puter til ht

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Antall liker
53
Torget vurderinger
16
Flyttet inn i trehus og tenkte bytte soundcaren på ht til puter av etter eller annet slag. Ht veier noen og 50 kg. Noen som har tips?

Vidar

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.411
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hifiklubben har noe, og så finnes også SD-foten.

I billigkroken finnes Biltemas møbelputer i gummi, som jeg bruker på mine 35kg tunge hovedhøyttalere, eller møbelputer i filt. De siste er veldig greie om interiørsjefen har sterke innsigelser mot høyttalernes optimale lydmessige plassering.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
Jeg vil anbefale Vibrapod. Har selv brukt disse dei siste årene med godt resultat!
Uslåelig pris/ytelse!
Selges av Hoium, og i motsetning til mange andre leverandører finnes disse på lager og blir stort sett sendt samme dag!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Bruker korkplater på ca 4x4 cm i to høyder. Bedre resultat enn spikes og puter. Mine HT veier 50 og noen kilo ++. Laminat gulv.

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
vidarn skrev:
Flyttet inn i trehus og tenkte bytte soundcaren på ht til puter av etter eller annet slag. Ht veier noen og 50 kg. Noen som har tips?

Vidar
Henviser til tråden "Dempeføtter"

Myk demping er det som generelt gir best resultat pr kr.
Konklusjonen i tråden var vel: Tema Isolatorer (Eltek har desse) Vibrapods (Høium) samt at det også finnes myk demping på Biltema som kan brukes med meget godt resultat.

Det skal også siest at noen også har hatt godt resultat med BDRC - karbonkoner (Desse er forholdsvis dyre - fåes også hos Høium)
Lykke til med dempingen av dine ht :)

Beste hilsen

Topp Bunn