"Senior" virket litt spesiell ved en første gjennomlytting.Er ikke sikker på om jeg liker det,eller ikke.Noe i meg synes det virker kjedelig og noe sier interessant...
Det har jo vist seg før at noen album trenger litt mer tid på å komme under huden på èn,for så å bli et mye bedre album i ørene på den som måtte lytte nok,enn det virket i starten.Hvem vet?får vel gi den noen runder etter hvert.
Tror jeg liker det bedre over anlegget også enn via hodetelefoner på PC.Det er som oftest slik.Alt blir større der,og mer levende.
Har ikke hørt så mye på de to tidligere albumene,men kjenner godt til låter som "Poor Leno","Eple","Only This Moment","What Else Is There" og "Beautiful Day Without You".Det er en del bra utenom disse også hørte jeg nå ved å lytte litt mer på dem også.Junior har jeg på CD og liker den godt.Når det kommer til musikk i det store og hele liker jeg litt av de fleste,mye av noen og alt/ingenting av få.Røyksopp kommer vel inn blandt "de fleste" der.Er kanskje ikke den strørste Electronika/House-tilhengeren heller og selv om jeg synes Røyksopp er av de bedre i den sjangeren så må det vel tas til etterretning.
Skal likevel gi den noen forsøk til av ovennevnte grunner,så får vi se.
Andre som vil prøve den?
Spotify:Røyksopp-Senior
Her er i tillegg det skjulte spor 10 fra -Senior-, "The Final Day" .Den er kanskje noe av det dystreste,mest mørke og psykedeliske jeg har hørt.Likte den faktisk.Skvatt litt til tider til og med(er noen lyder her og der,hehe).Han som hadde tatt seg tid og laget det visuelle tillegget til låten hadde gjort en meget god jobb her synes jeg.Skremmende god jobb.
You Tube:
Røyksopp-The final Day
PS!
Likte
The Alcoholic best om jeg skulle velge en nå.Her og har vedkommende som la ut videoen lagt til en meget passende visuell tolkning til musikken.Se og nyt.