Rack, Ja Takk?

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Storebror

    Gjest
    Takk lille-val :D

    Ja, det kan nok bli bra dette.
    Fikk i første omgang bare forhandlet frem bassabsorbentene plass i stua, akuplatene ligger i andre-etasjen på garasjen foreløpig....
    Men i går kom jeg et steg nærmere å ha dem i stua, det vil si i stua ved lytting og under trappa i gangen ellers... ;D
    Konemor er snill.

    Lytter i ca samme trekant som tidligere.
    Før 1,65 mellom diskantene og 1,8 til ørene, nå 1,90 mellom diskantene og samme til ørene.
    Har mindre vinkling inn på høyttalerne nå enn i gamlerommet.

    Det låter friere, åpnere og større. Tør ikke si noe om det er kun add-on-lyd grunnet refleksjoner ennå. Må teste med akuplater først.
    Høyttalerne står på 1/9 av det lange rommet fra bakvegg, og 1/7 fra sidevegg. Det begynner å bli så små oddetallsdeler at det nok ikke er like relevant som 1/3 og 1/5, men likevel. Greit som utgangspunkt.
    Peisen og muren på venstre side, samt vinduene på høyre er ikke heeeelt optimalt, kanskje, men er lite/ikke plaget av det foreløpig.
    (Er jo mest i gledesrus for å ha fått nyte musikk igjen.)

    Bassabsorbentene gjør veldig godt nytta si her også, strammer opp og merkelig nok gjør det mer "punchy". Hadde ikke trodd det på forhånd. Ville tro de sugde energien ut av lyden.
    Det er selvfølgelig ikke like mye trøkk som i det gamle lillerommet, men det er også befriende uten den morokulen på ca 50hz jeg hadde der. Focusene bekrefter sin evne til å spille bass her også, tross tre ganger større rom, pluss pluss.

    Tankene om sub er der allerede, men jeg skal spille inn ørene og bli vant til dette før jeg gjør noe videre.
    Samme stol, samme anlegg og tilnærmet samme lyttetrekant. Rommet må jeg bli vant til for å høre hvordan det påvirker.



    R
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært inne på tanken om å kutte mobile akkuplater på frontveggen til fordel for DRC. Jeg ville ikke få fordelene ved DRC ved vinylavspilling da, men jeg spiller 80/20 digitalt/vinyl, og det er greit å slippe rydding og flytting, så...
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Det er en tøff kamp, men jeg skal prøve å klare meg med lite akuregulering....

    R
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Hva slags sub har du vurdert til de 140`ene, Storebror? (Jeg har selv ikke fått ut finger`n ennå).
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Sub-en kommer mest sannsynlig til å bli Xavian Quore.
    Vanvittig flott sub som nok ikke er det rette for alle film-interesserte, men spiller godt på musikk.
    Går ned til 29 tror jeg, men med stram definert og god bass, trykkammer må vite.

    R

    Må legge inn et bilde til, så ikke tråden sporer helt av......hehe
     

    Vedlegg

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Xavian er et spennende merke som fortjener mer oppmerksomhet. Tipper det blir et godt supplement til Dynaudio`ene, ja :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    La oss i første omgang håpe at A: mannen får ha anlegget i stua , B: slipper sub og denslags ::)

    /jan
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så veldig lovende ut Laban, godt jobba!
    Misfornøyd med farge.....?
    Blir'e ny prompte?

    :)

    Lagga
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn