Quistens Lo-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Her ruller og går musikken som aldri før mens jeg koser meg og ler av kabeldebatter og annet fjas på forumet, alt man skal bry seg med !!!

    Har forøvrig den senere tid følt at mitt superduper budsjettkilleroppsett ikke helt drar på når det snurres film, og det blir det jo en del av nå i vinter.

    Fisker derfor bruktmarkedet etter hornhøyttalere. Ser ut som jeg blir nødt å ha to par høyttalere med hver sin klangkarrakter for at dette skal fungere for meg. Så vi får se hva som kommer inn ettehvert.
    Synd det ikke er noe Pre out på den dayens menuetto saken... tror du kunne fått ei bra økning i dynamikk på film vis du hadde kjøpt Dayens Amhino monoblokker og suplert med.. :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Det tviler jeg sterkt på, for Dayens sin klangkarrakter heller mot rør. Det låter mer romantisk og flott en direkte og punchy.

    Mer "strøm" på B&W får dem ikke til å låte noe annet enn nettop, B&W. Har vurdert annet forsterkeri men det er grenser for hvor mye man klarer å "forandre" på en høyttaler.

    Riktig dynamikk og spenst for meg krever horn for å få den rette spruten. Så jeg er på trompetjakt !
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    hmm... ok..

    Fikk litt lyst til å teste disse på Primare i21... den er en del skarpere i toppen og blir overkill på klipsch... kansje den hadde klart å skremme litt ordentlig liv i sirompa engelskmenn :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jeg kjøpte mine 685 sammen med en digital nad. Metaldiskanten reagerte negativt på den digitale ampen, følte den var litt vel mot det lyse. Diskanten ble skarp og ubehagelig. Resten av lydbildet forble litt tilbaketrekt i god B&W ånd.

    Jeg tror jeg hadde vært veldig forsiktig med lystklingene amp på disse, men alle har vi jo forskjellig smak.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kjøpte mine 685 sammen med en digital nad. Metaldiskanten reagerte negativt på den digitale ampen, følte den var litt vel mot det lyse. Diskanten ble skarp og ubehagelig. Resten av lydbildet forble litt tilbaketrekt i god B&W ånd.

    Jeg tror jeg hadde vært veldig forsiktig med lystklingene amp på disse, men alle har vi jo forskjellig smak.
    I21 er ikke en digital amp, den har klasse A/B.. :) den yter beskjedene 2x75w men har en trafo som er 800va(dobbelt så stor som den du finner i hakket større Dayens enn du har) :)
    Tror nok den kunne ha skremt fint liv i dem :) Dali sin digital sak har vel ikke fått noe spesielt skryt for disant akurat så kan skjønne det :)

    Driver å tenker litt på et oppsett nå til datamaskinen/kontoret.. SA Saxo 1 activ står på listen, men kan jo kansje kjøpe 686 eller 685 også og prøve med i21.. :) får se hva det blir til :) Skal jeg ha passiv høytaler og drive med i21 så heller jeg mot cm1 eller cm5 også... :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    685 S2 trenger ikke mye strøm, de er en lett last.

    Vet I21 er A/B. har eid etterfølgeren I22Dac, den er digital. Den ble forøvrig danka ut av Dayens.

    Dali ? du mener Nad ? Nad D3020, har vist fått gode tester rundtom, for meg den dårligste ampen jeg har vært borti.

    Av små høyttaler tiltenkt som pc lyd er det jo et hav å velge blandt, er bare å peile seg inn litt klangmessig hvor en vil hen å handle deretter. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    685 S2 trenger ikke mye strøm, de er en lett last.

    Vet I21 er A/B. har eid etterfølgeren I22Dac, den er digital. Den ble forøvrig danka ut av Dayens.

    Dali ? du mener Nad ? Nad D3020, har vist fått gode tester rundtom, for meg den dårligste ampen jeg har vært borti.

    Av små høyttaler tiltenkt som pc lyd er det jo et hav å velge blandt, er bare å peile seg inn litt klangmessig hvor en vil hen å handle deretter. :)
    Ja mente såklart NAD :) så litt på den største D7050 en stund å vurderte den som Preamp til vincent blokkene jeg hadde, men det var både goe å dårlige reviews ute og gikk :)

    Ja det finnes mye og velge mellom, er bare om å finne en gylden middelvei både på størrelse og lyd :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Lettere innspirert av X-cells nyinnkjøpte SA M50, ble jeg nysgjerrig på å rigge opp mine egne M50 igjen. Med "lyden" noe glemt tenkte jeg det kunne være interressant å se hva jeg nå synes, så da gikk turen til lageret for å rote dem frem.

