Rør anbefaling til ARC VT100?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.457
Sted
Nøtterøy
Tenkte jeg skulle bytte ut inngangs og driver rørene mine (6922). Noen som har noe de kan anbefale her? Liker godt lyden av hollandske Philips (E88CC), men synes disse er for dyre da jeg trenger 8 slike. Er ikke glad i JAN Philips 6922 da disse blir litt kliniske etter min smak. Liker rør som gir en litt "avrundet og varm" topp. Rørene som står i er Sovtek 6922. Tenkte jeg skulle prøve meg på noe nytt. Golden Dragon kanskje?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Siemens Halske NOS 1969,72... Ganske din kake dette!
Husk Hal-o tubedampers på disse da!!!

Hva med moderne Ram Labs superlow noise 6922/6DJ8 da?
http://www.tubeaudiostore.com/6dsuplownois.html

Det burde jo virkelig passe bra!!!
Det som også kan gjøres er å slenge i ett par black gate kondiser... Og å kanskje sette inn noen tantalum motstander på selekterte steder. Det er også med på å lage litt mer smooth diskant..

mvh

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Antall liker
68
Torget vurderinger
2
Det var lite forslag.Eg er også intresert i erfaringer med inngangsrøyr på Audio Research,skal i løpet av våren skifte inngangsrøyra i min VT200,tilsaman 10 stk.Er klar over gamle NOS røyr er bra,men fins det noko billigere alternativ.Det enkleste er vel Sovtek,men det er vel kanskje det lydmessig dårligste?

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har prøvd mye i min ARC VT100 Mk2 også Jan Philips 6922 og har i mine ører best resultat og kjempelang levetid med Golden Dragon ECC88CC (6922) Gold Pin som lar seg kjøpe til normale priser hos MOTRON. Tull å sette 8 NOS rør inn her, bruk de heller i PRE. På effektrørsiden bruker jeg kun Svetlana Vinged C 6550 evnt. Svetlana KT88. (Husk BIASJUSTERING).

Samleren

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.798
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Enig med samleren her. Dyre NOS rør er bra saker noen plasser, men ikke nødvendig andre plasser. Har selv litt erfaring med GD rør (Gjør liksom alt riktig) - og Svetlana "C" EL34 rør som er veldig bra. Skikkelig bra faktisk.
I min Audio Note dac 1.1x fikk jeg et suverent resultat med Siemens CCa rør (50 talls), men i AN dac 2.1 kit fungerer det bedre med Amperex Bugle Boy enn CCa. Dette skal forskes mer på når lytterommet er ferdig om et par ukers tid. Da blir det nytt rom og dermed annen akustikk.

Topp Bunn