Ranger de bedste anlægs combinationer du har hørt.

J

jb_rasmussen

Gjest
Ranger de bedste anlægs combinationer du har hørt i forskellige pris klasser.

Eksempel: Afspiller, forstærker , højtaler, HUSK kabler.

1: Sony ES 9000 CD./ Holfi intergrad 88 SE. / Dali GRAND DIVA. / Signal/højtaler kab.Kimper

osv.
 
N

nb

Gjest
Pris? Don't ask.

Hjemme hos LMC. Burde være velkjent oppsett.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Mye fint å få hørt ja...men håpløs tråd da en ikke kjenner noe til de rom de forskjellige anlegg har stått i eller står...Men på generell basis er jo dette gøy... :)


Venter i spenning på tråden " Hva er det beste ROMMET du har HØRT..." ;D
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Pc-drivverk/billig dvd-spiller - Foobar/behringer DCX2496 (avspilling/upsampling) - Fireface 800 (moddet) - B & O Ice 1000 ASP, 500 ASP, 500 A, 500 A - Beyma 18p1200 (trur je)*1, 8" seas excel*2, 5" seas excel*2, mundorf amt 2340.
Kabler er Solidcore, DIY signal av god kvalitet, og dårlig behandla optiske kabler (fy skamme seg theStig) og en firewirekabel.
Rom: Spesielbygd for gode arbeidsforhold med akustikkplater i hytt og pine ;D

Dette er også kjent som theStig sitt anlegg, men nå er det skjedd ting igjen, så det skal visst låte enda bedre ;D

Pk
 
J

jb_rasmussen

Gjest
HCS skrev:
Mye fint å få hørt ja...men håpløs tråd da en ikke kjenner noe til de rom de forskjellige anlegg har stått i eller står...Men på generell basis er jo dette gøy... :)


Venter i spenning på tråden " Hva er det beste ROMMET du har HØRT..." ;D
Hvis vi holder til hvad vi har oplevet i nornale hjemlige beboelses rom, og glemmer messer og butiks demoer i glas paladser m løs hængende rockwool baller hængende rund forbi. får vi noget ser svarer til normal gennem snits acoustik for beboelses rom Ell.?

Dette inlæg kan give kommende købere en ide om hvad der går bra at sætte sammen, med det er jo klart at det ikke er en fasje liste, og evt lytte selv, før køb, da vi jo alle har forskellig referencer (ØRER).

PS: Katten min er den bedste audiotester jeg har mødt. Når den forsvinder ud a lytterommet mit under afspilling a klassisk musik: DA ER DET IKKE BRA.

Mvh. Johnny
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
bor katten hjemme lenger? ::) kanskje det var den som dukket opp hos meg....og ble værende ;D
mvh
 
T

timc

Gjest
Kenwood platespiller. Kenwood arm. Koetsu headshell. Ukjent PU.

ARC PH2 (tror jeg)
ARC Ref 1 mk2
ARC D400 MK2
JBL K2 S9800


Det ble også benyttet en ARC CD3 mk2.


-Tim
 
J

jb_rasmussen

Gjest
LMC skrev:
bor katten hjemme lenger? ::) kanskje det var den som dukket opp hos meg....og ble værende ;D
mvh
Ja den har stjålet positionen i sweet spot, hvilket indikerer at opsættet er jævli bra ell.? ;D
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det merkelige er at jeg har en collie som liker seg best på et bidjar teppe foran venstre basskanal; lyder det litt uvanlig romlete eller lite pent stikker han i kjelleren ::)
mvh
 

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Innlegg
352
Antall liker
1
Højttaler: Wilson Alexandria.
Forstærker: Noget der ikke farver. Anslået pris ca. 20 kilo
Kabler: Ligemeget bare der er forbindelse og ingen nævneværdig modstand.
Pladespiller: noget meget flydende med en god arm og PU samt en RIAA som Whest f.eks.
CD: Ingen digitale kilder eller digital signalbehandling til at ødelægge oplevelsen.

LP: F.eks. Stuff & Steff, Benny Goodmand and Friends, Gemini Ensemble spiller Fraure, Bill Evans' Waltz for Debby eller andet der er lige så godt indspillet.
Lytterum: Stort og dæmpet men møbeltomt.

Intet over dette.

"dolph"

P.S.: Hvis nogen skulle være i tvivl, så har jeg hørt en sådan kombination.
Kan ikke komme nærmere i beskrivelse, da jeg ikke skrev ned eller dokumenterede det i fotos, hvilket grej der var koblet til.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
trodde dette handlet om kombinasjoner vi faktisk HADDE HØRT :p , ikke drømt om? ::)
mvh
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.488
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Er godt fornøyd med det jeg har nå. Og det håper jeg virkelig du også er.


Accuphase DP75, Accuphase C275 inn i ATC SCM100A hos Lyric. Spilte i mine ører uhorvelig bra.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
5 gode minner:

* trio-systemet til lmc med tilhørende hjemmemekka elektronikk og en eller annen monstrøs platespiller.

* jbh's system: ear 912, ear 509 mk2, avantgarde duo omega mezzo. og en eller annen fet platespiller jeg ikke husker navnet på.

* holfi xandra, ear v20, reference 3a royal master mk2. (et system jeg hadde for noen år siden, som jeg senere solgte til bruttern).

* micromega stage 6, densen dm 10, monitor audio studio 20se. (minner fra barndommen).

* forhåpentligvis det systemet jeg er iferd med å sette sammen nå.... ;D
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Nb vet hva for en dac LMC bruker hva heter den mer en dac1? ::) ;D
 
N

nb

Gjest
holger1 skrev:
Nb vet hva for en dac LMC bruker hva heter den mer en dac1? ::) ;D
Var dette til meg? Nå har hr LMC fått seg ny DAC siden jeg var der, den nye er også hjemmebrygg, eller i alle fall en hjemmetrimming av et byggesett om jeg ikke har skjønt det helt feil.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
5 tårns dddac i lett trimmet utgave ::) desverre nettopp utlevert til "kunde" men deler til ny ligger på verkstedet
musikkserver i kjeller med nyinstallert vista og forhåpentligvis xxplayer i løpet av 1 dag eller 2
mvh
 

JRA

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Innlegg
22
Antall liker
0
Dette er faldet i smag hos undertegnede.

1: Linn LP12, Intok arm, Troika nål, Gryphon mc step up(den i guld), electrocompaniet`s pre og 250Watt, B&W 801 Matrik (den første og bedste model- 6db 17 HZ) kabler fra Monster, , rom størelse ca 45 kradratmeter.

2: Gamut CD, Gamut int. ell. Audia Flight PRE/100MKII, Neeper`s Perfection One, kabler Van del Hull, Crystal micro,
rom str. 37 kvadrat meter.

3: Ayre CD7e (i messament), Gryphon Calisto, Dynaudio Contuer 3,4, Crystal cable, rom str.32 kvadrat meter.

4: Michell gyro deck, SME 309 arm, Ortofon mc 30, Grypton Step up, Couinter point forstærker set, F3lyd trapes XI højtaler, kabler Monster.Rom 32kvadratmeter.

5: Audia Flight CD TWO, int. Two, Snell type J III, kabler, signal Tare labs axico,høytaler kabel Crystal micro.Room 37 kvadret meter.

7: Linn basic m Ortofon 20 mc, Forstærker audiolab 8000a den gl.model, høytalere Mision 700 Egle. kabler Monster,
rom 30 kvadratmeter

6: Sony 9000ES CD, ARACUS DIA 100 MKII, B&W 805 Matric (den firkantede= best bas). kabler Tara labs referens- Audioqest slate.

hukommelse, gennem 27 år.

Drømmen:
fuld pakke fra Linn, Konstruktøren a Cointer point nye Arie forstærker sæt, og perfection One.
Og så slette CD mediet i historie bøkerne. DEt ville være grejer.

Mvh. johnny
 
J

jb_rasmussen

Gjest
jb_rasmussen skrev:
Ranger de bedste anlægs combinationer du har hørt i forskellige pris klasser.

Eksempel: Afspiller, forstærker , højtaler, HUSK kabler.

1: Sony ES 9000 CD./ Holfi intergrad 88 SE. / Dali GRAND DIVA. / Signal/højtaler kab.Kimper

osv.
Det ser ikke ud til der er mange der har fået sat sammen gode anlægs kombinationer, her på dette forumet, men i holder jer kansje til gode enkelt produkter.

Hele hobby vores består ellers a at få enkelt produkterne sat sammen på en måtte,så samspillet bliver optimalt,.

MEN DET SER UD TIL DER IKKE ER MANGE DER HAR FÅET DET TIL !!!

Mvh. Johnny
 
N

nb

Gjest
jb_rasmussen skrev:
jb_rasmussen skrev:
Ranger de bedste anlægs combinationer du har hørt i forskellige pris klasser.

Eksempel: Afspiller, forstærker , højtaler, HUSK kabler.

1: Sony ES 9000 CD./ Holfi intergrad 88 SE. / Dali GRAND DIVA. / Signal/højtaler kab.Kimper

osv.
Det ser ikke ud til der er mange der har fået sat sammen gode anlægs kombinationer, her på dette forumet, men i holder jer kansje til gode enkelt produkter.

Hele hobby vores består ellers a at få enkelt produkterne sat sammen på en måtte,så samspillet bliver optimalt,.

MEN DET SER UD TIL DER IKKE ER MANGE DER HAR FÅET DET TIL !!!

Mvh. Johnny
Eller kanskje bare ganske mange synest det er litt døvt med enda en "ranger-ett-eller-annet-tråd" ? ;)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg har fått det til
IMHO
MEN det blir litt meningsløst å liste opp en masse utstyr,hvorav alt untatt Trio og platespillerkombo er DIY.og halve hemmeligheten bak resultatet, er en 7 års reise i tweaking/tilpasning/evolusjon som fortsatt ikke er avsluttet.
dette er hos meg en stadig pågående dynamisk prosess.
vil du vite mere, får du ta deg en tur nordover til Drøbak
mvh
Leif "forward" Christensen
 
J

jb_rasmussen

Gjest
C._Alshus skrev:
jb_rasmussen skrev:
MEN DET SER UD TIL DER IKKE ER MANGE DER HAR FÅET DET TIL !!!

HAR DU FÅET DET TIL ?






;)
Resutatet i øjeblikket er ganske bra synes jeg selv. men jeg jobber pa opsættet over alle opsæt ??.
Se drømme under JRA. ;D
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Det beste fra Electrocompaniet sammen med Tannoy Shandringham, hos Tonart.
 
U

utgatt60135

Gjest
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
De der Neeper højttalere har jeg ikke hørt. Men med det elementvalg tror jeg neepe < næppe > det er noget der virker.
 
J

jb_rasmussen

Gjest
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
Prikker lidt i jer, ser at det virker .

95 % a produkter jeg har omtalt i samtlige inlæg på dette forummet har jeg ingen relation til, Og for at gøre ting klart, jeg importerer Neeperen; Audia fligt, Focus, og er ikke relateret til kim Rasmussen i andre sammenhænge end Import.

det er jo ikke lige frem forsøkt at at skjule noget i den sammen hæng da jeg har relateret til mit navn ell. og desuden skriver på gebråkken norsk dansk.

I forhold til alle de Andre bransje relatete anonyme personer på dette forum:

Importører , forhandlere, produksenter, ansatte, venner og bekendte der kører reklame kampanje på dette forum og for den sags skyld alle andre forumer.

OG ps: jeg får i øjeblikket kæft a Moderatorene.

Alt Klar ?

Mvh. johnny :)
 
J

jb_rasmussen

Gjest
Duelund_Support skrev:
De der Neeper højttalere har jeg ikke hørt. Men med det elementvalg tror jeg neepe < næppe > det er noget der virker.
som sakt går jeg ud fra der er religions frihed her i Norge, og da er det tilladt at tro hvad du vil at efter overbevisning, pas nu på du ikke træder Højbråten over tæerne, da laver han kansje om på det osse ;D

Mvh. johnny
 
U

utgatt60135

Gjest
jb_rasmussen skrev:
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
Prikker lidt i jer, ser at det virker .

95 % a produkter jeg har omtalt i samtlige inlæg på dette forummet har jeg ingen relation til, Og for at gøre ting klart, jeg importerer Neeperen; Audia fligt, Focus, og er ikke relateret til kim Rasmussen i andre sammenhænge end Import.

det er jo ikke lige frem forsøkt at at skjule noget i den sammen hæng da jeg har relateret til mit navn ell. og desuden skriver på gebråkken norsk dansk.

I forhold til alle de Andre bransje relatete anonyme personer på dette forum:

Importører , forhandlere, produksenter, ansatte, venner og bekendte der kører reklame kampanje på dette forum og for den sags skyld alle andre forumer.

OG ps: jeg får i øjeblikket kæft a Moderatorene.

Alt Klar ?

Mvh. johnny :)
Ja. Jeg la merke til deg på norske forumer for en god stund siden da jeg også leser litt på hifi4all.dk. Jeg brydde meg ikke om å si noe om det da men nå var det innlysende. Det er laaaange tråder om Neeper på HiFi4all. Ser ut som det ble litt stille etter at de var ferdige. Har sett bare en test og det var det bare skryt, intet negativt.

Demo i Trondheim hadde dere ikke tenkt på? Klønete markedsføring av deg så langt men alle trenger en ny sjanse.

De ser alltid store ut på bilder men er i raliteten små. 1m høye og smale. 2 stk 5 1/2 " . 87db. 4 ohm(3.8 min). Tungdrevne alså. Men det er en ting jeg stusset på. De er opgitt fra 30hz til 50khz. Hvordan har dere klart 30 hz med såpass små høyttalere? Er det rundt 70.000,- de koster i Danmark?
 
K

kbwh

Gjest
Glimmers, BjornE.
B&O er antakelig av det beste jeg ikke har hørt.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
jb_rasmussen skrev:
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
Prikker lidt i jer, ser at det virker .

95 % a produkter jeg har omtalt i samtlige inlæg på dette forummet har jeg ingen relation til, Og for at gøre ting klart, jeg importerer Neeperen; Audia fligt, Focus, og er ikke relateret til kim Rasmussen i andre sammenhænge end Import.

det er jo ikke lige frem forsøkt at at skjule noget i den sammen hæng da jeg har relateret til mit navn ell. og desuden skriver på gebråkken norsk dansk.

I forhold til alle de Andre bransje relatete anonyme personer på dette forum:

Importører , forhandlere, produksenter, ansatte, venner og bekendte der kører reklame kampanje på dette forum og for den sags skyld alle andre forumer.

OG ps: jeg får i øjeblikket kæft a Moderatorene.

Alt Klar ?

Mvh. johnny :)
Du burde flagge din bransjetilknytning klarere og registrere deg som bransje-aktør.
 
J

jb_rasmussen

Gjest
Fosse skrev:
jb_rasmussen skrev:
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
Prikker lidt i jer, ser at det virker .

95 % a produkter jeg har omtalt i samtlige inlæg på dette forummet har jeg ingen relation til, Og for at gøre ting klart, jeg importerer Neeperen; Audia fligt, Focus, og er ikke relateret til kim Rasmussen i andre sammenhænge end Import.

det er jo ikke lige frem forsøkt at at skjule noget i den sammen hæng da jeg har relateret til mit navn ell. og desuden skriver på gebråkken norsk dansk.

I forhold til alle de Andre bransje relatete anonyme personer på dette forum:

Importører , forhandlere, produksenter, ansatte, venner og bekendte der kører reklame kampanje på dette forum og for den sags skyld alle andre forumer.

OG ps: jeg får i øjeblikket kæft a Moderatorene.

Alt Klar ?

Mvh. johnny :)
Du burde flagge din bransjetilknytning klarere og registrere deg som bransje-aktør.
Ja ok du har ret i det, jeg skal få rettet op på det :)

Mvh. Johnny (bransjeaktør )
 
J

jb_rasmussen

Gjest
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
Prikker lidt i jer, ser at det virker .

95 % a produkter jeg har omtalt i samtlige inlæg på dette forummet har jeg ingen relation til, Og for at gøre ting klart, jeg importerer Neeperen; Audia fligt, Focus, og er ikke relateret til kim Rasmussen i andre sammenhænge end Import.

det er jo ikke lige frem forsøkt at at skjule noget i den sammen hæng da jeg har relateret til mit navn ell. og desuden skriver på gebråkken norsk dansk.

I forhold til alle de Andre bransje relatete anonyme personer på dette forum:

Importører , forhandlere, produksenter, ansatte, venner og bekendte der kører reklame kampanje på dette forum og for den sags skyld alle andre forumer.

OG ps: jeg får i øjeblikket kæft a Moderatorene.

Alt Klar ?

Mvh. johnny :)
Ja. Jeg la merke til deg på norske forumer for en god stund siden da jeg også leser litt på hifi4all.dk. Jeg brydde meg ikke om å si noe om det da men nå var det innlysende. Det er laaaange tråder om Neeper på HiFi4all. Ser ut som det ble litt stille etter at de var ferdige. Har sett bare en test og det var det bare skryt, intet negativt.

Demo i Trondheim hadde dere ikke tenkt på? Klønete markedsføring av deg så langt men alle trenger en ny sjanse.

De ser alltid store ut på bilder men er i raliteten små. 1m høye og smale. 2 stk 5 1/2 " . 87db. 4 ohm(3.8 min). Tungdrevne alså. Men det er en ting jeg stusset på. De er opgitt fra 30hz til 50khz. Hvordan har dere klart 30 hz med såpass små høyttalere? Er det rundt 70.000,- de koster i Danmark?
Takker det er altid godt m lidt opmærksomhed,

Nu var denne tråd, beregnet få frem de erfaring medlemmerne har tilegnet sig om gode anlægs combinationer, og dele dem med andre, til glæde for alle. da det tros alt kan give en pejle pind om hvilke produkter, som er gode match.

Jeg er ikke sikker på at regelværket tilader a besvarer dine betraktninger og spørsmål her under denne tråd, så jeg sender en mail direkt til dig i kveld, hvor jeg kommer tilbage til dine spørsmål.

Alternativet vil være at la konen starte en tråd som Neepers venner her på forummet og få reklame verdien her a.

Med venlig hilsen

Johnny Rasmussen / bransjeaktør.
 
U

utgatt60135

Gjest
jb_rasmussen skrev:
Jeg er ikke sikker på at regelværket tilader a besvarer dine betraktninger og spørsmål her under denne tråd, så jeg sender en mail direkt til dig i kveld, hvor jeg kommer tilbage til dine spørsmål.

Alternativet vil være at la konen starte en tråd som Neepers venner her på forummet og få reklame verdien her a.

Med venlig hilsen

Johnny Rasmussen / bransjeaktør.
Det kan din kone gjøre under anonymt nick. Så enkelt er det å snike til egenreklame. Du har jo lov til å svare på tekniske spørsmål angående dine merker. Men kanskje ikke her og nå nei ;).
 

Fisken_Bob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.05.2006
Innlegg
147
Antall liker
0
Bortsett fra en veldig dyr platespiller på noen Gradient-greier og en forsterker jeg ikke husker hva het, hos PM Audio, er mitt eget anlegg faktisk det beste jeg har hørt. Jeg har hørt andre anlegg som spiller enkeltdeler av lydbildet bedre, diskant som er "større" og kiler mer i øret, mer trøkk i bassen, dypere bass ... men ingen anlegg som får fram livet, dynamikken og helheten i musikken på samme måte som på mitt eget anlegg - på både gamle og nye CD'er, og uten at man blir sliten i ørene! All-round hi-end, på ein måda. Gode innspillinger låter fantastisk, og selv gamle U2-plater låter helt topp! Kanskje har det mest å gjøre med at lyden passer til øra mine, jeg vet ikke. Jeg oppfatter lyden veldig levende og dynamisk, "varm" og deilig. Øra mine blir aldri slitne etter mye lytting, og det er bare digg å spille høyt! Jeg har liksom ikke det aller beste anlegget i byen, men det jeg har, er det jeg helst vil ha!

Det siste jeg kjøpte til anlegget, en Silver Sonic Revelation signalkabel, var det som fikk bitene til å falle ordentlig på plass. (Fremdeles en gåte for meg at noen ikke skjønner at kabler har noe å si.)

Ellers har jeg nok fortsatt en del å hente på å gjøre noe med murveggene her i blokka, så det er nok mer å hente. Men det rare er at etter jeg satte i de nevnte signalkablene, så føler jeg ikke behov for å oppgradere anlegget mer. Er jeg blitt satt, mon tro? ;)
 
J

jb_rasmussen

Gjest
Baardsen skrev:
Bortsett fra en veldig dyr platespiller på noen Gradient-greier og en forsterker jeg ikke husker hva het, hos PM Audio, er mitt eget anlegg faktisk det beste jeg har hørt. Jeg har hørt andre anlegg som spiller enkeltdeler av lydbildet bedre, diskant som er "større" og kiler mer i øret, mer trøkk i bassen, dypere bass ... men ingen anlegg som får fram livet, dynamikken og helheten i musikken på samme måte som på mitt eget anlegg - på både gamle og nye CD'er, og uten at man blir sliten i ørene! All-round hi-end, på ein måda. Gode innspillinger låter fantastisk, og selv gamle U2-plater låter helt topp! Kanskje har det mest å gjøre med at lyden passer til øra mine, jeg vet ikke. Jeg oppfatter lyden veldig levende og dynamisk, "varm" og deilig. Øra mine blir aldri slitne etter mye lytting, og det er bare digg å spille høyt! Jeg har liksom ikke det aller beste anlegget i byen, men det jeg har, er det jeg helst vil ha!

Det siste jeg kjøpte til anlegget, en Silver Sonic Revelation signalkabel, var det som fikk bitene til å falle ordentlig på plass. (Fremdeles en gåte for meg at noen ikke skjønner at kabler har noe å si.)

Ellers har jeg nok fortsatt en del å hente på å gjøre noe med murveggene her i blokka, så det er nok mer å hente. Men det rare er at etter jeg satte i de nevnte signalkablene, så føler jeg ikke behov for å oppgradere anlegget mer. Er jeg blitt satt, mon tro? ;)
Bra anlæg du har der.
Fremtidige forbedringer.? måske fabel dyret sagde Djævelen ;) ;D

Johnny / bransje aktør unden relation til omtalte produkter ud over opringelses land.
 
U

utgatt60135

Gjest
Hjemme er det omtrent bare egen signatur. Borte har jeg bemerket god match mellom Sf Cremona og MBL elekronikk. Match in heaven syntes jeg. Stereofil har vel fått agentur på dem? Jeg syntes Leema Tuscana/Antilla spillte meget bra til Martin Logan Vantage og de er ikke så dyre heller. Ellers har jeg bemerket meg Sim Audio - Moon som en meget kapabel forsterker med et stort engasjerende lydbilde om enn ikke helt uten farger.
 

JRA

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Innlegg
22
Antall liker
0
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
Lyngen skrev:
jb_rasmussen skrev:
LMC skrev:
JA, dem har jeg, ganske bra de ;), arbejder på fuld pakka på Linn, og sparer sammen til Arie sættet fra konstruktøren a Cointer Point.

Fuld sats her, da det ikke blir mulighed for et prøve lyt før køb.

Alternativet må blive Gamut et forstærker sæt

Mvh. johnny :)
Du driver http://www.jr-audiotone.no/ og selger Neeper i Danmark? Du har flyttet til Norge? Selger du fra Norge? Også bl. a Audia Flight? Har to (flere?) nick. Har annonsert for Neeper som JR Audiotone her og har skrytt veldig av Neeper på avforum uten bransjeflagg (og her?). Er det helt tilfeldig at du har samme etternavn som konstruktøren Kim Neeper Rasmussen?

Til Topic; Er det ikke litt arrogant å mene at få ikke har fått til god match fordi det ikke var så mange svar? Og nærmest mene at vi ikke har skjønt betydningen av synergi? Eller skal det være en skrytetråd om egen signatur?

Jeg bare spør...

Det er flott med flere merker i Norge men du må få deg bransjeflagg. Og da må du lese reglene.
Prikker lidt i jer, ser at det virker .

95 % a produkter jeg har omtalt i samtlige inlæg på dette forummet har jeg ingen relation til, Og for at gøre ting klart, jeg importerer Neeperen; Audia fligt, Focus, og er ikke relateret til kim Rasmussen i andre sammenhænge end Import.

det er jo ikke lige frem forsøkt at at skjule noget i den sammen hæng da jeg har relateret til mit navn ell. og desuden skriver på gebråkken norsk dansk.

I forhold til alle de Andre bransje relatete anonyme personer på dette forum:

Importører , forhandlere, produksenter, ansatte, venner og bekendte der kører reklame kampanje på dette forum og for den sags skyld alle andre forumer.

OG ps: jeg får i øjeblikket kæft a Moderatorene.

Alt Klar ?

Mvh. johnny :)
Ja. Jeg la merke til deg på norske forumer for en god stund siden da jeg også leser litt på hifi4all.dk. Jeg brydde meg ikke om å si noe om det da men nå var det innlysende. Det er laaaange tråder om Neeper på HiFi4all. Ser ut som det ble litt stille etter at de var ferdige. Har sett bare en test og det var det bare skryt, intet negativt.

Demo i Trondheim hadde dere ikke tenkt på? Klønete markedsføring av deg så langt men alle trenger en ny sjanse.

De ser alltid store ut på bilder men er i raliteten små. 1m høye og smale. 2 stk 5 1/2 " . 87db. 4 ohm(3.8 min). Tungdrevne alså. Men det er en ting jeg stusset på. De er opgitt fra 30hz til 50khz. Hvordan har dere klart 30 hz med såpass små høyttalere? Er det rundt 70.000,- de koster i Danmark?
Hej Lyngen.Jeg måtte lige svare dig her, da jeg synes du var lidt hård ved mig, og der blev stilt spørsmål om de data som er opgivet, så her kommer svarene.

Første test a et nyt produkt, flere er på vej fra div magasiner, det bekymre os endelig ikke så meget da produktet taler for sig selv. Men det er da klart at test er en god måtte at markedsføre et produkt på.

Klønete markedsføring, "" fejl"" ingen markeds føring er det rette ord. da første serie på 27 stk forsvant til div impotører ect. så tilgangen til produktet var begrænset, da produktion a ny serie først er påbegyndt nu.
vi bruger ikke uindspilde højtalere for demo til messer, og da der ikke var tilgang til tilspilde produkter da de er udlånt i anden ærende, glimere vi med vores fraver i år.

Størelsen bestemmes ud fra at impuls responsen bliver så optimal som mulig, Peter Snell var vis tilhænger a dette valg.

30Hz. flere har fået det til idag, det kræver rigtig kabinets volume, min a stående bølger i kabinet, min a dæmpe materiale/ alternavivt ingen, korrekt afstemning a port i samspild enhedens egenresonans, brug a kvalitets enheder feks. custem made W15 med træfiber menbran, en god kok i køkkenet og de rigtige råvarer.

Ja da ender man op med 30Hz -3 til 4db lidt afhængi a rom og opstilling, og resutatet bliver 86-87 db i følsomhed.
50 KHz !!?. Ingen enheder spiller linier til 50KHz. der menes at enheden er istand til at afgive frekvenser op til 50KHz !.

Hvad kan det bruges til !!?

Målinger viser at en kvalitets plate spiller combination afgiver ultralyd op til 70KHz, vis der så vælges electronik m stor båndbrede:
feks: 5-100000KHz, da blive systemet i stand til at afspille frekvenser op i ultralyds området.

Lyngen du ved jo godt at alle opgivne priser på højtaler i Danmark er pr stk. ;)

Sender en mail om lidt vedr priser, danmark,skandinavien, europa, oversøiske markeder, tilhørs forhold ect, da jeg tror det bliver lidt for voldsomt for moderatorene vis vi tar det her.

Jeg er klar over at dette egenligt ikke høre inden for denne tråd, men var nød til at svare da der blev stillet tvivllende spørsmål vedr.produktets spesifikationer og den gode hr. Lyngen krassede mig lidt.

Mvh.

Johnny Rasmussen / Bransje aktør Tid for en kop kaffe og en smøg MÅ HA DET; MÅ HA DET, FØR HØJBRÅTTEN FORBYDER DET.
 
Topp Bunn