Sleiven skrev:
Bra han ikke ble funnet i Norge, da vill han aldri blitt utlevert,men levd på trygd som Krekar og Sohaila Andrawes....
Ingen av de er etterlyst av de internasjonale domstolen i Haag. De som vil ha Krekar utlevert er USA og Jordan. Sistnevnte har allerede dømt han til døden, så det er uaktuelt. USA har klart å pådra seg verdens harme med sin tortur av fanger, som vitterlig foregår. Da blir det vanskelig for en norsk rett å utlevere ham. Hvem som vil ha Andrawes aner jeg ikke, og ikke bryr jeg meg heller. Hun er totalt uvesentlig, både som symbol og aktør. Jeg gidder ikke engasjere meg, rett og slett. Og det jeg ikke har satt meg noenlunde inn i uttaler jeg meg helst ikke for sterkt om.
Men i disse dager sitter en hutu fra Rwanda på tiltaleplass for folkemord i hjemlandet. Han kunne godt endt der mye tidligere, for systemet brukte litt lang tid mens han var i frihet. Så de slipper ikke unna i Norge på grunn av snillismen. Mladic ville nok bli satt for retten også hvis han var her. Men han ville ikke blitt sendt til Bosnia hvis det betydde fullbyrdelse av en dødsdom.
Vi trenger ikke overdrive heller, og denne vittigheten begynner å bli så gammel at den fortjener en oppfølger snart. Den stemmer nemlig kun i sære tilfeller, for det har vel også vært noen Balkan-terrorister som har blitt utlevert av norske myndigheter også de siste årene.