fylde og mye kropp og litt ekstra på toppen må du bruke både sukker og krem.......
Urk urk phfffføy!!!

8)

Tenk å forrurense kaffen med slikt da!

mvh
KJ
Kaffeholiker

PS. jeg kan til nød og under strek tvil innrømme at jeg tar en teskje brunsukker i en nytraktet kopp Cubita.
 
S

stikken

Gjest
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Gode råvarer er det som gjelder, mine herrer. Java, Bourbon Jungle, Santa Rita Peaberry, Sidamo Ethiopia eller annen virkelig god kaffe (som for øvrig ikke er så skrekkelig mye dyrere enn det absurd opphypede Evergoodsølet). Og den skal være helt nymalt, så en god kaffekvern er et must. Og rent utstyr og godt vann, selvfølgelig... Da snakker vi smaksopplevelse! ;-)

Livet er altfor kort til å drikke dårlig kaffe!
(Eller lytte til skral HiFi....)
Hvor selger de slikt?
Dagligvaren?
Vh
S
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Tweakman, du burde kanskje tenke mer på KAFFEN i kaffen enn VANNET i kaffen.....?? Evergood....??? Grøss!!
Det er den jeg kjenner best vøttø, var for å smake om det var forskjell med denna Olden uten kullsyre da vøtt! :p
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Kan også anbefale spikes under trakteren! Mindre rystelse i prosessen gir en jevnere kvalitet på kaffen.

;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Hvor selger de slikt?
Dagligvaren?
Vh
S
I kaffebutikken eller i en god kaffebar...Kaffebrenneriet, for eksempel. Kan anbefales!
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Man bør selvsagt, hvis man tar kaffe alvorlig da, utstyre Moccamasteren med en slik:



Uten ren støm kan man aldri få fullt utbytte av kaffekoppen.
Mener å huske å ha lest en hjemme-hos-reportasje i et hifiblad hvor verten mente vaflene ble gjevnere stekt og bedre om man brukte en god nettkabel.

Hvem vet? Vær nysgjerrig menneske!

Mvh
Sniff
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Mener å huske å ha lest en hjemme-hos-reportasje i et hifiblad hvor verten mente vaflene ble gjevnere stekt og bedre om man brukte en god nettkabel.

Hvem vet? Vær nysgjerrig menneske!

Mvh
Sniff
Da har det godt meget for langt!

PK
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: Kaffe laget på flaskevann.

Tweakman, du burde kanskje tenke mer på KAFFEN i kaffen enn VANNET i kaffen.....?? Evergood....??? Grøss!!
Heller rent kaldt vann enn å blande det ut med grusom Nevergood.! :p
Men uansett, verdens beste kaffe blir ikke bra med dårlig vann :eek:
Så dere har litt rett begge to ;D

Av dagligvarebutikk kaffe så er Mills noe av det bedre..
 
Topp Bunn