Rørutstyr Rør - Kjøpe NOS eller nyproduserte?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.279
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har byttet ut mine standard rør med Shuguang Treasure series rør og synes at jeg fikk et merkbart løft i lyden.
    Treasure serien koster +/- 100 dollar stykket og kan kjøpes hos the tube store i Canada. Sender kjapt. Dukker opp på døra en uke etter bestilling.:)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Trådstarter ønsker seg likevel flere svar og tips. ;) Spesielt tips om gode, litt varmtklingende med kraftig, oppløst bassfundament og dynamisk mellomtone (gjør ikke noe om diskanten skulle være bittelittegrann avrullet) 6922(-ekvivalenter) og 12AU7(-ekvivalenter) hadde vært flott.

    Jeg vurderer likevel å bare kjøpe et par JJ ECC802s bare for å teste. Kan evt. ha liggende i reserve. Noen som har prøvd dem?
    Da har jeg også ville forsøkt Tesla ECC802S - bare for å teste :cool:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sendt en forespørsel om tilbud fra NOS Tube Store i St. Petersburg, på:

    -1 matchet par Sylvania JAN 6189W
    -1 matchet par RCA JRC 5814A
    -1 matchet quad SYLVANIA JAN 6922

    ...Så får vi se. Prøvde å plukke ut de noenlunde fornuftig prisede rørene med gode skussmål og en tiltalende beskrivelse av lydsignaturen.

    Så ut som en gullgruve av en butikk:

    NOS Tube Store
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Trådstarter ønsker seg likevel flere svar og tips. ;) Spesielt tips om gode, litt varmtklingende med kraftig, oppløst bassfundament og dynamisk mellomtone (gjør ikke noe om diskanten skulle være bittelittegrann avrullet) 6922(-ekvivalenter) og 12AU7(-ekvivalenter) hadde vært flott.

    Jeg vurderer likevel å bare kjøpe et par JJ ECC802s bare for å teste. Kan evt. ha liggende i reserve. Noen som har prøvd dem?
    Da har jeg også ville forsøkt Tesla ECC802S - bare for å teste :cool:
    Eller Telefunken ECC802S. ;) Problemet er bare at de koster 1500,- pr. stk og (langt) oppover.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jo meg jeg leser om priser og tilgjengelighet på NOS-rør jo mer glad blir jeg for at jeg gikk over til SS, selv om jeg savner rør.
    Litt OT og litt på kanten:
    Det behøver ikke bli grisedyrt.
    Det kan gi deg akkurat den lyden du søker etter.
    Hva gjør du nå?
    Bytter kabler uten å komme noen vei?
    Til en pris som overstiger rør voldsomt.
    -og Roberth: Hvordan låter det egentlig hos deg uten rør?

    Jeg har lagt meg i et prisleie som gjør at rørbytte kun utgjør en liten brøkdel av prisen for utstyret totalt sett.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en Cary SLP03 som bruker 12AU7, og den låter (i mine ører flott). Jeg satte inn et sett NOS Brimar 13D5 istedenfor fabrikkrørene, og fikk en vesentlig oppgradering av lydkvaliteten.

    Jeg har også en Cary SLA70B Signature, og der kjører jeg NOS småsignalrør (6SL7GT) og NOS likerettere (5V4G), mens effektrørene er nyproduserte Winged C.

    For likeretterrør og småsignalrør, der lagrene ikke er blitt så altfor små og prisene og etterspørselen så alt for hysterisk, så synes jeg det er klart verdt det. På effektrør så synes jeg prisen begynner å bli vel for mye "pæbret" som danskene sier det til at jeg synes det er verdt det.

    Som med alt annet, så har dette en kobling til 80-20-regelen. I tillegg så er prisene påvirket av hysteriske asiater som betaler hva det skal være for de rette produktene...

    Johan-Kr
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Kjøpte meg et par nye 12ax7 fra Kina.

    Hva kan jeg forvente av lyd? Anyone....?

    Skjermbilde 2016-11-02 kl. 12.09.42.jpg


    Features:
    - ‘High Polymer Compound Carbon’ (HPCC) material used inside the tube to further quiet down the internal tube noise

    - 25% more cathode effective area, improved cathode material, which lead to 25% more stronger electron emissions

    - Improved triple mica plate structure to greatly decrease tube internal noise, make the tube even more suitable for portable application such as in high end guitar amplifiers and ultra high end home audio system so the tubes are less susceptible to system vibration induced tube noise.
     

    Vedlegg

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    ^ Kan du beskrive hvordan de låter i forhold til andre rør (hvilke) du har prøvd og hvor i signalkjeden brukes de?
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Tester de gratis for deg:)
    Vitterligt lavt støynivå og liten grad av microfoni var utslagsgivende for at jeg ville teste disse rørene distribuert av PSvane. Syns de virket spennende.
    Jeg er jo av den formening av at størst mulig grad av oppløsning, samt lavest mulig grad av støy og forvrengning er nøkkelen til true high-end.

    Ett nytt russisk Electro-Harmonix 12AU7A rør ble satt inn samtidig med disse to kinesiske 12Ax7 rørene. 12AU7 røret er vel et splitter rør i min pre? Electro-Harmonix røret er kjent for å være støysvakt og musikalsk og skulle da dra i samme retning som disse 12AX7-rørene.

    Nye rør er noe "trang" i lyden, og spesielt i presens området mangler det bloom og åpenhet. Men dette er jo en kjent fellesnevner for all ny elektronikk som skal tilspilles, ja til og med audio kabler. Så man må bare i første omgang lytte forbi dette.

    Men dette er støysvake rør! F.eks Rickie Lee Jones "Pirates" på MFSL SACD. Pirates er en av de første digitale innspillinger av pop/rock, innspilt på tidlig 16/50kHz 3M maskin som på det tidspunktet fantes 3 stk av i USA og da kostet ca 1,2 mill kroner. Og det er nesten ikke mulig å få avspilt disse tapene i dag grunnet manglende utstyr. MFSL var nok klar over at det var nå eller aldri og gjorde en state-of-the-art transfer til DSD. Jeg elsker albumet.
    Ett av kuttene "Woody and Dutch on the Slow Train to Peking" en herlig funky låt hvor et mannlig kor jammer i bakgrunnen. Jeg hører små ting i bakgrunnen som jeg ikke har lagt merke til tidligere. Hele albumet høres en tanke mer rent og distinkt ut enn jeg har hørt tidligere. Og så er det mer "slam" i dynamikken. spesielt nedre mellomtone. Det er som om rørene understreker dynamikken i musikken. Den kontante "start/stopp effekten", eller "stramheten" i lyden er meget bra.

    Miles Davies "Kind of Blue" på first edition singel layer SACD. Sistekuttet er en alternativ versjon av Flamenco Sketches. Jeg ble helt i andakt av å lytte, spesielt tangentene til Bill Evans er besnærende. Du hører hver minste lille frasering. Alt av tangentinstrumenter er gjengitt veldig distinkt og troverdig over disse rørene. Det er noe "monitoraktig" over disse rørene. De formidler nøyaktig hva som er på tapene, varierende fra spor til spor. Den alternative versjonen av Flamenco Sketches er mer åpen, dynamisk og ren sammenlignet med de øvrige sporene. Når jeg gikk rett over på å lytte på spor 1 var det som å gå minst 1 generasjon ned i tape. Mer upresis i lyden, litt mer lukket, mindre microdetaljer osv. Alt er så lydmessig "åpenbart og selvfølgelig" når man bruker disse rørene.

    Fortsettelsen blir spennende.
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har sett at nyproduserte, støysvake og tilsynelatende "bedre" enn originalen avviker ganske mye fra standard spec.
    Tror faktisk ikke det er mulig å lage bedre rør i dag enn i gamle dager.
    Ikke uten at resultatet avviker en god del fra originalen.
    Var det med sertifikat?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var på nippet til å bestille tre matchede par med tre NOS Amperex USA 7308, men hørte på lommebokas angstskrik og lot det være, men har heller funnet et det jeg håper er et "biff til pølsepris"-rør som jeg skal prøve: Japanske National/Matsushita 6DJ8/ECC88 fra 70-/80-tallet som skal være bygget i japan med Mullard-verktøy og etter Mullard-mal, men merket "Hewlett/Packard - Made in Great Britain". Det jeg har lest lover godt. Bl.a. dette:

    Vacuum Tubes :: Preamp Tubes :: 6922 / 6DJ8 / 7308 / PCC88 :: Matsushita / National PCC88 / 7DJ8

    (Mine er ECC88. Ikke PCC88 som de i linken.)

