Rør, Fulltone & "Horny" Folks (bildetråd)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Ikke første gang jeg ser RF-elementer som har fått "Juling", men det er første gang jeg har sett dem fullstendig "blåst".
    Er dette som følge av en kortslutning eller annen type smell fra forsterker.  Klarer ikke helt å forstå at det kan spilles musikk slik at elementene revner så j....
    Nei, det var i utgangspunket en skade på membranen, et hakk i nedre høyre hjørne. Dette medførte at elementet ble skjevbelastet og hele greiene gitt til slutt i oppløsning som om det var laget av knekkebrød. :(

    Jan E Veiset
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Det er vel gjerne slik at siden disse høytalerne spiller så sinnsykt høyt som de gjør, selv med relativt begrensede krefter, så er det lett å gå litt "bananas".
    Selv hadde jeg et tilfelle der jeg fikk feedback fra tonearmen, med påfølgende lavfrekvent kjempehøyt volum som jeg ikke rakk å stanse i tide.  Dette førte til en liten ujevnhet i et element.  Takket være kjempeservice fra Flugsrud/Audiocompagniet, hadde jeg erstatningselement innstallert få dager senere.  

    Men jeg vil tro at når det spilles så høyt at disse elementene bulker (eller blåses ut slik som her) så hadde svært få andre høytalerelementer "overlevd"?
    Ja absolut, jeg mener ikke at det er generelt dårlig kvalitet på disse elementene. Som du sier så hadde nok de fleste elementer dukket under ved slike lydtrykk som du kan oppnå med Klipsch. :)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Flott initiativ og deilige bilder, Scalars. ;-) Ettersom jeg ar både rør og horn og ikke kunne tenke meg annet, henger jeg meg på.
    Bilder kommer, de må bare taes først..

    Jeg kan ikke annet enn å glede meg. Dette blir spennende
    :D
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Nå er ikke Zu Druid rene hornhøyttalere, men makan til dynamikk har ikke jeg hørt. I tillegg har jeg rør pre og effekt. Håper dette kvalifiserer for medlemskap ???

    Lf
    Men de er vakre, og jeg tviler ikke på at de låter herlig.
    Må jo si at disse er noe av de høyttalerne jeg kunne tenkt meg å høre en gang hvis sjansen bøy seg.
    Mine BryLar er heller ikke horn, men de er lettdrevne og passer ihop med rør.
    Alle med meninger er vellkomne uansett! (så lenge de er positive ;) )
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks

    Takk for svaret Jan E. Effekt forsterkeren som er 6EM7 basert virker veldig spennende, men er nok ikke så teknisk begavet at jeg kan lage en slik.

    scalars: Har hørt mye positivt om BryLar Lowther så disse håper jeg å få erfaring med ved en senere anledning.
    Druid er en utrolig spennende fulltone høyttaler, og jeg anbefaler en lytt.
    Tar meg den frihet å gjenta mine opplevelser med Zuene:


    Det er nok litt tidlig å komme med lytteinntrykk. Høyttalerne og ørene mine er ikke helt spilt inn, enda. Har heller ikke jobbet med plassering av høyttalere.

    Men her er da noen inntrykk etter 3 dager med Zu Druid. Ta dem for det de er verd.

    Utstyr: Arcam FMJ 27, EAR 864, CJ premier 11A, Triangle Comete, Sonus Faber Consertino, billige Monster kabler.


    - Bassen minner mye om REF 3A royal master mk2. Tørr, rask, detaljrik med trykk i mellombassen som jeg for øvrig savnet på REFene. Zuene går kanskje ikke så dypt som bass frikene her på forumet ville like, men du kan jo oppgradere med sub av samme merke.

    - Høyttaleren passer bedre for musikkelskeren enn den typiske HFS brukeren.
    Vanskelig å vurdere høyttalerne ut i fra de vanlige HIFI preferansene, da de fokuserer mer på helhet og musikk, enn typiske Hifi parametrer. Lydsignaturen er kort sagt litt annerledes og for mange trengs det nok litt tilvenning.

    - Diskanten hører du ikke, men den er definitivt til stede om du lytter. Symbal lyder blir ikke kastet mot deg. Du hører heller ikke den berømte ”sildre” lyden, som jeg heller ikke har hørt på live konserter. Trommelyden har likevel attakk og kraft og er tydelige i lydbilde. S- problematikken er et ikke tema for Druidene.

    - Naturlig, virkelighets nært, troverdig. Kjøtt og blod. Dette gjelder spesielt vokalen.
    Høyttalerne har ikke en neddempet mellomtone, som jeg trodde før jeg hadde hørt dem.
    I motsetning til hva jeg trodde om ekstremt lettdrevne høyttalere spiller Zuene med masse kroppslighet på instrumenter og stemmer, men uten ”sødme”. Den får i sammenligning Sonus faber og Triangle høyttalerne (kunne for øvrig lagt til Tannoy, Spendor med mer, men det tørr jeg ikke Wink) til å virke ekstremt farget og unaturlig.


    - Den klart mest dynamiske høyttaleren jeg har hørt. Dette gjelder også ved lavt volum. Det må sies at jeg ikke har hørt Avantgarde mm sine hornprodukter.


    Zu spiller definitivt ikke kaldt, spisst eller hardt. Men de spiller heller ikke mykt og varmt, bare litt annerledes enn andre høyttalere.


    Den klart mest spennende høyttaleren jeg har hatt i hus! Zuene spiller helt sikkert ikke optimalt med Premier 11Aen. Jeg tenker at en god SET forsterker (gjerne 3-4 w) vil dra ut enda mer av denne høyttaleren.


    Lf som ser lyttebeskrivelsen ble litt rotet.


    Lf
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horn

    Zuene spiller helt sikkert ikke optimalt med Premier 11Aen. Jeg tenker at en god SET forsterker (gjerne 3-4 w) vil dra ut enda mer av denne høyttaleren.


    Lf som ser lyttebeskrivelsen ble litt rotet.


    Lf

    Du burde låne øret til MAE-Set`en til Motron. Kan tenke meg at det hadde vært en knall match.

    Lars
     

    Gori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Re: Rør, Fulltone & &a

    Javel da!
    ;D

    Rør er vakkert!

    TJ Mesh plate 300B rør

    Jeg bruker også TJ meshplate, men på mitt ene rør så er det et punkt på en kvadratcentimeter som lyser ekstra sterkt. Har vært slik helt fra starten, det spiller og fungerer så jeg har ikke brydd meg noe om det.
    Noen som vet hvorfor det er slik?

    Mvh
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks

    MAE SET1. Vist før en gang, men tåler vel gjensyn ;)




    Og til MAE SET1 er denne et supert match:


    Men jeg vil gjerne ha med meg kjellerbassen på Muse og Mew og på pipeorgel også ;)

     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horn

    Og til MAE SET1 er denne et supert match:
    Men jeg vil gjerne ha med meg kjellerbassen på Muse og Mew og på pipeorgel også ;)
    Flotte bilder :D


    Har du bygget Hedlund horna selv?
    Evt byggetråd?
    Er du like imponert over MAE`en som jeg er?

    Lars
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Re: Rør, Fulltone & "Horn

    Flotte bilder :D


    Har du bygget Hedlund horna selv?
    Evt byggetråd?
    Er du like imponert over MAE`en som jeg er?

    Lars
    Takk for det :)
    Ja, jeg er minst like imponert!
    Jeg har sverget til Lowther i alle de år. Hadde et par selvbygde Mini Acoustas i lang, lang tid. Et slit å bygge... Var innom en kort periode med varianter av Voigt, men de var klin umulig å få til. Så da for fire år siden bestemte jeg meg for å bygge Hedlund i jula. Hadde da tilgang på et skikkelig verksted. Men min gode far som har drevet i byggebransjen i alle de år bygde dem praktisk talt ferdige for meg. Det var litt ekstra utfordring for jeg ville gjerne ha dem bygd i min. 22mm kryssfinér som viste seg å være umulig å oppdrive. Så løsningen ble 2x12mm. Limt sammen i en skikkelig presse. Jeg skal ha noen få bilder fra byggeprosessen, men jeg må lete en smule er jeg redd. Som en ser har jeg enda ikke bestemt meg for om de skal males eller oljes eller broderes...
    Så i fjor tok jeg innover meg det "alle" hadde sagt; du må ha rør! Og da dukket MAE SET1 opp. Og den er jo bare laget for disse høyttalerne!
    :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Nå er det i hvertfall ingen tvil om hvilken tråd som er den beste her på forumet. ;D ;D
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks

    MAE SET1 virker intressant, men jeg har nok ikke mulighet til å prøve den her i Stavanger. Kom gjerne med flere forslag (dynamikk, troverdig. kjøtt og blod viktige ingredienser)

    Lf
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & &q

    Før Brylar høyttalerne kom på banen, siklet jeg på å lage Hedlund horn selv. Men min bedre halvdel var ikke særlig imponert ::)
    Men Lowther klarte jeg i hvert fall å skaffe meg. Angrer ikke et sekund i dag. Var vel litt skeptisk i starten når de spillte spisst og med tynn bass, men etter som de ble spillt inn skjønte jeg hvor enormt potensial disse elementene innehar. Og når Mae Set`en var her en uke på hjemlån var jeg solgt.
    Matching er alfa og omega her. Virker som den er som skapt til Lowther.
    Har prøvd dem på Audio Note AN-E også, var helt suverene der også. Imponerende.
    Kommer til å kjøpe meg en snart.
    Må bare spare meg opp litt grunker ;)

    Lars
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone &amp

    Jeg bruker også TJ meshplate, men på mitt ene rør så er det et punkt på en kvadratcentimeter som lyser ekstra sterkt. Har vært slik helt fra starten, det spiller og fungerer så jeg har ikke brydd meg noe om det.
    Noen som vet hvorfor det er slik?

    Mvh
    Slik var det ene røret mitt også i starten. Ventet bare på at det skulle poffe, men etter et par uker forsvant det.
    Hakke peiling på hva det kommer av.

    Lars
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & &q



    Horn  ;D



    Rør  ;D



    Her finnes enda mere rør. ;)



    NB: Det er RoDa som har stått for fotograferingen. ;)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    Mmmm, berre lekkert ;D ;D ;D
    Tar gjerne i mot en invitasjon en gang ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    kremanlegg, bho. hvilken klipsch er dette?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    Ser ut som la scala for meg. Har hørt både og om disse. Helt sublimt eller helt middelmådig. Spennende høyttalere som jeg skulle likt å ha testet hjemme. Jeg tror de vil låte helt sublimt..
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    kremanlegg, bho. hvilken klipsch er dette?
    Takker  :)
    Det er La Scala 05/06 mod ( I blir den vel hetende nå som II er på markedet) i finishen "raw birch" som jeg kun har olja og gnukka på. ;D
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Takker  :)
    Det er La Scala 05/06 mod ( I blir den vel hetende nå som II er på markedet) i finishen "raw birch" som jeg kun har olja og gnukka på. ;D
    Vanvittig pent! Kan du si noe om racket ditt? Er det hjemmelaget? Lurer også på hva det er du har under CD-spilleren.

    OS
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Re: Rør, Fulltone & &q

    NB: Det er RoDa som har stått for fotograferingen. ;)
    Veldig fine bilder av et fint anlegg BHO!
    Må gi litt kredit til Roda også. Utrolig tøffe bilder av Klipschene. Dette ville vært kjempespennende å høre på en gang. Hvor i Norge?

    Håper selv å kunne bidra med noe fint i denne tråden snart.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Jeg la merke til denne kommentaren:

    Lyden fra dette anlegget kommer muligens ikke så høyt opp dersom man henter frem blokka og noterer ned de vanlige hifiparametre, men DÆVEN (!!!) som det kan spille engasjerende på musikk!!!!  :eek:

    Det er jo derfor vi driver på med vinyl, rør og horn....
    For å høre på musikk... :D

    ;)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & &q

    Takk for det :)
    Ja, jeg er minst like imponert!
    Jeg har sverget til Lowther i alle de år.
    Har du prøvd noen andre typer faseplugger på dine Lowther?

    Lars
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & &q

    Vanvittig pent! Kan du si noe om racket ditt? Er det hjemmelaget? Lurer også på hva det er du har under CD-spilleren.

    OS
    Racket er hjemmelaget med benkeplater i bjørk fra Ikea og gjengestenger.
    Under cd-spiller er det vel en slik du ser:
    http://www.borderpatrol.co.uk/psuind.htm

    Den forsyner det analoge utgangstrinnet i spilleren med strøm. :D
    Eller er det kanskje den hjemmelaga basen du tenker på. ;)

    Må gi litt kredit til Roda også. Utrolig tøffe bilder av Klipschene. Dette ville vært kjempespennende å høre på en gang. Hvor i Norge?
    Jeg holder hus i Asker ;)

    Håper selv å kunne bidra med noe fint i denne tråden snart.
    DET regner jeg med ja.
    Følger jo ditt horn-bygge både her og der. ;) NICE !

    Men nå må vi holde tråen på sporet......RØR , HORN og FULLTONER !
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Her kommer et par bilder av Gori`s anlegg. Legger dem inn for ham fordi han sliter med å få dem lagt inn selv.
    Har hatt akkurat samme problemer selv før.
    Gjorde alt riktig, men fikk bare røde kryss i stedet for bilder.
    Fikk hjelp av RoDa den gangen.

    Her er de i hvert fall ;D


    Avantgard




    Borderpatrol 300B


     

    Gori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    Mange takk for hjelpen sclalars!

    Ikke så bra disse bildene, men man ser nå hva det dreier seg om. Det er litt provisorisk hos meg for øyeblikket, men jeg holder på å montere et bord fra ikea nå så jeg får komponentene opp fra gulvet. Skal få på plass en vegghylle til platespilleren også, så da håper jeg det blir litt mer strukturert. Og kanskje noen nye blider etterhvert som jeg skal forsøke å få lagt inn selv :-[

    Horna er forresten kaktusgrønne avntgarde duo med tresiffret følsomhet :eek:
    Forsterkeren er samme som BHO sin, med TJ mesh plate 300B og som nå også har fått hal-o demperinger. Kanskje den bare skal stå der den står, sto så bra i stil med gulvet.. ;D

    Ellers så ser det ikke ut til at det er noen vei tilbake på en stund når det gjelder horn,rør og vinyl. Jeg er sjarmert i senk. Jeg har en meget habil cdspiller i capitole og ti ganger mer cdplater enn vinyl, men når jeg virkelig skal kose meg så finner jeg frem de få lpplatene jeg har, senker stiften, demper lyset og 8)

    Mvh
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    Flott amp. Gori ;D
    Har du kjøpt den nylig? brukt?
    TJ mesh plate er gode, men prøv også Electro Harmonics !
    Til en pris av ca. kr 1200 hjem i postkassa for et matcha par fra Demostenes, så er de intet mindre enn et scoop.
    De imponerer iallefall meg. ;)
     

    Gori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Re: Rør, Fulltone & "Horny" Folks (b

    Flott amp. Gori  ;D
    Har du kjøpt den nylig? brukt?
    TJ mesh plate er gode, men prøv også Electro Harmonics !
    Til en pris av ca. kr 1200 hjem i postkassa for et matcha par fra Demostenes, så er de intet mindre enn et scoop.
    De imponerer iallefall meg. ;)
    Ampen kom på plass på sensommeren, direkte fra Gary, fikk en god pris og dollarkursen var lav, så jeg følte ikke det ble så ille ;)

    Takk for tipset angående rør!
    Du har ikke prøvd WE ennå?

    Mvh
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Takker :)
    Det er La Scala 05/06 mod ( I blir den vel hetende nå som II er på markedet) i finishen "raw birch" som jeg kun har olja og gnukka på. ;D
    Mine Hedlund er for tiden i "raw birch" uten olje. Men jeg står på flyttefot så da skulle jeg kanskje nytte anledningen og gnikke litt på dem og la de få en omgang olje :) Det så jo riktig så bra ut!

    Har du prøvd noen andre typer faseplugger på dine Lowther?

    Lars
    Nei. Ikke på EX2ene. På de gamle C' Type/PM6Aene hadde jeg noen pæreformede keramiske plugger jeg fikk kjøpt fra Danmark en gang på 80-tallet. Men de pluggene er solgt... De ga en langt bedre diskantspredning enn den gamle originalen.

    Skulle egentlig ha oppgradert til EX3 i høst, men tiden strakk ikke til. Det blir nok, men det er jo et slit å oppgradere for innspillingstiden er laaaang på Lowther ;)

    PS! Dette må da være sentralens vakreste tråd :)
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Jeg får vel bidra med noe bilder jeg også.

    Frode





     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horn

    Supre bilder Frode!!

    Jeg får vel bidra med noe bilder jeg også.

    Frode


    Mangler bare at det lyser litt i de her ;D ;D

    Hva i all verden er dette?
    DIY?

    Lars
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & &a

    Mangler bare at det lyser litt i de her ;D ;D

    Hva i all verden er dette?
    DIY?

    Lars
    Jeg får se om jeg får installert noe neonlys! ;D Det er BD-Design sine faseplugger.

    Frode

     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & &q

    Nei. Ikke på EX2ene. På de gamle C' Type/PM6Aene hadde jeg noen pæreformede keramiske plugger jeg fikk kjøpt fra Danmark en gang på 80-tallet. Men de pluggene er solgt... De ga en langt bedre diskantspredning enn den gamle originalen.

    PS! Dette må da være sentralens vakreste tråd :)
    Som du ser, så lager jeg faseplugger selv, i alle former.
    De på det første bildet i denne tråden har jeg også dreiet.
    Si i fra hvis du kunne tenke deg et sett.
    Har laget et par til Hagto, som han prøver ut nå på sine DX2.

    mvh

    Lars


     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & &a

    Jeg får se om jeg får installert noe neonlys! ;D Det er BD-Design sine faseplugger.

    Frode
    De var kule. Hvordan synes du de virker?
    Er det Lowther elementer bak der, eller ser jeg feil?
    Begynner å bli gammal veit du ;)
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Re: Rør, Fulltone & &a

    De var kule. Hvordan synes du de virker?
    Er det Lowther elementer bak der, eller ser jeg feil?
    Begynner å bli gammal veit du ;)
    Elementet er Lowther DX3. Jeg har ikke sammenlignet fasepluggene direkte, men etter å ha flyttet rundt på høyttalerene i det siste, synes jeg at det er lettere å få god lyd med de nye pluggene. Det virker også som om sweetspoten har blitt litt større.

    Frode
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Rør, Fulltone & "Horny&qu

    Er bare nødt til å legge inn et par bilder av rør forsterkere
    med litt spesielt utseende :)










    Lars
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn