Rammstein - Volkerball

Egil

Medlem
Ble medlem
30.01.2003
Antall liker
0
http://rammstein.com/_Voelkerball/Voelkerball/

Må si jeg fikk et stort smil om kjeften når jeg så de hadde gitt ut en ny live plate. Det tok meg sånn ca. 20 sekunder å få bestilt den etterpå :D

Ja, så er jeg en beinhard Rammstein fan, da! Deres forrige live plate (Live Aus Berlin) var intet annet enn kanonbra. Utrolig bra lyd (5.1), bilde, for å ikke snakke om musikken ;) THE LOUDER, THE MORE FUN IT IS!

Den versjonen jeg har bestilt (Special Edition, 2 DVDer + 1 cd) kostet meg bare 170kr inkl frakt etc (fra cd-wow om du er interessert). Det er faktisk hele 28 live sanger på DVDene (+annet ekstra), + en enkel CD med 16 sanger.

Voelkerball er forhåpentligvis i min postkasse i morgen. Skal komme tilbake med noen lytteintrykk da.. :)

K

kiwi

Gjest
Har hørt at de har veldig bra produksjon på mange plater ,stemmer dette?
Mvh: Espen

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Jau, det stemmer vel til en viss grad det... :)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Kjøpte den ved innfall i den lokale sjappa, istede for på en nettbutikk... Forventningene var store da den ble lagt ned i cd spillern. Det som kom ut at høyttalerne var mildt sagt begredelig! Det var så trasig å høre på at jeg stoppa plata. Dette er (desverre) en av de verre live plater jeg har i eie. Rammstein har for det meste hatt bra lyd med mye trøkk, men denne var like trist å høre på som for jenter som ser på titanic og Armageddon kominert(!).

DERIMOT var dvd konserten bedre(?!) Den var bra filmet og helt ok kurrat lyd. Det eneste som er å trekke på dvdn er egentlig at det synges til tider litt surt (i forhold til Live in berlin)

Konklusjon min er at jeg skal prøve å rippe 2kanals-lydsporet fra dvdn og brenne en cd av det for å kanskje få litt glede av konserten i allefall :) (Har gjort dette før med stort hell!)

mvh Kai

K

kiwi

Gjest
Hvem av skivene demmes vil du anbefale at jeg kjøper først da
Mvh: Espen

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
"hvilket av dine barn liker du best?"... Nei vanskelig spm du.... Jeg har 4-5 plater med dem og liker de alle like godt. Alle har en eller flere av mine favoritt låter. Den eneste som jeg ikke er fornøyd med er faktisk Volkerball...

mvh

Egil

Medlem
Ble medlem
30.01.2003
Antall liker
0
CDen skuffet en del. Syns det ble så skrikete/rotete lyd - men jeg har kun hørt den i bil så langt.. så det har nok en del å si ;) - Uansett, jeg kjøpte ikke dette for CDen sin skyld..

DVD konserten derimot!! (den har kun vanlig 2.0 spor, og DTS spor!!!)

Jeg har ikke fått hørt skikkelig gjennom konserten enda. Men det jeg har hørt til nå er intet annet enn rått. DTS sporet er veldig bra, - her er det ikke snakk om å se en konsert, - MEN Å VÆRE I DEN :D Jeg syns denne DVDen knuser Live Aus Berlin, - og det sier litt. Trøkk er det heller ikke mangel på.. den trøkker like godt som Live Aus Berlin, om ikke bedre!

Jeg skal switche litt litt gjennom Live Aus Berlin og Völkerball imorgen, for å se at den 'go lyden' ikke er noe jeg innbiller meg... og så skal jeg selvsagt høre skikkelig gjennom Völkerball :D

Litt skummelt for hørselen dette her da.. :)

Edit: Bildet på dvden var også veldig bra, syns jeg.. Filmingen osv på konserten er utrolig bra.. en pryd for øyet.. :) -- Men, jeg har kun en 32".. så vet ikke om bildet holder mål på en stor skjerm!

Topp Bunn