Forsterkere Rørforsterker til Tannoy dc10t

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Antall liker
4.167
Torget vurderinger
16
Savner mer fremtredende vokal hos min ellers strålende sugden optima 200 i kombi med dc10t. Inbiller meg rør kan være spennende og ønsker innspill fra dere som har lyttet til vellykkede kombinasjoner av rør og dc10t. Noen anbefalinger?

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Tannoy spiller utrolig flott med rørforsterkere. Du har en masse bra ulike merker å velge mellom i dag. Generelt er oppfatningen at Tannoy er lettest å få til å fungere med push-pull forsterkere; gjerne med litt power (40 watt og oppover). Dette er en sannhet med modifikasjoner. Selv spiller jeg med 11 watt single-ended parallel 300B med punch og dynamikk, men dette blir nok fort dyrt da det stiller større krav til strømforsyning og transformatorkvaliteten.

Da jeg har import på Manley forsterkere, så er jeg inhabil - men jeg tenker likevel kan gjøre deg oppmerksom på at Tannoy og Manley er en velkjent og velutprøvd kombinasjon som aldri slår feil. Bare sjekk EveAnna Manleys hjemmeside: manley.com. Både hennes hjem og fabrikk er fulle av Tannoy oppsett. De tester sine forsterkere primært på Tannoy - hun er en selvutnevnt Tannoy fan!

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg har spillt på Tannoy i mange år og har sagt det før at jeg kjøpte en KT 88 til testing. Den har en inngang og uten fjernkontroll. Ville ikke bety noe for jeg skulle selge den videre. Det som er så spennende med denne er at den har el84 rør i fortrinnet. Ok, den forsterkeren spiller så godt på mine Glenair 15 at den blir værende her. Blir ikke solgt videre. Bor du i Stavanger/Jæren område kan vi nok få til en test på dine høyttalere.

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Har hørt mange steder at manley er tingen for tannoy, hun som eier og driver manley bruker tannoy høyttalere i sitt anlegg.

EDIT: Og hun er stor fan av tannoy og.

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Antall liker
4.167
Torget vurderinger
16
Vil jeg merke forskjell i en mer dominerende og fremtredende mannlig vokal/mellomtone med en rørforsterker?

kazan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
493
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Har en Cary sli 80signature (40w triode, 80W push pull) fungerer meget bra på Tannoy D 700

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.683
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Broderen kjører Cary og Tannoy, og det er en kjempekombinasjon. Hvis det er slik at det er importørbytte på gang, som en annen tråd antyder, så burde det være mulig å få et bra tilbud hos Lyric Hifi...

Johan-Kr

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.429
Torget vurderinger
2
Se Tannoy-tråden, temaet er berørt også der.

Mvh
Håkon Rognlien

kazan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
493
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Broderen kjører Cary og Tannoy, og det er en kjempekombinasjon. Hvis det er slik at det er importørbytte på gang, som en annen tråd antyder, så burde det være mulig å få et bra tilbud hos Lyric Hifi...

Johan-Kr
Bror din er naboen min Fenalaar,så det fungerer meget bra på D900 også

Topp Bunn