R.I.P.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    3.156
    Sted
    Trondheim
    Auditor: Ja, det har du helt sikkert rett i. Jeg liker ikke den måten å produsere plater på. Jeg vil gjerne høre hvordan de forskjellige instrumentene låter. Er ikke "gjennomsiktighet i lydbildet" en av de tingene man gjerne vil oppnå?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.375
    Otare: Jo, det er det- det og mye annet. Men det FÅR man til- også på WOS-skiver- hvis akkurat det med å velge for lite til for stort kan balanseres ut, og folket begynner å krympe skapet, samtidig som motoren tilpasses musikktoget. Og gjerne har 80% krefter som KUN kan brukes til reserver. Det er DET som er morsomt. Når man bare kan roe seg helt ned, glemme teknikken, fyre opp atomkraftverket og fokusere på det deilige, uanstrengte resultatet av all jobben istedet. Mtp. lydveggen i skiveformat: Den er tross alt der for å skape stil. Skape "moro". Skape type. og skape stemning. Det visste Spector, og alle som fortsatt lager slike skiver har Phils dreiebok i hodet. DET skal Phil iallefall ha for. Though, it is not our abilities that show who we truly are. It is our choices...som Gandalf ville sagt.

Sist redigert:

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    3.156
    Sted
    Trondheim
    For meg blir WOS bare støy. Det er en stil jeg godt greier meg uten. Det er absolutt ikke "morro", det er bare ubehagelig.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.375
    Otare: To each his own... ;) Jeg foretrekker også en kruttsterk kølsvart, eksklusiv:coffee:, hvis du skjønner...Gjerne med en godt tilårskommen, superfin XO ved siden av..og det har jeg også her- i anleggsform..

The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    5.487
    Sted
    Langesund
    Otare: Den "lydveggen" er mer tilstede enn du kanskje tror. i endel norske Hi-Fi kjøperes psyke ligger det nemlig et latent ønske om ALTFOR STORE høyttalere i ALTFOR små stuer- forspent med ALTFOR små amps. Det avstedkommer noe av det samme resultatet, satt på spissen...Maskert total, drukna instrumentering, null kontroll på noe som helst i de mer ekstreme tilfeller...Pluss enkelte tilfeller av direkte komponentmessig feilmatch..
    Jeg har alt for store Høyttalere i et alt for lite rom men det spiller med en nøyaktighet i lydbildet som mange stativhøyttalere vil misunne.
    Men er mixsen en lydvegg blir det en lydvegg. Heller ikke min favoritt.
    Noen tips om kjente produksjoner fra Phil Spector?

Bartesam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    5.630
    Sted
    Hus
    River Deep Mountain High med Ike & Tina Turner. Righteous Brothers med You`ve Lost That Loving Feeling og Soul And Inspiration....

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.375
    BB: Ikke bare Phil som - blant musikerne- gjorde noen helt på trynet valg mens han var i live...Fakta er at han HAR satt sitt merke på musikkens historie i POSITIV forstand også.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    3.549
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forskjellen var kanskje at Lennon prøvde å gjøre noe med dette og gikk i terapi. Og åpenbart ble bedre. Men at Lennon var en, mildt sagt, plaget mann, og som andre plagete mennesker tok det ut på sine nærmeste, er det liten tvil om.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.977
    Sted
    Sørlandet
    Historien er full av narsissistiske rasshøl men ikke alle gikk til det skrittet at dem tok andres liv.

Nok om det, tilbake til å hedre dem som hedres bør og minnes dem som fortjener det.

-BB-

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.242
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Enig med BB der.

En av de store bakmenn i jazzen er død.Arrangør og komponist Sammy Nestico. En beskjeden og blid gentleman, med stort hjerte og engasjement.
    "We may not be changing the world dramatically, but we're improving it, one note at the time"

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    2
    Dette er vel en R.I.P tråd - og IKKE en tråd for de som måtte mene at noen IKKE fortjener R.I.P eller noen ord. Mange har gjort mye dumt og Phil Spector bidro med sin del. Men det er det han produserte denne tråden dreier seg om ;))

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn