Rørforsterker problemer

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gratulerer med flott amp Ellef :)
Får forøvrig besøk av en kompis fra Stavanger som også akkurat har kjøpt seg Mastersound monoblokker.
Skal prøve dem på Trio'ene på fredag.
Sannsynligvis kan det bli litt for mye støy siden preamp'en min (Supratek Grange) har skyhøy forsterkning, men vi får bare spille ekstra høyt så skal vi nok kunne overdøve den eventuelle støyen ;D
Eieren av Mastersound'ene har forøvrig bestilt seg en Supratek Chardonnay og den har justérbar gain så når den ankommer bør ikke støy være noe å tenke på :)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Takk for det lakki_luke. Du vet ikke om noen som har et 845 rør til låns/salgs ::)

Tror dere får en fantastisk fredagskveld, jens :)
Det finnes ikke mange mastersound forsterkere i Norge. Jeg kjenner til to og de koser seg begge i stavanger.
Er han fornøyd med blokkene sine?

Lf

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Antall liker
0
Ja jeg er fornøyd det er det beste jeg
har spilt på.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Regner med at det var du som kjøpte monoblokkene til Le. Gratulerer, ke.

Hvilke forsterkere har du hatt før Mastersound?
Hvilke høyttalere har du?

Lf

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ble det en vellykket fredagskveld, Jens?

Lf
Ja, det vil jeg si :)
Mastersound'ene støyet som bare f..... med Grange'n, men det var jo som forventet.
Grange'n har jo EKSTREMT høy forsterkning og Mastersound'ene har SVÆRT høy følsomhet.
Sammen med høyttalere med 110dB følsomhet bare MÅ det bli støy!

Men bortsett fra det så spilte vi for det meste "galhøyt" så støy var "no issue" ;D

Sammenlignet med mine Merlot'er spilte Mastersound'ene varmere og hadde mer "kropp".
Synes også de hadde mer nærhet.
De hadde også mer kontroll over komplekse partier.
Mer krefter rett og slett (50W kontra 10W).
Der som Mastersound'ene kom til kort var først og fremst på oppløsning hvor de absolutt ikke kunne matche Merlot'ene (må presiseres at Merlot'ene nettopp har fått seg nye utgangsrør som øket oppløsningen betraktelig).
Det manglet også IMHO utklinging i toppen på Mastersound'ene, men undertegnede har en MEGET sterk mistanke om at begge disse "ankepunktene" sannsynligvis kan skyldes utslitte utgangsrør :-/

Jeg er dermed slettes ikke fjern for tanken for at med "rett" preamp med mye lavere gain (Supratek Chardonnay er bestilt av eieren av Mastersound'ene) og med nye utgangsrør så kan denne kombinasjon svært gjerne komme til å spille "bedre" enn min egen Supratek løsning (Grange + Merlot).

PS. Kan vel ikke uten skryte for mye legge til at lyden vi hadde her i kveld med begge disse kombinasjonene tilhører noe av det bedre jeg har hørt i mitt liv........... ::)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
artig forsøk, gutter. spennende.

jeg er ganske sikker på at ms-blokkene ikke har vist seg fra sine sterkeste sider i denne sammenhengen. de 845-rørene som står i forsterkerene er de dårligste 845 som er å oppdrive (og fulgte typisk nok med forsterkeren originalt fra fabrikk). jeg fikk låne et matchet sett med supertnt 845b i noen dager, og de er milevis bedre. bestilte meg derfor et sett, men solgte blokkene i mellomtiden...

matching med rett preamp er også crucial, særlig på så følsomme høyttalere.
blir morsomt å følge utviklingen når ke har fått på plass ny preamp og nye rør.

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
838
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Godt å høre at mine gamle merlot har kommet til nok et godt hjem. Har savnet de nesten hver dag etter at horny hentet dem. Kombinasjonen Syrah, Merlot og Uno sitter fortsatt som spikret i minnet. Tror nok et par meta primo eller trio er neste steg for meg.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Høres ut som en fantastisk fredagskveld, Jens ;D
Jeg hadde mine 20min med Mastersounden min, og det var mine 20 beste HIFIminutt ever. Kan derfor bare drømme om hvordan det låter på Avantgardene dine.

Jeg venter forøvrig på 845rør, men det kommer til å ta sin tid.

Mastersound skal i følge eiere jeg har kontakt med, nå nye høyder med Bendix 6900 og Nos Mazda Ecc 82 rør.

Lf

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Godt å høre at mine gamle merlot har kommet til nok et godt hjem. Har savnet de nesten hver dag etter at horny hentet dem. Kombinasjonen Syrah, Merlot og Uno sitter fortsatt som spikret i minnet. Tror nok et par meta primo eller trio er neste steg for meg.
Og jeg jeg som trodde jeg hadde de eneste Supratek'ene i landet............
Så feil kan man ta ;D
"Ke" venter jo også på sin Chardonnay så da er vi ihvertfall tre ;D
Flere ???

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
838
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Det er nok noen andre. Jeg har vært "ambassadør" for Mick siden jeg kjøpte syrah i 2000, og har skaffet ham noen preamp salg. Merlotene derimot er sannsynligvis de eneste i Norge. De du har nå fikk jeg i 2001, og det var de første med 6SN7 driver som ble laget.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det er nok noen andre. Jeg har vært "ambassadør" for Mick siden jeg kjøpte syrah i 2000, og har skaffet ham noen preamp salg. Merlotene derimot er sannsynligvis de eneste i Norge. De du har nå fikk jeg i 2001, og det var de første med 6SN7 driver som ble laget.
Får vel "trøste" meg med at Grange vel ikke er noe "som vokser på trær" i Norge da ;D

Topp Bunn