Radka Toneff - "Set it Free" - Fantastisk radiodokumentar.

K

KindOfBlue

Gjest
21.03 i kveld, på P2. Jeg bumper denne - hørte dokumentaren i går morges og ble meget rørt. Radkas far Toni var nok ikke den sunneste, men han introduserte søstrene for musikk på et høyt plan fra ung alder. Og gjorde mange opptak med barna som musiserer - disse kombineres med intervjuer med Arild Andersen o.a. som snakker om det å skape musikk sammen med Radka.

Jeg ble inspirert til å spille gjennom mine tre Radka Toneff album. Og høre dem med nye ører!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.502
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
KindOfBlue skrev:
21.03 i kveld, på P2. Jeg bumper denne - hørte dokumentaren i går morges og ble meget rørt. Radkas far Toni var nok ikke den sunneste, men han introduserte søstrene for musikk på et høyt plan fra ung alder. Og gjorde mange opptak med barna som musiserer - disse kombineres med intervjuer med Arild Andersen o.a. som snakker om det å skape musikk sammen med Radka.

Jeg ble inspirert til å spille gjennom mine tre Radka Toneff album. Og høre dem med nye ører!
Denne har gått før, hørte den da, og igjen nå. Fengslende radio, og et eksempel på at radio kan gi sterkere bilder enn TV. Minner meg om at jeg hørte henne på Malla rundt 1980. Tipper jeg har de samme tre albumene som deg; de står som påler og tåler stadige gjenhør.

Topp Bunn