Rammstein

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Hadde aldri trodd dette var noe for meg. Kjøpte en cd av de bare for å ha noe "tungt" å lytte til på kjøkkenanlegget mens maten blir tillagd og ølet smaksprøves, ellers går det mye i opera og jazzradio`n. "Rammstein live aus Berlin", hele denne jævla plata har bare blitt bedre og bedre! Spiller så høyt det går på et par Epos M5, men må forsikre om at kona er ute av huset, misset det en gang og det tok to timer å "reparere" skaden.
Er ute etter å anskaffe fler av Rammstein, er det noen tips å få?
 
O

om.s

Gjest
Hadde aldri trodd dette var noe for meg. Kjøpte en cd av de bare for å ha noe "tungt" å lytte til på kjøkkenanlegget mens maten blir tillagd og ølet smaksprøves, ellers går det mye i opera og jazzradio`n. "Rammstein live aus Berlin", hele denne jævla plata har bare blitt bedre og bedre! Spiller så høyt det går på et par Epos M5, men må forsikre om at kona er ute av huset, misset det en gang og det tok to timer å "reparere" skaden.
Er ute etter å anskaffe fler av Rammstein, er det noen tips å få?
Oppdaget selv denne gruppen for bare ca ett år siden og har anskaffet meg to skiver:

- Mutter
- Sehnsucht

Ble anbefalt disse to i en av de lokale cdsjappene, og det funker meget bra for meg!

mvh

V
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.294
Torget vurderinger
1
Jeg syns de to første skivene, Herzeleid og Sehnsucht i tillegg til Live aus Berlin er de beste. Den siste liveskiva - Volkerball - syns jeg er et par hakk bak Live aus Berlin (mye av det samme), men et par av de nye låtene jeg ikke synes noe om - f.eks. Benzin. Mutter er bra, med høydepunkter som Mein herz brennt, Ich will, men skiva marker på mange måter nedturen for Rammstein for min del. Reise reise har to knall låter: Mein teil og Keine lust, Amerika er underholdende men noe tynn og resten synes jeg egentlig ikke noe om. Rosenrot sliter jeg litt med å få grepet om. Dersom volkerball er noe å gå etter så kan det virke som gutta er i ferd med å finne tilbake til oppskriften som gjør at jeg liker dem: enkel, direkte, stivbeint «neandertaler-rock» - rått og brutalt med blytunge riff som sitter.
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Takker for tips, gutter! Det er noe med den monumentale tyske måten å synge på som passer så godt til de tunge suggererende rytmene, og når gitar og synt får orgasme innimellom da er det godt å være en rocker.
Har jo prøvd å få foten av black metall også, men klarer ikke bjeffinga til vokalistene (foreløpig)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.956
Fanden, her var jo alt sagt ;-)
kan sterkt anbefale de edle herrer om å ta turen på konsert med scificybersteamheavy gutta i Rammstein, men se det har jeg skrevet om før her.
Kort sagt: Monumentalt, og enorgie i lys, lyd og pyro.
Noe av desidert tøffeste jeg har vært på.
Gliser ennå bare ved tanken 2,5 år etter.
Lyden var kollosalt fysisk, og superstram.
Kort sagt "mindrape" og en dyp visuell orgasme ;D
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.026
Antall liker
888
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
De to første skivene gjør susen, resten begynner langsomt å suge. Det finnes forøvrig masse remix tilgjengelig ute på nett, noe av det er like bra eller bedre enn originallåtene...

Sjekk også ut filmmusikken til Lost Highway, der bruker David Lynch låten Rammstein for det den er verdt,men i en egen versjon.
Rammstein selv sendte materiale til ham og spurte om han ville lage musikkvideo for dem, men istedet spurte han om å få bruke musikken i sin neste film...

Rakk å se de live i 1998 før de slo igjennom, mens de ennå tok seg selv alvorlig, før nazi-beskyldningene tvang dem til å hente frem selvironien.
Tøffste rockesettet jeg har sett live, og det inkluderer en del etterhvert....
Har sett dem live siden også, men nå er de et standard bra rockeband....

De varmet opp for AC/DC i dagslys i Praha i 2002, det var nedtur, iført kun dongeri og uten flammer....
Stafasje teller nok....

Sjekk ellers ut EINSTURTZENDE NEUBAUTEN sine siste utgivelser hvis dere liker tysk mannsrøst og fet lyd.
Og den Slovenske gruppa Laibach....det er bestefaren til Rammstein, uten disse bandene, ingen Rammstein, det har de selv bekreftet i intervjuer tidlig i karrieren....
 

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
386
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Einstürtzende Neubauten tok forøvrig navnet sitt som en kommentar til dårlig byggekultur i det tidligere DDR. Nybygg i drabantbyer raste ganke enkelt sammen i stort omfang. Visste du det, Gunzzzzzzzzzzzzzzzzzzzi?
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.956
Joa, Gunzi viste om detta me Leibach og Einsturtzende Neubauten.
Obligatorisk skive med EN er for meg Tabula Rasa.
Jepp, har også et par Leibach skiver.
Sikkert knall med Rammstein i 1998, men undertegnede så svært mye ironi og et drivende tøft band 6 år etter ditt nirvana.
Mener ikke å gjøre dette til noen "pissing contest", men har også dyktig mange konserter under vesten, og Till Lindemann og gutta skimrer høyt der oppe.
 

Horn

Medlem
Ble medlem
05.01.2007
Innlegg
28
Antall liker
0
Dersom dere får andledning så sjekk ut Oslo bandet Rammsund,dei spelar
Rammstein oversatt til klin nynorsk ,dette funkar heilt utrulig.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Skal du ha ekstremversjonen av rammstein kan vel kanskej fear factory f.eks demanufacture-plata anbefales. jeg vil kalle det for rammstein på anabole steroider :)
 

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Laibach bør få oppmerksomhet fra Rammsteinere, noe mer elektronisk, men med utmerkede covertolkninger på sine plater. Hør Final countdown, Sympathy for the devil og life is life som de burde bli spilt, frysninger folkens. Lenge leve NSK.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
For dem som liker Rammstein, men ikke er så stive i tysk og tolererer nynorsk, så kan jeg anbefale å låne øret til tribute-bandet "Rammsund":

http://www.rammsund.com/songar.html

Gikk opp et par tekstmessige lys for meg, ihvertfall.
 
O

om.s

Gjest
Rammsund? får gamle marine vibber av ett slikt navn ;D ....

mvh
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
For dem som liker Rammstein, men ikke er så stive i tysk og tolererer nynorsk, så kan jeg anbefale å låne øret til tribute-bandet "Rammsund":

http://www.rammsund.com/songar.html

Gikk opp et par tekstmessige lys for meg, ihvertfall.
Tøfft!

(Her må A-Arve kjenne sin besøkelsestid, dersom han ikke gjort det allerede...)
 
Topp Bunn