Jeg funderer på å prøve en rør-forforsterker sammen med mine to brokoblede Abrahamsen V4.0UP som spiller på Klipsch RF-63. Den skal evt. erstatte en Abrahamsen V3.0UP, som allerede låter litt rør-aktig, så det er vel ingen vits med en rør-forforsterker som låter mindre "rør" enn den. Jeg liker at det låter litt varmt og rock'n'roll, og trenger som sagt i emnefeltet balanserte inn- og utganger. Om det er to sett balanserte innganger, er det enda bedre.
Hvis noen har tips til hva som bør sjekkes ut, settes det pris på. Jeg har sett på ting som Audio Research LS16, men mistenker at den kanskje låter litt lite "rør", og så har jeg sett etter Cary SLP-03 og SLP-98, men disse vet jeg svært lite om. Tips mottas altså med takk. Umiddelbart tenker jeg at boksen bør kunne skaffes for opp til ti lapper på bruktmarkedet, men billigere er selvsagt alltid bedre.
Selvbygging er også et veldig interessant alternativ, forresten.
Alle tips mottas som sagt med takk.
Hvis noen har tips til hva som bør sjekkes ut, settes det pris på. Jeg har sett på ting som Audio Research LS16, men mistenker at den kanskje låter litt lite "rør", og så har jeg sett etter Cary SLP-03 og SLP-98, men disse vet jeg svært lite om. Tips mottas altså med takk. Umiddelbart tenker jeg at boksen bør kunne skaffes for opp til ti lapper på bruktmarkedet, men billigere er selvsagt alltid bedre.
Selvbygging er også et veldig interessant alternativ, forresten.
Alle tips mottas som sagt med takk.