    ...I tillegg til et par NOS RCA/JRC 6189 (milspec 12au7) black plate triple Mica fra femtitallet, som var sånn midt på treet-priset.

    Blir spennende å se om dette blir en forbedring.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Jeg har sett at nyproduserte, støysvake og tilsynelatende "bedre" enn originalen avviker ganske mye fra standard spec.
    Tror faktisk ikke det er mulig å lage bedre rør i dag enn i gamle dager.
    Ikke uten at resultatet avviker en god del fra originalen.
    Var det med sertifikat?
    Nei, var ikke med sertifikat.

    Statementet ditt forbauser meg litt :)
    Audiorør er teknologi. Og det heter seg det at all teknologi kan gjøres litt bedre.
    Gjelder det for alt annet enn rør?

    Nå er det for tidlig å felle en endelig dom over disse rørene. Men det var uhyre givende å lytte til musikk i går. Og da er den ultimative målsetninga langt på vei nådd :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Jeg var på nippet til å bestille tre matchede par med tre NOS Amperex USA 7308, men hørte på lommebokas angstskrik og lot det være, men har heller funnet et det jeg håper er et "biff til pølsepris"-rør som jeg skal prøve: Japanske National/Matsushita 6DJ8/ECC88 fra 70-/80-tallet som skal være bygget i japan med Mullard-verktøy og etter Mullard-mal, men merket "Hewlett/Packard - Made in Great Britain". Det jeg har lest lover godt. Bl.a. dette:

    Vacuum Tubes :: Preamp Tubes :: 6922 / 6DJ8 / 7308 / PCC88 :: Matsushita / National PCC88 / 7DJ8

    (Mine er ECC88. Ikke PCC88 som de i linken.)

    ...I tillegg til et par NOS RCA/JRC 6189 (milspec 12au7) black plate triple Mica fra femtitallet, som var sånn midt på treet-priset.

    Blir spennende å se om dette blir en forbedring.
    Disse National/Matsushita rørene som du sikter til har jeg rikelig erfaring med. Har brukt masse av dem og de er virkelig gode!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det høres bra ut! Burde kanskje kjøpe flere, da, før de tar slutt.

    Låter de som Mullard også? Kan du si noe om lydsignaturen?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Produsert i Japan, made in Great Britain.
    Hewlett Packard og Mullard.
    Litt for mye til å stemme?
    Japanske kan være veldig bra.
    Indiske, italienske, franske og svenske også.
    Gjelder å finne de bra før andre gjør det :)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Det er noen stoffer som ble brukt i fremstillingen av rør den gang som ikke er tillatt brukt i dag. Men det kan jo hende at de har funnet andre og like gode/bedre stoffer...? Shuguang som produserer rørene du sikter til er den fabrikken med lengst fartstid og de som kanskje lager de beste rørene i dag - så hvem vet :)
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Audiomix,

    Jeg begynte å spille på denne pre-ampen jeg har nå i august 2015. Etter 2-3 måneder loddet jeg inn et par Large Bybee på 230V siden av trafoen. Samme hadde jeg på min tidligere pre-amp. Dette er såre enkelt og tar bare 15 minutter før man kan koble til og begynne å spille musikk igjen.
    Det Bybee gjør er å subjektivt stramme opp lydbildet litt, spesielt nedre mellomtone/øvre bass strammes opp og den punchy-tramp takten følelsen i musikken blir merkbart bedre. Det er som det subjektive støygulvet blir lavere.
    Og for meg er det rart at ikke alle med letthet hører dette.

