Samme lyden som vaskemaskinen min lager.
Lav toppofart.
Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....
Lav toppofart.
Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....
Til sammenlikning klarer Porsche 919 samme runden på 5.19.546 med 4 sylindre og hybrid drift.Samme lyden som vaskemaskinen min lager.
Lav toppofart.
Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....
Hjelper jo ikke å legge vekt på kurvehastighet om du havner nesten ett minutt bak konkurrenten på en skarve runde.Nå har de lagt vekt på mest mulig fart gjennom svingene, med andre ord optimere gjennomsnittshastighet framfor toppfart.
Det er snitthastighet som vinner billøp, ikke toppfart.
Kjedelig? Muligens.
Effektivt? Utvilsomt.
Selvsagt er lyden litt nedtur, men jeg vil heller ikke si at en formel 1 leverer vellyd.
Nå er jo elbilen den nest raskeste av alle som har forsøkt seg på Nürburgring, da, så den er jo raskere enn samtlige rene fossilbiler.Til sammenlikning klarer Porsche 919 samme runden på 5.19.546 med 4 sylindre og hybrid drift.Samme lyden som vaskemaskinen min lager.
Lav toppofart.
Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....
-BB-
Ikke nå lenger......men jeg vil heller ikke si at en formel 1 leverer vellyd.
Den er under 40 sekunder raskere enn en bil du kan registrere og dra til butikken og kjøpe melk med. Den er bare 20 sekunder raskere enn en Porsche fra 1983, og tenk på alle de banebygde bilene som IKKE har kjørt på den banen da!Nå er jo elbilen den nest raskeste av alle som har forsøkt seg på Nürburgring, da, så den er jo raskere enn samtlige rene fossilbiler.Til sammenlikning klarer Porsche 919 samme runden på 5.19.546 med 4 sylindre og hybrid drift.Samme lyden som vaskemaskinen min lager.
Lav toppofart.
Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....
-BB-
Alt det du sier er korrekt, Snickers, og fossilbilene har benyttet 120 år på denne utviklingen, mens elbilene har brukt 10 år på opphentingen. Gi elbilene 20 år til, så er fossilbilene bokstavelig talt gas-light.Den er under 40 sekunder raskere enn en bil du kan registrere og dra til butikken og kjøpe melk med. Den er bare 20 sekunder raskere enn en Porsche fra 1983, og tenk på alle de banebygde bilene som IKKE har kjørt på den banen da!Nå er jo elbilen den nest raskeste av alle som har forsøkt seg på Nürburgring, da, så den er jo raskere enn samtlige rene fossilbiler.Til sammenlikning klarer Porsche 919 samme runden på 5.19.546 med 4 sylindre og hybrid drift.Samme lyden som vaskemaskinen min lager.
Lav toppofart.
Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....
-BB-
En ting til jeg synes vi bør merke oss. Den bilen er bygget for Pikes Peak. Den har rekkevidde på ikke så veldig mye mer enn akkurat det den trenger. 919 med nok fuel til 10 runder hadde fortsatt slått den med latterlig mye. Og hadde folkevogna hatt batteri nok til å grisekjøre 10 runder hadde den blitt slått av temmelig mange originale gatebiler.
Selvsagt. Både utviklingen av elmotorer, batterier og elektronikk har stått stille siden 1910...Alt det du sier er korrekt, Snickers, og fossilbilene har benyttet 120 år på denne utviklingen, mens elbilene har brukt 10 år på opphentingen. Gi elbilene 20 år til, så er fossilbilene bokstavelig talt gas-light.Den er under 40 sekunder raskere enn en bil du kan registrere og dra til butikken og kjøpe melk med. Den er bare 20 sekunder raskere enn en Porsche fra 1983, og tenk på alle de banebygde bilene som IKKE har kjørt på den banen da!Nå er jo elbilen den nest raskeste av alle som har forsøkt seg på Nürburgring, da, så den er jo raskere enn samtlige rene fossilbiler.
En ting til jeg synes vi bør merke oss. Den bilen er bygget for Pikes Peak. Den har rekkevidde på ikke så veldig mye mer enn akkurat det den trenger. 919 med nok fuel til 10 runder hadde fortsatt slått den med latterlig mye. Og hadde folkevogna hatt batteri nok til å grisekjøre 10 runder hadde den blitt slått av temmelig mange originale gatebiler.![]()
Dette er jeg fullt klar over, men dessverre ble det fossilbilene som vant den gangen, så utvikling av batterier til framdrift av kjøretøyer, samt elmotorer til det samme, stoppet opp der og da.
Ikke gjør dette til nok en Tesla-krangle-tråd da, væææær så snill.Dette er jeg fullt klar over, men dessverre ble det fossilbilene som vant den gangen, så utvikling av batterier til framdrift av kjøretøyer, samt elmotorer til det samme, stoppet opp der og da.
Helt til Tesla revolusjonerte hvordan man ser på konseptet bil for noen få år siden. Man kan si at de tok opp tråden etter mer enn 100 år.