Hei! Har en Bluesound Node 2 koblet til to Beolab 8000. En høyttaler er koblet til med en 1,5 m RCA kabel av billigste sort. Den andre høyttaleren er koblet til med en 5 m lang RCA-kabel. Sliter med at det kommer en del støy i høyttaleren med lengst kabel. Jeg prøvde først med en veldig rimelig kabel, noe som lagde veldig mye ulyd. Jeg bruker nå en RCA-kabel beregnet for bilstereo, noe som reduserte støyen litt, men det er fortsatt ikke bra. Jeg har byttet om på høyttalerene og prøvd flere forskjellige kabler, og jeg er ganske trygg på at det er «det lange strekket» kombinert med dårlige kabler som er problemet. Begge kablene ligger i en kabelkanal, sammen med strømførende ledninger.
Jeg har lest litt, og kommet frem til at å lage en RCA-kabel av en mikrofonkabel kan være en kostnadseffektiv og tilstrekkelig løsning? Klotz fra utlandet ble nevnt i en annen tråd. Jeg trenger ikke en Rolls Royce løsning, men jeg ønsker å være trygg på at kabelen jeg ender opp med, er god nok til at problemet løses. Jeg hadde satt veldig pris på forslag til:
-Kabel
-Plugger
-Nettbutikk med fornuftige priser. Utlandet eller Norge har ingenting å si.
På forhånd, takk!
Jeg har lest litt, og kommet frem til at å lage en RCA-kabel av en mikrofonkabel kan være en kostnadseffektiv og tilstrekkelig løsning? Klotz fra utlandet ble nevnt i en annen tråd. Jeg trenger ikke en Rolls Royce løsning, men jeg ønsker å være trygg på at kabelen jeg ender opp med, er god nok til at problemet løses. Jeg hadde satt veldig pris på forslag til:
-Kabel
-Plugger
-Nettbutikk med fornuftige priser. Utlandet eller Norge har ingenting å si.
På forhånd, takk!