Bil, båt og motorsykkel Rask men drit kjedelig

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Samme lyden som vaskemaskinen min lager.

Lav toppofart.

Viktig å forsøke å få fokus vekk fra dieselgate....

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.524
Sted
Holmestrand
Nå har de lagt vekt på mest mulig fart gjennom svingene, med andre ord optimere gjennomsnittshastighet framfor toppfart.
Det er snitthastighet som vinner billøp, ikke toppfart.
Kjedelig? Muligens.
Effektivt? Utvilsomt.
Selvsagt er lyden litt nedtur, men jeg vil heller ikke si at en formel 1 leverer vellyd.

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Mye hjulstøy
Noe vindstøy
Mye "sentrifugeringsstøy" (fant ikke noe annet godt beskrivende ord)

.....men sikkert gøy å kjøre.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.192
Sted
Østfold
Nå har de lagt vekt på mest mulig fart gjennom svingene, med andre ord optimere gjennomsnittshastighet framfor toppfart.
Det er snitthastighet som vinner billøp, ikke toppfart.
Kjedelig? Muligens.
Effektivt? Utvilsomt.
Selvsagt er lyden litt nedtur, men jeg vil heller ikke si at en formel 1 leverer vellyd.
Hjelper jo ikke å legge vekt på kurvehastighet om du havner nesten ett minutt bak konkurrenten på en skarve runde.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
14.368

Lav toppofart.

Til sammenlikning klarer Porsche 919 samme runden på 5.19.546 med 4 sylindre og hybrid drift.

-BB-
Nå er jo elbilen den nest raskeste av alle som har forsøkt seg på Nürburgring, da, så den er jo raskere enn samtlige rene fossilbiler.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.192
Sted
Østfold

Lav toppofart.

Til sammenlikning klarer Porsche 919 samme runden på 5.19.546 med 4 sylindre og hybrid drift.

-BB-
Nå er jo elbilen den nest raskeste av alle som har forsøkt seg på Nürburgring, da, så den er jo raskere enn samtlige rene fossilbiler.
Den er under 40 sekunder raskere enn en bil du kan registrere og dra til butikken og kjøpe melk med. Den er bare 20 sekunder raskere enn en Porsche fra 1983, og tenk på alle de banebygde bilene som IKKE har kjørt på den banen da!

En ting til jeg synes vi bør merke oss. Den bilen er bygget for Pikes Peak. Den har rekkevidde på ikke så veldig mye mer enn akkurat det den trenger. 919 med nok fuel til 10 runder hadde fortsatt slått den med latterlig mye. Og hadde folkevogna hatt batteri nok til å grisekjøre 10 runder hadde den blitt slått av temmelig mange originale gatebiler.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
14.368

Lav toppofart.

-BB-
Den er under 40 sekunder raskere enn en bil du kan registrere og dra til butikken og kjøpe melk med. Den er bare 20 sekunder raskere enn en Porsche fra 1983, og tenk på alle de banebygde bilene som IKKE har kjørt på den banen da!

En ting til jeg synes vi bør merke oss. Den bilen er bygget for Pikes Peak. Den har rekkevidde på ikke så veldig mye mer enn akkurat det den trenger. 919 med nok fuel til 10 runder hadde fortsatt slått den med latterlig mye. Og hadde folkevogna hatt batteri nok til å grisekjøre 10 runder hadde den blitt slått av temmelig mange originale gatebiler.
Alt det du sier er korrekt, Snickers, og fossilbilene har benyttet 120 år på denne utviklingen, mens elbilene har brukt 10 år på opphentingen. Gi elbilene 20 år til, så er fossilbilene bokstavelig talt gas-light. :)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.192
Sted
Østfold

Alt det du sier er korrekt, Snickers, og fossilbilene har benyttet 120 år på denne utviklingen, mens elbilene har brukt 10 år på opphentingen. Gi elbilene 20 år til, så er fossilbilene bokstavelig talt gas-light. :)
Selvsagt. Både utviklingen av elmotorer, batterier og elektronikk har stått stille siden 1910...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
14.368

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.192
Sted
Østfold
Dette er jeg fullt klar over, men dessverre ble det fossilbilene som vant den gangen, så utvikling av batterier til framdrift av kjøretøyer, samt elmotorer til det samme, stoppet opp der og da.
Helt til Tesla revolusjonerte hvordan man ser på konseptet bil for noen få år siden. Man kan si at de tok opp tråden etter mer enn 100 år.
Ikke gjør dette til nok en Tesla-krangle-tråd da, væææær så snill.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.053
Torget vurderinger
4
Mulig bilen er gøy å kjøre, men for meg fremstår den like tilfredsstillende som for en evnukk i en swingersklubb.

Dessuten er lyden enerverende.
Jeg har tinnitus på venstre side og det for være nok av denslags ulyd.

Topp Bunn