QUAD ESL57 og dipole bass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

tralalalala

Gjest
    hmm...

...jeg var vel for ivrig / rask i forrige innlegg.

Er det noen, som forstår dette fullt og helt, som kan hjelpe meg å simulere Peerless elementene i H-baffel?

PS:
    jeg tipper det vil være lettere å få de til å spille riktig om jeg har noen saklige verdier å plotte inn i det aktive delefilteret, enn om jeg må gjette tilfeldig som jeg gjorde over.

Frode

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Det beste er vel å bygge baffel, måle og så bruke de målte verdiene til å beregne filter. Å beregne alt på forhånd, tror jeg er vanskelig.

Frode

T

tralalalala

Gjest
    Aha...! Det visste jeg ikke.

Takk!

I’ll be back ;-)

T

tralalalala

Gjest
    Vedlagt kuttplan og render av mine dipole kasser til Quad ESL57

Jeg vil bygge to separate H-baffler som settes sammen senere; for lettere transport.

Vil jeg trenge noen form for føtter til disse?

Vil bygge listverk rundt Quad ESL57 i 12mm teakplank fra biltema. For mulighet til å sette på DECCA supertweeters tilsvarende oppå ESL57.

Bafflene til driverne er 10mm bredere på hver side slik at de festes i 10mm dype spor på hver sideplate.

Dybde på hver side av H-baffel = 140mm
    Kassene vil bli bygget i 19mm MDF

QUAD-ene er tiltet med 12 graders vinkel - tilsvarende som Sheldon stands.

Vedlegg

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    221
    Kult prosjekt! Skal du bruke DSP eller ASP til delefilteret? (Altså: Digital eller Analog).

Jeg har forøvrig ett sett ESL57 som jeg tenkte å supplere med en sub. Har en 12" aktiv sub i en kvasi-transmisjonslinje til å starte med. Har ikke tenkt å bruke delefilter på Quad'ene, bare LP på sub. Jeg er ikke redd for maks SPL. De sum mener ESL57 ikke spiller sterkt nok er på bærtur, det mener nå jeg.

T

tralalalala

Gjest
    Hei!

Jeg tenker å bruke digitalt delefilter; miniDSP 2x4.

Jeg har ingen erfaring med slikt... så dette blir spennende!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn