Random Access Memories

L

Lassencad

Gjest
maxresdefault.jpg


Nu er vi så forskellige når det kommer til musik smag...
Fik at vide at denne indspilning burde jeg købe :) Men havde hørt lidt fra den ved forskellige musik arrangementer og synes ikke rigtigt om musikken.
Så fik jeg den i gave af en der kom til min musik aften og har nu lyttet til den flere gange over nogle måneder og må sige jeg synes den er virkelig kedelig at lytte til. :)
Kan jeg få nogle kommentarer om denne indspilning :) og hvorfor den tit bliver nævnt
Er der nogle der kan forklare mig hvorfor den er så populær især iblandt HiFi kredse
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.326
Antall liker
3.670
Torget vurderinger
1
@Lassencad Denne skiven har jo en veldig høy produksjons kvalitet, og mer eller mindre en ren hyllest til "faren av Disco" Giorgio Moroder, musikalsk frihet og utvikling.
For de som er virkelig lydnerder så er det noen easter eggs på denne skiva når det kommer til mikrofoner på intervjuet til Giorgio.
Personlig så er det noen fengende sanger her, men det meste egner seg litt mest som bakgrunnsmusikk/stemning når man har folk over på et glass.

Men musikk-smak til enkelte hifi-kretser er vel uansett ikke til å bli klok av?
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.308
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Så fik jeg den i gave af en der kom til min musik aften og har nu lyttet til den flere gange over nogle måneder og må sige jeg synes den er virkelig kedelig at lytte til. :)
Synes det er lov å ikke like den. Den er temmelig smooth og kanskje litt karakterløs.

For meg inneholder den en rekke musikalske røde tråder som treffer meg. Moroder er nevnt, Paul Williams og den fantastiske de Palma musikalen "Phantom of The Paradise" , Nile Rodgers som har samarbeidet med en rekke av de største og hjalp Bowie med sin største salgssuksess. Dette albumet ser jeg som en homage til alt jeg vokste opp med og formet min musikkinteresse.
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.142
Antall liker
776
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
Vis vedlegget 807315

Nu er vi så forskellige når det kommer til musik smag...
Fik at vide at denne indspilning burde jeg købe :) Men havde hørt lidt fra den ved forskellige musik arrangementer og synes ikke rigtigt om musikken.
Så fik jeg den i gave af en der kom til min musik aften og har nu lyttet til den flere gange over nogle måneder og må sige jeg synes den er virkelig kedelig at lytte til. :)
Kan jeg få nogle kommentarer om denne indspilning :) og hvorfor den tit bliver nævnt
Er der nogle der kan forklare mig hvorfor den er så populær især iblandt HiFi kredse

forstår selv ikke hypen med denne skiva, alt tyder på dnne skiva har vært inspirasjonen til lydbildet + chique ( soup for one etc)
1649760017247.png
 
L

Lassencad

Gjest
Synes det er lov å ikke like den. Den er temmelig smooth og kanskje litt karakterløs.

For meg inneholder den en rekke musikalske røde tråder som treffer meg. Moroder er nevnt, Paul Williams og den fantastiske de Palma musikalen "Phantom of The Paradise" , Nile Rodgers som har samarbeidet med en rekke av de største og hjalp Bowie med sin største salgssuksess. Dette albumet ser jeg som en homage til alt jeg vokste opp med og formet min musikkinteresse.
:)
Kender godt historien om Bowie og Nile Rodgers.
Og denne Vinyl er da også fint optaget men når jeg lytter til den har jeg mere en musik hukommelse der ligger mere op af en blanding af Michael Jackson / Quincy Jones / Jean-Michel Jarre.

Men måske handler det nok mere om min forventning end noget andet :)

Men nu godt af læse jeres forskellige forhold til denne indspilning :)
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg synes heller ikke at dette er det helt store, skal man snakke sånn techno-ish musikk så hører jeg heller på Infected Mushroom eller Yello. :) Alt slikt er sjelden kost dog.
 
Topp Bunn