Röyksopp - Senior

benti

Medlem
Ble medlem
07.10.2009
Antall liker
0
Hva syntes dere om albumet?

Kun hørt gjennom èn gang, men rangerer det over Junior, og under Melody AM og The Understanding.

The fear er beste låta imho.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Har du hørt den på vinyl eller cd?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hvordan er mellomtonen når bassen slår som verst på denne skiva?

benti

Medlem
Ble medlem
07.10.2009
Antall liker
0
Skink_123 skrev:
Syntes lydbildet er veldig balansert og bra til electronica å være, men det har vel Röyksopp-lydbildet alltid vært.

Skal det være noe betydelig forskjell mellom CD og Vinyl releasen mtp bass?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
benti skrev:
Skink_123 skrev:
Syntes lydbildet er veldig balansert og bra til electronica å være, men det har vel Röyksopp-lydbildet alltid vært.

Skal det være noe betydelig forskjell mellom CD og Vinyl releasen mtp bass?
Jeg har vinylen av den forrige skiva og den er ikke noe bedre enn cden iallefall.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
"Senior" virket litt spesiell ved en første gjennomlytting.Er ikke sikker på om jeg liker det,eller ikke.Noe i meg synes det virker kjedelig og noe sier interessant...
Det har jo vist seg før at noen album trenger litt mer tid på å komme under huden på èn,for så å bli et mye bedre album i ørene på den som måtte lytte nok,enn det virket i starten.Hvem vet?får vel gi den noen runder etter hvert.
Tror jeg liker det bedre over anlegget også enn via hodetelefoner på PC.Det er som oftest slik.Alt blir større der,og mer levende. :)

Har ikke hørt så mye på de to tidligere albumene,men kjenner godt til låter som "Poor Leno","Eple","Only This Moment","What Else Is There" og "Beautiful Day Without You".Det er en del bra utenom disse også hørte jeg nå ved å lytte litt mer på dem også.Junior har jeg på CD og liker den godt.Når det kommer til musikk i det store og hele liker jeg litt av de fleste,mye av noen og alt/ingenting av få.Røyksopp kommer vel inn blandt "de fleste" der.Er kanskje ikke den strørste Electronika/House-tilhengeren heller og selv om jeg synes Røyksopp er av de bedre i den sjangeren så må det vel tas til etterretning.

Skal likevel gi den noen forsøk til av ovennevnte grunner,så får vi se. :)

Andre som vil prøve den?

Spotify:Røyksopp-Senior

Her er i tillegg det skjulte spor 10 fra -Senior-, "The Final Day" .Den er kanskje noe av det dystreste,mest mørke og psykedeliske jeg har hørt.Likte den faktisk.Skvatt litt til tider til og med(er noen lyder her og der,hehe).Han som hadde tatt seg tid og laget det visuelle tillegget til låten hadde gjort en meget god jobb her synes jeg.Skremmende god jobb. :eek: :)

You Tube:
Røyksopp-The final Day

PS!
Likte The Alcoholic best om jeg skulle velge en nå.Her og har vedkommende som la ut videoen lagt til en meget passende visuell tolkning til musikken.Se og nyt. :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Den har kun fått en toer på terningen, men uansett en helt grei CD :)

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
f skrev:
Den har kun fått en toer på terningen, men uansett en helt grei CD :)
Ja, enig her. Kjøpte den på CD i går, og synes den fungerer helt greit som det. Tror ikke jeg bryr meg om noe aktiv lytting på vinyl av denne, så her synes jeg faktisk at en god gammeldags cd fungerer greit. Dette er ambient/ambience i ordets rette forstand. Kan brukes både til god natta musikk og frokost! Mulig jeg prøver den i bilen også bare for å ha noe i bakgrunn på lange turer 8)

Senior er vel strengt talt ikke noe vanlig Röyksopp plate, noe duoen selv også har poengtert flere ganger i intervjuer. Egentlig hadde den passet bedre på f.eks. Warp (eller Smalltown Supersound!), men siden Röyksopp har muligheten til å gi ut på Virgin, so why not. Men det synes klart for meg at nettopp dette med at Röyksopp er så gode til å "integrere" elektronika med vokalbidrag tror jeg er mye av grunnen til at de er så populære. Hvis de bare hadde gitt ut instrumental-ting hadde stjernestatusen dalt fort vil jeg tippe.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Inntil videre rangerer jeg denne plata nederst blant røyksopp platene. Ble litt vel mye bakgrunnsmusikk preg og lite vokal. Satser på at de har flere spennende vokalsamarbeid på neste plate. EN del kul bass på plata da :) Men håper den vokser etter hvert på meg!

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.748
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Eirik_S skrev:
Inntil videre rangerer jeg denne plata nederst blant røyksopp platene. Ble litt vel mye bakgrunnsmusikk preg og lite vokal. Satser på at de har flere spennende vokalsamarbeid på neste plate. EN del kul bass på plata da :) Men håper den vokser etter hvert på meg!
Instrumental-album har typisk lite vokal ;) Men jeg er enig, det er vokalsamarbeidene som virkelig skiller Røyksopp fra det i dag ellers litt kjedelige electronica-landskapet.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Har nå fått hørt litt på plata. Synes faktisk den er veldig bra nå. De har faktisk bevisst at de kan lage ei plate uten samarbeid med vokalister, som er meget bra. Virkelig god stemning og kule beats og bass :)

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.748
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Flere fine låter som allerede er nevnt i tråden. Syntes også låta The Drug er fin.

Topp Bunn