R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Håper jeg kan gjengi et par setninger fra Moss Avis' nyhetsredaktør Øystein Kristiansen der han skriver minneord om Ari - "Vårt mest skinnende bysbarn"...

    "Noen år senere trengte kjellerbandet vårt en vokalist. Uten noen sinne å ha hørt Ari synge, var jeg sikker på at han ville være den fødte frontfigur. Jeg tror alle kan forstå hvorfor. Jeg tror også alle kan se for seg hvordan han ankom øvingslokalet, et bomberom i Nesparken, og grep mikrofonen med den største autoritet - men uten et snev av sangstemme. Ari godtok vår stotrende avvisning med sitt sedvanlige smil. Der så vi kimen til en mann som elsket å kaste seg ut på dypt vann, ikke bare fryktløst, men også uten prestisje."

    Det er en sorgfull stemning i Moss...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.349
    Sted
    Trondheim
    Tull, Kondis. Det har ingen ting med feighet eller egoisme å gjøre. Det dreier seg om desperasjon. Man ser rett og slett ingen annen mulighet og man innbiller seg at de etterlatte får det mye bedre hvis man er borte. Man tenker ikke rasjonelt. Slik var det i hvert fall i mitt tilfelle da jeg opplevde et selvmord i min aller nærmeste familie.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.886
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Så feigt som det kan bli. Tankene mine går til familien
    Tror ikke du helt skjønner hva som foregår oppe i hodet til en som tenker på å ta sitt liv. De har en indre smerte som ingen smertestillende kan dempe. Tenk deg selv om du gikk med konstant tannverk men det var umulig å få bort. Etter en viss tid er det få muligheter igjen :(.

    O
    En skal heller ikke rettferdiggjøre selvdrap,,,,tar du steget dit hen har du tapt,...hva tror du de etterlatte sitter igjen med av tanker som,, hva vi ikke gjorde ,,hva kunne vi ha gjort,,,,prøv og reflekter litt på nettopp det....
    Det er forsvinnende lite vi kan gjøre når de først har bestemt seg. Som regel er det på en god dag de gjør det og de ser og høres ut som om livet er helt topp. Jeg forsvarer det ikke på noen måte,men jeg vil heller ikke rakke ned på de. De tok et valg. En venn av meg gjorde det med et brev til familie og venner der han forklarte hvorfor han ikke ville mere. Det åpnet øynene mine litt.

    O
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Tull, Kondis. Det har ingen ting med feighet eller egoisme å gjøre. Det dreier seg om desperasjon. Man ser rett og slett ingen annen mulighet og man innbiller seg at de etterlatte får det mye bedre hvis man er borte. Man tenker ikke rasjonelt. Slik var det i hvert fall i mitt tilfelle da jeg opplevde et selvmord i min aller nærmeste familie.
    Ikke enig med deg,,,det og si at dette er tull fra min side synes jeg er feil formulert,,...i enkelte gitte situasjoner så har det dessverre det...
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    17.005
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes dette var svært trist. Handler ikke om egoisme, men sykdom. Tenk når når en innbiller seg at barna og familien har det bedre hvis en er død, da har en møtt bunnen. Bare tenk på den kampen som en da har i hodet sitt. Å bli deprimert eller at noen i familien min skulle bli det, skremmer meg mere enn kreft og annet faenskap. RIP Ari.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Tull, Kondis. Det har ingen ting med feighet eller egoisme å gjøre. Det dreier seg om desperasjon. Man ser rett og slett ingen annen mulighet og man innbiller seg at de etterlatte får det mye bedre hvis man er borte. Man tenker ikke rasjonelt. Slik var det i hvert fall i mitt tilfelle da jeg opplevde et selvmord i min aller nærmeste familie.
    Ikke enig med deg,,,det og si at dette er tull fra min side synes jeg er feil formulert,,,,holder fortsatt på mitt...
    Jeg kan også mene at jorda er flat, uten at det gjør det riktig. Det skader ikke å sette seg litt inn i et slikt følsomt tema før man har bastante meninger om det. Det er viktig å fjerne stigma og feiloppfatninger rundt selvmord, da jeg tror det vil øke åpenheten rundt problematikken, og gjøre terskelen lavere for å søke hjelp. At de som strever med disse feiltankene i tillegg skal bli stemplet egoistisk eller feig gjør det antakelig vis ikke enklere. Jeg for min del avslutter diskusjonen nå, for jeg synes det er uverdig, men jeg synes det er riktig å si fra.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man velger å avslutte livet er det faktisk i noen tilfeller en kombinasjon av desperasjon, feighet og mulighet. Den som tar sitt liv har oftest fått svar på alle sine spørsmål, men de som sitter igjen HAR tusen spørsmål som trenger svar. De svarene er det kun den som er borte som har. Dessuten har vedkommende sett alle sine muligheter for videre liv forsvinne, og selvmordet er eneste utvei av den resulterende desperasjon. Det kan fort OPPFATTES som feigt å ta sitt liv, men dersom situasjonen tilsier at alle verktøy er prøvd- og funnet uvirksomme- da skjer sånt som det. Det å oppfatte et selvmord som feigt sier faktisk mer om de utenforstående enn om - skal vi si "kandidaten". Fordi utenforstående har andre forutsetninger for å se, tolke og løse en gitt situsajon. En situasjon absolutt ingen av oss har opplevd på samme måte. Man kan da fort lure på "hva som foregår i hodet på" ham, men det er ene og alene fordi situasjonen virker uforståelig for alle andre. Så kommer tristheten, da. Og den er vanvittig hard å takle. Det eneste vi kan gjøre er å ta til oss det positive, glemme det negative og fortsette å leve...etter beste evne.

    Hvil i fred, Ari Mikael Behn---
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.349
    Sted
    Trondheim
    En av de store. Gitarsoloen her er jo fantastisk ;)


    Og han var jo Nasty (John Lennon) i The Rutles og skrev alle sangene deres. RIP Neil!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Har du mer enn ett album fra 4AD er sannsynligheten stor for at 1) det var designet av Vaughan Oliver, og 2) du er i stand til å kjenne igjen et album fra 4AD-labelen uten å kjenne tittel eller artist.

    Vaughan Oliver, the artist who created 4AD’s iconic album covers, dead at 62


    Vaughan Oliver.jpg


    Bortsett fra ECM er det vel få plateselskaper som har hatt en så sterk (dog mangfoldig) visuell profil som 4AD.

    red-house-painters.jpg


    5661992a1b8d7.jpg


    R-725289-1155063876.jpeg.jpg
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    En av de virkelig store i HiFi-verdenen har gått bort: Sidney Corderman sto bak en rekke av McIntosh-klassikerne. Her er han med "min" forsterker, som bærer hans navn, inngravert i topp-platen.

    Sidney Corderman3.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sitter her og hører på en Sidney Corderman konstruksjon jeg også. 94 år. Det er en bra alder. RIP.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Neil Peart fra Rush har gått bort 67 år gammel. R.I.P.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.676
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Dette kom som ett sjokk, har ikke fått med meg att han var sjuk. Ufattelig trist, ord blir fattig i heimen her. En av de største trommeslagerne har reist og en vanvittig tekst forfatter.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Det var en trist start på 2020... han var en utrolig trommeslager som jeg har hvert så heldig å oppleve live, sist i Oslo i 2007, en konsert jeg husker som veldig bra!!!

    R.I.P Neil Peart
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Faen, faen, faen....RIP Neil Peart :p:(
    Også jeg var blant de heldige som fikk med meg RUSH i Oslo Spectrum i 2007.
    Når trommesolen kom ble jeg aldeles målløs....
    Nei, fy f....nå ble jeg lei meg :p
    Kreft meg her, og kreft meg der grrrrrrrrrrr....:mad:
    Like greit å gå og legge seg før det ramler inn flere "gode nyheter" :p
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.676
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har konserten i Spektrum Og Globen friskt i minne, et band utenom det vanlige. Og Neil var hel rå med sine doble trommesett.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Ett unikt band på mange måter.Fantastiske musikere alle tre.Nb! Det er jeg som står med grønn genser litt til høyre på bildet over.:)Artig bilde forresten:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Exit Stage Left, Mr. Peart....Rest in Peace!
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Steve Martin Caro fra Left Banke har gått bort. Kjent for Walk Away Renee. R.I.P.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Barry Tuckwell.jpg


    Mannen med hornet, Barry Tuckwell, har gått bort i en alder av 88 år. Han er å finne på flere EMI- og Decca-innspillinger fra den analoge gullalderen. Mange visste kanskje ikke at Barry var Frank Zappas fetter:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Todani: Når du sier det, så...det demrer litt her.. Family resemblance er det iallefall nok av. RIP, Barry...
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Tower Of Power grunnlegger og trompetist Mic Gillette har gått bort 64 år gammel. R.I.P.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 567804

    Mannen med hornet, Barry Tuckwell, har gått bort i en alder av 88 år. Han er å finne på flere EMI- og Decca-innspillinger fra den analoge gullalderen. Mange visste kanskje ikke at Barry var Frank Zappas fetter:cool:
    Barry T var en av de store.
    Jeg har mange innspillinger med ham, og spiller dem. Har hørt ham live flere ganger, var på en såkalt avskjedskonsert med ham i Royal Albert Hall, fin opplevelse.
    Han begynte tidlig, og nådde voksen alder, men trist er det likevel.
    Takk for alt, Barry.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Tower Of Power grunnlegger og trompetist Mic Gillette har gått bort 64 år gammel. R.I.P.
    Blir 2020 et sånt år hvor mange av de gode legger inn årene? Eller er det bare et tegn på egen alderdom? At man legger mer merke til det, liksom. Husker da Elvis forlot bygningen, det var liksom ikke en like kjip følelse dengang som da Ziggy dro til stjernene!
    Vi får minnes de gode og spille litt av det de har vært med på, nå blir det litt Tower Of Power med det gnistrende albumet Direct


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    211: Det er nok litt av begge deler. Hvordan du reagerer avhenger som oftest av hvilken artist som har påvirket deg mest. David, for eksempel, var en favoritt her. Han hadde liksom alltid vært der, sammen med Michael Jackson for min del. Så da disse to la inn, gikk det spesielt hardt utover meg.. Men den dagen Elton John dør....does´nt bear thinking about...Heldigvis skal jeg få oppleve ETT Elton-show til...which brings the grand total to six...:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn