Råd til plassering av anlegg i nytt hus

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Kikker på hus for tiden og et er litt intressant. Men som det ofte er med nyere boliger så er det for mye dører i stua. Vil ikke at kabler skal ligge i døråpninger, spesielt ikke når de koster såpass som Nordost gjør.

Noen som har noen synspunkter? Hvor skal man plassere anlegget her uten at det man kommer i nullsoner i bassen? Tenker spesielt på åpningen mot trappa hvor kanskje det forsvinner mye bass?
 

Vedlegg

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.767
Antall liker
1.623
Sted
Sjælland. Danmark.
Det er ikke noget godt rum og jeg ville lede efter noget andet.
Men den bedsteplacering er nok mod de to vinduer.
Ellers en placering ved det ene vindue. Nederst. SMT V-Wings på begge sider som en væg mod trappen. Der skal være ens højre og venstre side.
Men et svært rum.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
rom.JPG


Kjøp og bygg om, litt drastisk å flytte baderomsdøra kanskje, men det må til..
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Takk for svar, superkhm og Sven Palvig. Jeg mistenker nok at det må bygges om ja. Ikke et prosjekt jeg er veldig fysen på, men ellers er det et drømmehus på alle andre måter.

Hvordan hadde det blitt uten å bygge om badet tro? Sofaen på badeveggen? Ellers som du foreslår superkhm. Basstap?
 
Sist redigert:

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Ser meget bra ut thomand, men en trapp kunne dog behøves for å klatre opp til herligheten!
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ser meget bra ut thomand, men en trapp kunne dog behøves for å klatre opp til herligheten!
Tanken var at man bygde seg inne. Så ikke noen god grunn til å forlate rommet, så da trenger man jo ikke trapp :)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Jeg rødmer over mitt eget fislete forslag, Thomand har selvsagt rett, skal man først bygge om er det like greit å gjøre det ordentlig.
Taustige på utsiden, til dass trenger man bare et hull i gulvet.
 
Topp Bunn