    Oppmot B&W 685 S2 som har stått her en stund så var det tydelig et mer luftig og klarere lydbilde på M50. Problemet er bare at de ikke passer rommet. For best mulig lyd hvor de spiller med flott mellomtone, luftig topp og ren bass kommer de uakseptabelt lankt utpå gulvet. En annen plassering som gikk "greit" var helt klir i vegg, men da trakk lydbildet seg mye sammen og ble lenger borte. M50 har generelt et større lydbilde en B&W, det "kastes" lyd ut i alle retninger hvorpå B&W 685 S2 er en mye bedre punktkilde med bedre sammenheng der hvor lyden fra M50 "stikker litt av i rommet"

    Enden på visa er at mine SA M50 fortsatt er på lager / til salgs.

    Synes uansett det var morro å høre litt "frempå" lyd igjen.

    Får ikke dette igjennom hoss dragemor !!
     

    Vedlegg

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hva for en pris tar man for et par brukte Mantra 50?

    Det er ikke alle som har det såpass ok at man kan ha Mantra stående til lagring å bøttekottet.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Kan strengt tatt ikke kalle dem brukt en gang, hehe.

    Annonse ligger nå ute.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ble tipset om å kjøre soundcare spikes med en gang på mine, og soundgarden var hyggelige å slengte med et par for tort og svie :) Tror det kunne hjulpet en god del, ellers så er 30cm fra bakvegg en grei start.. mine står nå 32cm for å være nøyaktig også vinklet på sweetspot :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Men du skulle fått lånt deg en primare sak og prøvd på dem før du solgte dem... er noe med primare og SA :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Med litt savn av morrolyd og for tiden høyere fokus på film, livemusikk og øl vender nok en tidligere høyttaler tilbake igjen, Klipsch RB-61 II på vei.

    Tror det kan være en fin løsning å ha to vidt forskjellige høyttalere i stallen å bytte litt etter behov.

    Har man Klipsch i hus tenker jeg også veien er kort for å eksperimentere med reciever + sub, evt rør. Vi får se.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.702
    Antall liker
    7.807
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Med litt savn av morrolyd og for tiden høyere fokus på film, livemusikk og øl vender nok en tidligere høyttaler tilbake igjen, Klipsch RB-61 II på vei.

    Tror det kan være en fin løsning å ha to vidt forskjellige høyttalere i stallen å bytte litt etter behov.

    Har man Klipsch i hus tenker jeg også veien er kort for å eksperimentere med reciever + sub, evt rør. Vi får se.
    Hehe, ingen tvil om at du liker både 685 og rb-61, inn og ut et par ganger hver nå ;)
    Men sikkert lurt som du sier å kunne bytte på!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir nok bra skal du se.. :) tanken slo meg her også når sonus faber var i hus.. kansje man skulle hatt et klipsch alternativ :)
    Men med Mantra 50 på plass så savner jeg ingenting, det spiller bare helt kanon :)

    Du får skrike ut vis du vil ha noe ordentlig kraftverk på noe av dette.. ;)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Ja her har jeg funnet, for meg og mine ører, to veldig kjekke høyttalere i beste budsjettklasse som begge gir noe veldig bra på hver sin måte.

    Må ha det litt morro i romjula !!!
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Boxfresh Klipsch står nå å spiller. Ullent og innesluttet i starten såklart men det var morro å være på "konsert" igjen. Regner med å få blåst skummet av øllen iløpet av de første dagene nå. :)

    (Sjekka utstyrsloggen min å dette er vist 3. paret med RB-61 som er innom)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mine Klipsch RF52 er i stuen igjen på gjesteopptreden med en rørsak som er oppe på demo.. ;) morro med horn :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    X- Cell : Ja så dette her, spennende saker.

    Her får blodpumpa kjørt seg med iherdig bytting mellom Bowers og Klipsch på stativene. Per nå synes jeg nok Klipsch er morsomst og får spille mest. Men sliter med lett "ringing / støy" rundt selve lydbilde fra dem, men jeg ser jeg spiller som oftest litt for høyt så dette har nok mye av skjylden. Klipsch får frem stemmer og vokal litt bedre, nerven til musikken, Bowers er litt mer naturlig her og der, lettere i toppen men kanskje noe mørkere og innesluttet stemmeområde. Letteste måten å beskrive det på er at på Klipsch kommer stemmer fra hornet som skutt mot deg, mens på bowers er det bassdriveren som tar seg av stemmeleiet.

    Får jeg unna SA M50 snuser jeg alt på enda mer hårn.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    joda skjønner hva du mener med "ringing / støy".. det er litt av forbandelsen med klipsch..
    RF52 er jeg godt kjent med.. den har vært med i mange år her i stuen og prøvd på mye rart.. fikk litt "wow" faktor når sonus faber gikk ut døra og det primare settet som står her nå ble koblet opp.. har ikke hørt så bra lyd av klipsch før.. bassen ble stram og dypere.. diskanten roet seg og ble ikke så skrikete.. og man kunne dra på vesentlig mer uten at man ble sliten.. diskanten ble holdt i sjakk..

    Men det siste løftet nå med Dared.. oi oi oi... diskanten er så varm.. mellomtonen er luftig og svulstig.. bassen er der, men kjennes ikke like dyp..
    Nå er vel og merke Dared langt unna innspilt.. anbefales flere uker før man lytter kritisk. orginal rør er kansje heller ikke det beste som kan stå i.. så får se om noen uker hva som skjer.. ;)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Ja, de Klipscha har det me å respondere litt etter hva man kobler på dem. Etter 8-9-10 par Reference på forskjellige forsterkere oppigjennom åra så er det kun Rega Brio R og spesielt Dayens Menuetto som har klart å tukte dem slik jeg liker. Kommer jeg over en røramp til en ok penge så har jeg lyst til å prøve.

    Ser ut som jeg er litt i reprisemodus på hva jeg har eid før for tia, for igår fikk jeg jaggu lyst på Tannoy igjen også.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ligger vel en LM til en overkommelig pris her på torget... + ekstra rør.

    Vet en av de har vært imøtekommende på bytte. Du har jo Mantra.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Her spilles "The Doors" mens jeg nyter litt assorterte Juleøl jeg har fått i min ølkalender.

    Må si jeg liker godt hvordan Klipsch formidler trommespill raskt og spenstig, selv på lave volum.

    Sambo har funnet fram nissene, og til høyre skimtes litt julepakker.
     

    Vedlegg

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Tenkte jeg skulle ha to par høyttalere og rulere på, men for de observante så ser man at jeg alt lufter mine B&W 685 S2 for salg. Etter testing frem og tilbake mellom B&W 685 S2 og Klipsch RB-61 II må jeg på en måte velge mellom to onder, for begge innehar sine små "feil".

    Jeg kommer på en måte frem til at min forsterker Dayens Menuetto er litt rund og lun i kantene og tukter Klipsch veldig bra, hvorpå B&W kanskje låter litt mer svulmen og lukket i mellomtonen, akuratt som de hadde hatt godt av en forsterker med litt mer sprut i mellomtonen. Jeg lytter til mye rytmisk jazz, moderne jazz og bossanova, stikkord er rytmisk, og der er Klipsch / horn mer passende for meg og matcher nok bedre mot min forsterker.

    Jeg har også tenkt å angripe hobbyen på en litt annen måte nå. Normalt bytter jeg høyttalere etter ønsket klang og preferanser, men nå tenkte jeg at jeg skulle jobbe litt mer med andre deler i anlegget. Jeg har lyst å utfordre min kjære Dayens Menuetto med en røramp. Jeg har hørt hva rør gjør i min head-fi rigg, så hadde vært spennende å se hva effekt noe slikt kan ha på Klipsch. Jeg har dog ikke de største forventningene, men morro å prøve. Annen dac har jeg også lyst å prøve. Vil prøve mest for nysgjerrigheten sin del, blir resultatet bra er jo det bare en fin bonus, men jeg kan godt ende opp med at nytt ikke nødvendigvis låter bedre enn det jeg allerede har.

    Så er jeg også til tider godt inne i filmmodus, receiver og en sub hadde vært morro å prøvd å sett om man fikk til et dugendes 2.1 oppsett. Har feilet før med sub men har da ikke hatt reciever som hjelpeverktøy for integrering av sub. Dette er nok litt løse planer da jeg har vært borti receiver en gang tidligere og den låt så dårlig at den gikk fort i retur.

    Ellers har Julen vært fin. Klipsch RB-61 II har etterhvert satt seg litt, og de har ført til mye musikkglede siden de ankom, og slikt er morro :)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.194
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner at det kommer til å skje mye i denne tråden i 2015, Quisten :) Blir spennende!
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Har igrunnen roet meg mener jeg selv, men synes fortsatt det er morro å prøve nye ting innimellom for å holde interessen oppe.

    Prøver også så godt det lar seg gjøre å ikke tenke på hvilket high-end anlegg jeg kunne hatt for alt jeg har sølt bort på denne hobbyen, hehe. Men kjenner jeg meg rett hadde jeg nok ikke slått meg til ro med noe slikt heller.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Rør er morro på Klipsch, og når jeg nå ser litt av musikkstilen din så kommer nok rør til å slå ann.

    Må bare si at Dared Saturn gjør mye ting jeg har hørt totalt til skamme... og den er jo meget billig nå med tanke på innhold.
    Den innebygde dac'en er også bra, vel og merke bare usb.

    Har ikke hørt mine rf52 trives så godt som nå før... og det blir bare bedre og bedre... :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Raske og spenstige trommespill i både jazz og elektronisk musikk føler jeg formidles best via et par horn. Jeg savner dog den siste renheten / detaljene, så er litt nysgjerrig på om det er mulig å lokke ut mer av Klipsch eller om det stopper her.

    Hadde jeg fått solgt ut litt hadde jeg nok slått til på LM audio 216 som er ofte å se på brukten.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ta kontakt med, Eddie.

    Har han ikke solgt, så har han noen sett med rør uten at prisen blir stygg som følger med (LM 216). Den er vel så vidt et halvt år gammel. Skulle egentlig gå for hans selv, men Dared kom meg i forkjøpet.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Av DAC synes jeg det hadde vært morsomt med en med hodetelefonutgang til mine HiFiMAN klokker.

    Blir det 3. Runde med Aune med en S16 Dac montro ??? Den ser hvertfall spennende ut og jeg har vært meget fornøyd med Aune X1 både mkI og II.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    DAC'en på Dared er ikke "oppegående" atm. skulle du vurdere den.
    Det er sant nok at dem har en liten bug i programvaren til datamaskinen nå ja.. :)


    LM audio er nok en grei start i rørverden.. :) forsåvidt gla jeg hoppa over den og gikk rett på dared.. men blir morro og høre va The last one finner ut.. han skal teste begge opp mot værandre.. ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Av DAC synes jeg det hadde vært morsomt med en med hodetelefonutgang til mine HiFiMAN klokker.

    Blir det 3. Runde med Aune med en S16 Dac montro ??? Den ser hvertfall spennende ut og jeg har vært meget fornøyd med Aune X1 både mkI og II.
    Har ikke testa hodelur utgangen på dared enda.. :) men holde den samme kvalitet som resten så ja... ;)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    The Last One :

    Tror ikke det blir handel helt enda før jeg får solgt ut litt. Jul har også satt sitt preg på konto gitt.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Men, da skriver du deg på ei liste hos Mala på at du vil låne før kjøp? Føler du for det, så kan jeg sikkert ofre min plass i køen til fordel for deg.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Av DAC synes jeg det hadde vært morsomt med en med hodetelefonutgang til mine HiFiMAN klokker.

    Blir det 3. Runde med Aune med en S16 Dac montro ??? Den ser hvertfall spennende ut og jeg har vært meget fornøyd med Aune X1 både mkI og II.
    Har ikke testa hodelur utgangen på dared enda.. :) men holde den samme kvalitet som resten så ja... ;)
    Jeg ser den har "klokkehull" i fronte ja, fin bonus om den også funker bra. Men min hovedplan er egentlig på sikt å få separert head-fi fra anlegget, men evt ha en dac med hodetelefonutgang i backup om WA6 slokner. Per nå brukes Aune som dac i begge oppsett, å jeg må koble om for hver gang av mangel på en strømkababel.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Av DAC synes jeg det hadde vært morsomt med en med hodetelefonutgang til mine HiFiMAN klokker.

    Blir det 3. Runde med Aune med en S16 Dac montro ??? Den ser hvertfall spennende ut og jeg har vært meget fornøyd med Aune X1 både mkI og II.
    Har ikke testa hodelur utgangen på dared enda.. :) men holde den samme kvalitet som resten så ja... ;)
    Jeg ser den har "klokkehull" i fronte ja, fin bonus om den også funker bra. Men min hovedplan er egentlig på sikt å få separert head-fi fra anlegget, men evt ha en dac med hodetelefonutgang i backup om WA6 slokner. Per nå brukes Aune som dac i begge oppsett, å jeg må koble om for hver gang av mangel på en strømkababel.
    Ja får se om jeg finner noen klokkelurer å teste på den en dag. :) har rotet bort alt jeg hadde av head-fi :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Men, da skriver du deg på ei liste hos Mala på at du vil låne før kjøp? Føler du for det, så kan jeg sikkert ofre min plass i køen til fordel for deg.
    Jeg har det somregel med kjøpe når jeg først skal teste noe, da har man uendelig med tid på å bestemme seg om noe er ok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn