Range Rover Evoque

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Er det noen her inne som har førstehåndserfaring med denne bilen, evt andre Range Rovere/Land Rovere som kan gi meg litt info om +/- elementer v å eie en?
Er litt fristet for tiden..

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.021
Vet ikke hvor relevant det er for en ny Evoque, men jeg hadde en '04 Disco i halvannet år og den savner jeg fortsatt...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Jeg synes personlig denne er for liten. I min verden er Range Rover bestefar til alle SUVer, og da er det kun full size som gjelder. Min står fortsatt utenfor huset og venter på at jeg skal få tid til å begynne renoveringen. Kommer nok aldri til å selge. Dette er biler som kryper under huden på deg, mye likt en smittsom sykdom! :p Den er engelsk og uansett hvor mye de sier at DENNE utgaven er fikset og alle problemer er borte så stemmer det ikke! Engelsk bil er og forblir engelsk. Objektivt sett noe rammel, men de har noe ved seg som gjør at man til tross for alle skavanker og feil ikke klarer å leve uten dem. Mye likt en kone man har vært gift med lenge. ;)

Bilkjøp er uansett det minst fornuftige man kan gjøre så hvorfor ikke "ta'n helt ut" og følge hjertet! :D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.109
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
om det bare var for utseendet er den uansett verdt hver KR imo
mvh
Leif

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.327
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Smaken er som baken, har sett et par i virkeligheten og synes den er stygg som nøkken selv. Det viser vel egentlig at pent/stygt diskusjoner er dødfødte.....

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Må si meg enig, erato. I mine øyne er det på ingen måte en Range Rover, kun noe moderne, harry greier. Synes egentlig det samme om RR Sport, den er for sammenklemt. Det er fullsize Vogue som er ekte saker. Både på dagens og forrige generasjon.

erato skrev:
Smaken er som baken, har sett et par i virkeligheten og synes den er stygg som nøkken selv. Det viser vel egentlig at pent/stygt diskusjoner er dødfødte.....

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.109
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
har sett to ulike i Oslo-området
den er oppfriskende nytenkende provoserende downright dritkul!
ikke en jævla smørkasse med sossestempel
mvh
Leif skulle gjerne hatt en

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Har kunn erfaring fra Disco 3 fra 2006. Er meget fornøyd med bilen. Noe smått har det vært, men ikke noe som har plaget meg.
Synes selv at Evoque ser veldig bra ut. Har ikke prøvd den på tur, men prøvesittet, og ble veldig fasinert av den selv. Ikke den store bilen, men det er jo heller ikke poenget.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
noruego skrev:
Vet ikke hvor relevant det er for en ny Evoque, men jeg hadde en '04 Disco i halvannet år og den savner jeg fortsatt...
alt er relevant. Å kjøpe ny bil ( igjen ) er en langsom prosess og jo flere lykklige eiere, ex eiere jeg finner, jo bedre er det.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
erato skrev:
smaken er som du sier ganske individuel. Det jeg synes er positivt med denne er at den ikke har en lillebror som ligner. Mange andre i samme klassen ser ut som sin lillebror på steroider. Litt oppblåst og ut av proposjonene, mens denne er mer linjelekker og helhetlig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Bestemte meg for å kjøpe denne første gang jeg så den presentert for ca. 2 år siden. Ble da nevnt som en "Mini" med firehjulstrekk, mellomting opp til Freelander. Likte designet og hele konseptet. Har ventet med å bytte bil nettopp p.g.a. denne.

Så kom den norske hverdagen, med priser på over 800.000,- for en vettugt spec'et utgave. Faen til greier...

O

Ole I

Gjest
pengesluk skrev:
Bestemte meg for å kjøpe denne første gang jeg så den presentert for ca. 2 år siden. Ble da nevnt som en "Mini" med firehjulstrekk, mellomting opp til Freelander. Likte designet og hele konseptet. Har ventet med å bytte bil nettopp p.g.a. denne.

Så kom den norske hverdagen, med priser på over 800.000,- for en vettugt spec'et utgave. Faen til greier...
Nettopp - og for 800.000 kan du få MYE annen bil, uansett hvor lekker denne Evoque'n er.
Og hvordan er egentlig driftssikkerheten; verksted, service osv?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg er ute etter 2,2 dieselversjonen med 150hk. Større motor trengs ikke for mitt behov. Det tyngste jeg trekker er en halvfull henger med byggematrialer. Ikke har jeg hest og ikke har jeg campingvogn.
En fornuftig utstyrt bil for meg vil koste ca 550K. Har en 11 modell Quasqai+2 og 10% i egenkapital i kontanter i tillegg. Da ser ikke regnestykket så ille ut forhåpentligvis.
Hvis ikke fruen gjør som bikkjene gjør og setter seg på bakbena, satser jeg på å bestille ila April/Mai neste år.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.962
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
. Ble da nevnt som en "Mini" med firehjulstrekk
Det er jo det det er ;). Sett han saman med ein Mini med same fargane so ser du vel det ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Heldigvis finnes det værre kvinnfolk enn V. Beckham som kan inspirere designerene v Land Rover.
Hvis Rihanna hadde bestemt, hadde det blitt nagler ala S/M. Eller P.Hilton hadde kanskje flådd en hund til interiøret.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Jeg har bare prøvesittet coupe-utgaven, og kan innrømme at jeg ble mektig imponert. Føltes nesten som om hele bilen var skreddersydd for meg og min ikke helt atletiske kropp. Ikke mange bilmodeller jeg umidderbart finner meg til rette i bak rattet. Størrelsen er også perfekt siden jeg trenger mere en bybil enn en terrengbil. MEN så var det prislappen da. 500-600k blir i drøyeste laget for meg :(

Nå har vel Land Rover de samme indiske eierne som Jaguar, men jeg antar det fortsatt er en del Ford igjen i Evoque (uten at jeg vet det). Dieselmotoren er PSA (eller PSA/Ford om du vil), og bør fungere like bra i en Range Rover som i en Volvo. Jeg ville ikke vært beskymret for kvalitet hvis jeg tok meg råd.

PS! Mini 4-hjulstrekk blir IKKE det samme. Prøvesatt den også, og den gir vesentlig mere "plastikk-følelse" enn en Evoque.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.964
Mini Countryman er bare en stor vits. Range Rover Evoque stiller i en helt annen klasse.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg klarer heller ikke å se likheten i særlig stor grad.

Når det kommer til biler som er produsert i Storbritania, som mange mener er et ankepunkt, klarer jeg ikke helt å se helt hvorfor det skulle være negativt. Jeg har ikke merket noe negativt i den forbindelse med min nåværende bil som er produsert der borte.
Britene kan mer en kjeks og Te.

Topp Bunn