Møbler og underlag Rack til besvær

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.768
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    75
    Alt av hyller og rack er lite praktisk når en bytter anlegg.

Er det noen som her erfaringer med rack fra vanlige møbelleverandører? Hifi-rack tar helt av prismessig.

Jeg her god erfaring med eik og lignende treverk som underlag. Hva med dere?

Dette racket hadde passet for mange. Skuffer er bra. Kan sikkert tas ut og brukes som hyller for lette ting. Bredde 102 cm Høyde 55 cm Dybde 45 cm

Her snakker vi om en dekade lavere pris i forhold til enkelte hifi-rack. :) Som sannsynlig vis gjør jobben!

rack chilli 1.jpg

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.768
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    75
    Dette er racket for meg , men prisen da! 18900,- i bambus.

rack 1m.jpg

Sist redigert:

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    46
    Alt av hyller og rack er lite praktisk når en bytter anlegg.

Er det noen som her erfaringer med rack fra vanlige møbelleverandører? Hifi-rack tar helt av prismessig.

Jeg her god erfaring med eik og lignende treverk som underlag. Hva med dere?

Dette racket hadde passet for mange. Skuffer er bra. Kan sikkert tas ut og brukes som hyller for lette ting. Bredde 102 cm Høyde 55 cm Dybde 45 cm

Her snakker vi om en dekade lavere pris i forhold til enkelte hifi-rack. :) Som sannsynlig vis gjør jobben!

Vis vedlegget 476894
    Hei, jeg bruker avbildet bord som rack for anlegget. Har også montert på hjul for fleksibiliteten:cool: Bordet er pent, tungt og gjør jobben, mener jeg kjøpte det på Jysk for rundt 1500,-
    Mvh. Morten

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.478
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg tror dette er Royal Oak fra Skeidar.
    Det kommer også i en versjon med tre skuffer i bredden. Det kostet en del mer en varianten (som er svært lik på avstand) som Sengetøylageret sin.
    _1407379840.jpg

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    46
    Ja jeg tror jorwed har rett, det er nok fra Skeidar. Litt høyere pris da..

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.478
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    finn.no
    Ligger ett til der. Eller to faktisk. Bergen og Sandefjord.

Kommer titt og ofte opp, men tripple versjonen er litt sjeldnere..

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.411
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg kjøpte min Royal Oak på Bohus. Klin lik de det er bilder av i tråden her, bare bredere og med tre skuffer.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.768
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    75
    Jeg kjøpte et på Finn i Skedsmo .
    Godt kjøp til småpenger. Da har du et flott underlag for hifien i mange år. Antakelig like bra som det over til 18900,-:rolleyes:
    Beste audio-underlag jeg noen gang har erfart er bambus. Spes bambus-slakteblokkene på Ikea. Rydder i øvre bassområde og slipper lyden fri på en forbausende måte oppover. Mulig dette skyldes fordelene i bassen. Har hatt underlag til flere tusen som ikke har fungert overhodet.

Hvis du ikke syns slaktefjelene virker, kan dem jo gjenbrukes som skjærefjeler. haha Nesten som å bruke de gamle femtiørene om spikeunderlag. Uslåelig til prisen og du får igjen hvert øre av investeringen.

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.570
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Zerostat

Jeg vet ikke på hvilket nivå du er mht. hifi utstyr.
    Vibrasjonsdemping må ikke undervurderes?
    Mange prøver ut sk. hifi Rack ofte til fantasipriser.🙄
    Ikke uten grunn til at de lages og selges.
    Forskjellen mellom et møbel og en hifi Rack ifht.
    lydkvalitet kan ofte være verdt merprisen.😀

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.768
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    75
    Ligger gjerne mellom 200-500k til stadighet. Akkurat nå er jeg i ferd med å gire litt ned igjen.

Selvfølgelig kan audio-møbler virke etter hensikten. Påstander om store lydforbedringer stemmer sjeldent imo. :) Mye hype og snakeOil.
    Produsentene er kanskje mest opptatt av å tjene mest mulig penger på et elles smalt marked. Det er ikke enkelt. Folk handler disse produktene fordi de ikke gidder å lytte gjennom selv. Ferdig lyttet og levert på en måte. Det er mange skrekkeksempler på dette.

Største problemet med rimelige møbler er at dem ikke "henger" helt sammen i føyninger som de burde gjort. Hvis du er litt fingernem kan du ta tak i et godt utgangpunkt og skjøte på med egenbrygg.

Dette racket hentet jeg i dag. Slo det helt fra hverandre, limte og skrudde det sammen på nytt med bedre løsninger i sammenføyningene. Nå et det bankers. Når limet har tørket, kommer et par opplagte avstivninger og neste heldekkende bambus-plater fra IKEA ifm hyllene. Disse legges løst på gummiplater eller gummilister.

rack royal oak finn2.jpg

tolken-benkeplate__0488157_PE625186_S4.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn