Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• music4life

Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Antall liker
    24
    @music4life: Ble du noe klokere av mine ord&betraktninger?

mvh
    Proffen
    Hej Proffesionel

Tak for din udlægning og erfaringer/beskrivelser .
    Har i mellemtiden fået et sæt Jasper 25 i mat hvid ind i stuen 😊. Super lækker udført højttaler og lyder fremragende. Samme signatur som Emerald 25 dog bedre diskant , større lydbillede og et vanvittigt tryk og hug i bunden.De går dybt ! Så dybt at at jeg måtte lege en del med placeringen i min 50 m2 stue. Det er MK1 versionen jeg har fået og får dem først rigtig frigjort ca 1 mtr fra bagvæggen 😳
    Det har jeg ikke prøvet før. Har dog lavet et billigt og godt trick - rør skåle isolering i forskellige dimensioner tilpasset reflex portene.
    Det virker i den grad og nu står de 30 cm fra bagvæggen ( bagvæg til bagkant på ht ) og godt 1,5 mtr fra side væggene.
    Lyden er stor og den varme og alligevel åbne gengivelse giver en lyd som jeg holder meget af. Ubetonet i toppen og krop på gengivelsen og spiller alt slags musik fantastisk. Selv de dårligste indspilninger bliver leveret tilgivende og super musikalsk. 👍

Ingen tvivl om at Jasper 25 er en bedre ht end Emerald 25 men kræver også mere af dit rum.
    Måske MK2 er nemmere at integrere for de fleste 🤔

Iøvrigt spiller jeg på komplet Naim setup bestående af NAP250DR/NAC282/NAPSC/HICAP DR/NDX2

Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.016
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    @music4life: Gratulerer med supre høyttalere.
    Ekstra godt å høre at de har falt helt i smak.
    Opplever du nogen lunde de samme forskjellene mellom Emerald og Jasper som jeg forsøkte å beskrive?

mvh
    Proffen

music4life

Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Antall liker
    24
    @music4life: Gratulerer med supre høyttalere.
    Ekstra godt å høre at de har falt helt i smak.
    Opplever du nogen lunde de samme forskjellene mellom Emerald og Jasper som jeg forsøkte å beskrive?

mvh
    Proffen

Tak..
    Ja absolut med det i mente at placering/størrelsen i rummet har vital betydning for det samlede resultat. En Jasper 18 monitor 2 vejs vil jeg tro kan gøre det i mere vanskelige rum med samme enheder.

Tavli

Medlem
    Ble medlem
    01.09.2019
    Antall liker
    12
    Skal ikke uttale meg om Primare, da det er år og dag siden jeg hørte noe fra den kanten.
    Aavik virker spennende, ser heftig ut, er heftig priset, og BØR låte godt - prisen gitt....men ikke hørt de heller.
    Har vel strengt tatt ikke hørt så mye nytt i løpet av de senere år, kanskje fordi man føler at man har kommet så langt man kan innenfor det økonomien tillater.
    MEN; dersom du nå vurderer Aavik til 100k, kan du jo kanskje tenke i retning Devialet.
    Er strålende fornøyd etter at jeg fikk min D200 i hus, og har vel strengt tatt ikke vært inne på tanken om å bytte den ut. Eller, jo, i et lite øyeblikk satt jeg og kikket litt på en bruktannonse for en D220 pro, men det ble nok med tanken.
    Utfordringen blir da gjerne å finne tak i Devialet. Fordel: dacen i Devialet er god, og gjør ekstern dac overflødig - men en streamer må gjerne til.
    Gato har jo ellers et par potente integrerte forsterkere, men slik jeg erindrer det, har Devialet mer å fare med ifht kvaliteten på lydgjengivelsen. Ukjent med dac- og streamerdelen i Gato. Kan være den er god, men kan også føre til at du føler behov for ekstern dac (og kanskje streamer)
    Nuprime kan jo kanskje ellers være et spennende alternativ. Nuprime har jo fått en del skryt for bl a sine dacer, mens en streamer må påregnes i tillegg. Tidligere fikk modellen IDA 16 en god del positive tilbakemeldinger, men det har gjerne kommet nyere modeller etter denne.
    Andre alternativer? Sikkert. En start kan jo være å kartlegge hva som er mulig å få lånt hjem til utprøving.
    Xindak har jo også noen beist av noen integrerte forsterkere som tåler å bli undersøkt - men da må du gjerne til med en dac/streamer utenom.

mvh
    Proffen
    Bruker du Devialet uten SAM? Kan ikke se Pylon oppført på høyttaler listen deres!?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn