Rør riaa ?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Eg har tanker om å prøve ut eit rør riaa. Det bør være så stille/støyfritt som mulig og pris rundt 6k.

Skal spille med Rega P5 og DV 10x5.

Bruker i dag Lehman Black Cube SE som låter flott til prisen,men kunne vært litt fyldigere i klangen. Meir varme og litt snillere topp.

Tips?

TAF

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Her får jeg lyst til å anbefale deg Thorhauge-riaaen. Den må riktignok bestilles fra DK, men den låter fantastisk til prisen, akkurat som MC-trinnet. Men det trenger du jo ikke i denne omgang. Dessuten ser det jo fantastisk flott ut, og du burde kunne få det til landet for ca.6000,-

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.529
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Men det var rør RIAA det ble spurt om ???
Jeg vet neimen ikke om noe til den prisen.

bassegutt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
1
Har en kompis som for en stund siden kjøpte seg en Pro-ject tube box SE II som han omtaler i panegyriske ordelag

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Men det var rør RIAA det ble spurt om ???
Jeg vet neimen ikke om noe til den prisen.
Men det vet jeg.....Thorhauge riia,bestilles fra DK med Mullard rør som standard,du får den hit for ca litt under din pris,ikke noe å lure på,den er knallbra,har en selv.mulig den eneste i Norge,og kan høres her i mitt oppsett,sammen med den flotte mc forsterkern hans,riiaen en jo en ren riia,for mm bruk,mc step i tillegg,hit,kom på litt under 10k,så du får bare riiaen til under 6 med frakt...

Jeg har ikke testa mm riiaen opp mot tubebox,.,,,,,men som en samlet enhet,med mc,spiller dette nyyyydelig.

Jeg innviterer gjerne til en lytt..Espen

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei igjen.

Då er avgjørelsen tatt og valget falt på Jolida Jd 9. Har i samme slengen bestilt eit par Mullard hos Brynjar.

Så er det berre å venta då som vanleg . Skal bli veldig spennande å prøva denna riaa,n som eg har lest ein del om rundt på berget. Eg trur den runde,varme klangen som det seiast at den har, kan passe meg utmerket.

Mvh
TAF

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
T A F skrev:
Hei igjen.

Då er avgjørelsen tatt og valget falt på Jolida Jd 9. Har i samme slengen bestilt eit par Mullard hos Brynjar.

Så er det berre å venta då som vanleg . Skal bli veldig spennande å prøva denna riaa,n som eg har lest ein del om rundt på berget. Eg trur den runde,varme klangen som det seiast at den har, kan passe meg utmerket.

Mvh
TAF
Regner med at du slenger inn lytteinntrykk når du har spillt på han en stund?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Will do. :)

TAF

Topp Bunn