    De nye rørene drar akkurat i samme retning og gjør mye det samme. En slags forsterket positiv effekt.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Det høres bra ut! Burde kanskje kjøpe flere, da, før de tar slutt.

    Låter de som Mullard også? Kan du si noe om lydsignaturen?
    Dårlige audiorør har en hardhet/metalliskhet over seg og låter litt urent og harskt. Disse Matsushita rørene låter organisk, nøytralt og musikalske. Men mener å huske at de seneste produksjonene på 70-tallet ikke var så gode som de tidligere. Men her kan jeg huske feil og forveksle.
    Disse rørene var blant mine absolutte favoritter.
     
    Sist redigert:

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Tror faktisk ikke det er mulig å lage bedre rør i dag enn i gamle dager.
    Ikke uten at resultatet avviker en god del fra originalen.
    Hvis nyproduserte rør er bedre enn NOS-rør, må de nødvendigvis på ett eller flere punkt avvike fra NOS-rør. Den logikken kjøper jeg.
    Men var det ment som et argument for eller i mot nyproduserte rør?
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte 4stk nos russiske 6n9s(6sl7 ekvilent)til 200kr inkl frakt.Altså 50kr/stk.

    Dei erstattet 2stk mullard ecc35+2stk rca vt229.(brukes i riaa)
    Trur nesten eg liker dei russiske bedre,enda litt varmere i lyden,med meir homogen lyd.

    Einaste som er litt negativt,knitring merkes bittelitt bedre,på enkelte gamle plater(ett hint om at eg burde investere i platevasker)

    Om det skjer nevneverdig forandring med innspilling gjenstår å sjå.(kun brukt få timer)
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Tror faktisk ikke det er mulig å lage bedre rør i dag enn i gamle dager.
    Ikke uten at resultatet avviker en god del fra originalen.
    Hvis nyproduserte rør er bedre enn NOS-rør, må de nødvendigvis på ett eller flere punkt avvike fra NOS-rør. Den logikken kjøper jeg.
    Men var det ment som et argument for eller i mot nyproduserte rør?
    Hverken for eller i mot.
    Prøver bare å si at ikke alt som blir sagt i annonser er til å stole på.
    Synsefaktoren må en også ta hensyn til.
    Prøver også å få frem at det er mye juks.
    Det er klart etter det som står lenger opp.
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Her får Psvane 12ax7 foreløpig godt skussmål, det samme har jeg fra min bror vedr. sistevrsjoner av Psvane KT88 (dog dyre imo). Nærmer vi oss at Psvane generelt er gode nyproduksjonsrør, på nivå med gode gamle?

    Mvh
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Tror faktisk ikke det er mulig å lage bedre rør i dag enn i gamle dager.
    Ikke uten at resultatet avviker en god del fra originalen.
    Hvis nyproduserte rør er bedre enn NOS-rør, må de nødvendigvis på ett eller flere punkt avvike fra NOS-rør. Den logikken kjøper jeg.
    Men var det ment som et argument for eller i mot nyproduserte rør?
    Hverken for eller i mot.
    Prøver bare å si at ikke alt som blir sagt i annonser er til å stole på.
    Synsefaktoren må en også ta hensyn til.
    Prøver også å få frem at det er mye juks.
    Det er klart etter det som står lenger opp.
    Når jane og Audiomix diskuterer rør så er det lurt å holde kjeft. Gammelt jungelord. ;-)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Lurer jeg og, da vi i dag burde laget enda bedre rør.
    Dette er egentlig ganske så enkelt som økonomi. På 40-50-60 tallet ble det produsert milliarder av rør av noen av de største elektronikk kompaniene i verden. Konkurransen var beinhard og kravene til kvalitet var like hard spesielt for rør som ble brukt i medisinsk utstyr, sikkerhets utstyr, og ikke minst i militært utstyr. Her ble rørene spesielt selektert , og det er disse rørene som er mest etterspurt og koster en arm og en fot i dag;) P.g.a. konkurranse ble det også lagt ned mye resurser i forskning på materialer og produksjons prosesser.
    Men det var nok mye middelmådige rør på den tiden også, som ble solgt billig til bruk i mindre kritisk utstyr.

    Som alt annet på den tiden, og for så vidt i våre dager så var vesten langt foran østblokken i teknologi og kvalitet. Derfor er for eksempel stort sett ikke Russiske NOS rør på høyde med produksjon fra USA og Europa. Det som er bra av NOS Russiske rør er nok noe av det som ble levert til forsvaret, og derfor blir en jo alltid oppfordret til å se etter godkjenningstempler for dette.

    Når det gjelder dagens produksjon så går jo dette utelukkende til "bakstreverske" audiofile og gitarister. Klart det ikke er økonomi eller noen grunn til å spandere store summer på verken forskning eller kvalitets forbedring....

    Ellers så er vel det som finnes av rørfabrikker for audiorør både i Kina og Russland eid av folk innen audio bransjen. Den Russiske produksjonen er vel eid av en "halvstiving" fra Canada som ikke er mors beste barn:cool:

    http://www.tubefreak.com/tubesnos.htm
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er bl.a. to ting som var vesentlig bedre på NOS-rørene, og begge disse er relatert til kostnader - vakuumet i rørene var vesentlg hardere og glasset var tykkere.

    Så er det en del andre ting som er variable - tykkelse på plater og gitter, materialvalg og ikke minst beleggene som brukes.

    Jeg har et par Trustworthy-rør, som er nyproduserte rør, laget på gammelmåten, og de låter riktig så bra.

    Johan-Kr
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    -og Roberth: Hvordan låter det egentlig hos deg uten rør?
    Tja, bedre enn forventet, forventet vel egentlig sterilitet til 1000, men slik ble det ikke, Teddy Pardo er en av konstruktørene som hater transistorlyd, og jeg vil si at han har lyktes bra med å få det til å låte "rørete", så ligger ikke akkurat oppe og gråter om natten for å si det slik.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Jo meg jeg leser om priser og tilgjengelighet på NOS-rør jo mer glad blir jeg for at jeg gikk over til SS, selv om jeg savner rør.
    Litt OT og litt på kanten:
    Det behøver ikke bli grisedyrt.
    Det kan gi deg akkurat den lyden du søker etter.
    Hva gjør du nå?
    Bytter kabler uten å komme noen vei?
    Til en pris som overstiger rør voldsomt.
    Hehe kabelbytte for å endre lydsignatur, jaja hørt den og.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.259
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Noen eksempler på variasjon mellom rør av 6SN7 type
    Capturex.JPG

    Nyproduserte Tungsol/ Elektroharmonics/ Raytheon NOS/ og Sino fra Kina

    Capturer.JPG

    Detaljsammenligning Tungsol mot NOS Raytheron. man kan se fra kurvene at Tungsol er mere linjært dvs mindre forvrenginging, og det måler jeg også med sinus signas
    Capture1.JPG

    Og tllslutt 3 ulike Tungsol røe , som viser spredningen
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jo meg jeg leser om priser og tilgjengelighet på NOS-rør jo mer glad blir jeg for at jeg gikk over til SS, selv om jeg savner rør.
    Litt OT og litt på kanten:
    Det behøver ikke bli grisedyrt.
    Det kan gi deg akkurat den lyden du søker etter.
    Hva gjør du nå?
    Bytter kabler uten å komme noen vei?
    Til en pris som overstiger rør voldsomt.
    Hehe kabelbytte for å endre lydsignatur, jaja hørt den og.
    Den har du sikkert hørt mange ganger.
    Hvorfor byttes det kabler?
     

    flor

    Rørentusiast
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    238
    Antall liker
    26
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    3
    Dårligere kvalitet på anodenematertiale i nyproduserte rør.Bedre blikk i old stock.I dag bruker hermetikkkvalitets blikk!
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.401
    Antall liker
    185
    Foruten at det står Miniwatt på et US rør. Hva er pussig?

    VH. Bernt
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Pussig nok det.
    RCA eske. Made in U.S.A. og MINIWATT i annen merking.
    Hvis dette er RCA skjønner jeg ikke vitsen med å merke med et Philps varemerke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn