Råd ang. valg av ethernet kabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det er nok alle enige om. Det som Amir driver med på Audiosciencereview er imidlertid kun fakta uten noe tull. Det er mange som følger med på hva han driver med og ingen har kunnet vise til at han driver med løgn. Produsenter har til og med gjort endringer på sine produkter etter at Amir har testet.
    Hvilke produsenter er det han hjelper med endringer?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Hvilke produsenter er det han hjelper med endringer?
    Schiit Audio endret kurs etter å ha blitt testet med dårlig resultat. De lager nå produkter som måler riktig bra og sender selv produkter til ASR for testing.
     

    HansPB

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.01.2021
    Innlegg
    77
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Testene han har gjort er enkle å gjennomføre, og produsenter burde legge fram dokumentasjon på de påstandene de kommer med i markedsføringen av produktene sine. Man får jo også et tips om enkel test man kan gjennomføre selv: Spill musikk, trekk ut nettverkskabelen og hør om du kan merke forskjell på når den står i og ikke. Få noen til å hjelpe deg så det kan gjøres blindt.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Schiit Audio endret kurs etter å ha blitt testet med dårlig resultat. De lager nå produkter som måler riktig bra og sender selv produkter til ASR for testing.
    Å sånn ja. Forstår, takk. :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Schiit Audio endret kurs etter å ha blitt testet med dårlig resultat. De lager nå produkter som måler riktig bra og sender selv produkter til ASR for testing.
    Rart at de ikke testet selv da syns jeg. De burde ha hørt på det først ihvertfall.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Testene han har gjort er enkle å gjennomføre, og produsenter burde legge fram dokumentasjon på de påstandene de kommer med i markedsføringen av produktene sine. Man får jo også et tips om enkel test man kan gjennomføre selv: Spill musikk, trekk ut nettverkskabelen og hør om du kan merke forskjell på når den står i og ikke. Få noen til å hjelpe deg så det kan gjøres blindt.
    Hvis det fortsetter og spille når jeg tar ut nettverkskabel er ikke da signalene i streameren allerede? Jeg har ikke peiling på sånt som du sikkert forstår.:)
     

    HansPB

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.01.2021
    Innlegg
    77
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Hvis det fortsetter og spille når jeg tar ut nettverkskabel er ikke da signalene i streameren allerede? Jeg har ikke peiling på sånt som du sikkert forstår.:)
    Ja, den fortsetter å spille av data som allerede er overført. Det er vel ganske etablert at kabler og switcher ikke manipulerer selve datapakkene. Dette var for å teste om eventuell støy skapt av switchen blir overført via nettverkskabel til streamer, som igjen ikke har noe med de faktiske dataene å gjøre.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den fortsetter å spille av data som allerede er overført. Det er vel ganske etablert at kabler og switcher ikke manipulerer selve datapakkene. Dette var for å teste om eventuell støy skapt av switchen blir overført via nettverkskabel til streamer, som igjen ikke har noe med de faktiske dataene å gjøre.
    Åja skjønner. Takk da lærte jeg litt.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mente at jeg synes det var rart eller dumt da at de ikke skjekket tingene grundig før de solgte dem. Det virker jo litt useriøst mener jeg, men mulig jeg tar feil . :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mente at jeg synes det var rart eller dumt da at de ikke skjekket tingene grundig før de solgte dem. Det virker jo litt useriøst mener jeg, men mulig jeg tar feil . :)
    Der er vi enige, det er litt derfor vi prøver å se etter datablad for dokumentasjon av produktene. Når de ikke har kjørt en ordentlig test så har de heller ingen dokumentasjon på hvordan produktet skal oppføre seg. Seriøse aktører har god dokumentasjon på produktene sine.
    Innen IT, elektronikk og kabler generelt så er det vanlig å se på datablad og whitepapers for å finne best practices for å få produktene til å spille sammen med andre produkter best mulig og se at de holder seg innenfor standarder/rammer som er gitt (ISO er også en del av dette, og har laget mye rammeverk) og ikke minst se hva man kan forvente av produktet. Det er vanlig hverdag for mange som sitter her inne på forumet også som jobber innenfor disse yrkene.
    Datablad sier alt mulig om temperatur, spenning, strøm, protokoller, resistans, frekvenser, induktans og andre toleranseverdier etc.etc.etc. man må ta høyde for.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn