Holder på og sette sammen 2 moduler Purifi 1ET400A. I utgangspunktet var planen å bruke Hypex NC-500 buffer for disse men kom over et design på DiyAudio og tenkte jeg kunne forsøke dette. Har foreløpig lite informasjon på dette bufferet og kjenner litt skeptisk rundt det. Jeg skal forsøke å finne mer om denne og legge det ut. Power supply blir Hypex SMPS400A180 samt en Noratel ringkjerne trafo for styrestrøm til bufferet. Bruker Sjøstrøm Audio RFB 03 for likeretter samt Super Regulator av Jan Didden. Jeg tenker denne ampen skal drive kompresjons driverne, Altec Lansing 299, i riggen min. Derfor den lille strømforsyningen.
Jeg laget meg en dummy load som takler 100Watt i 8 Ohm og vil bruke denne, via RME Fireface og REW ved målinger.
Ønsket er å få så lav forvrenging som mulig. Kanskje et hårreisende mål da disse modulene i utgangspunktet måler lavt men vi for se. THD+N målinger i RTA vinduet i REW blir brukt ved sammenligninger så alt burde ligge til rette for seriøse resultater. Har tidligere målt TPA3255 men har manglet å kunne vise loopback av lydkortet. Dette må jeg finne ut av.
Chassis er fra en tidligere 4 kanaler og bakplate måtte byttes ut. Har tegnet denne i Fusion 360 og bestilt fra JLCCNC.
Likeretter av Per Anders Sjøstrøm.
Super Regulator av Jan Didden.
Dummy med mulighet for kjøling. Bruker ikke kjøling under test da dette vil innvirke på måling.
Jeg laget meg en dummy load som takler 100Watt i 8 Ohm og vil bruke denne, via RME Fireface og REW ved målinger.
Ønsket er å få så lav forvrenging som mulig. Kanskje et hårreisende mål da disse modulene i utgangspunktet måler lavt men vi for se. THD+N målinger i RTA vinduet i REW blir brukt ved sammenligninger så alt burde ligge til rette for seriøse resultater. Har tidligere målt TPA3255 men har manglet å kunne vise loopback av lydkortet. Dette må jeg finne ut av.
Chassis er fra en tidligere 4 kanaler og bakplate måtte byttes ut. Har tegnet denne i Fusion 360 og bestilt fra JLCCNC.
Likeretter av Per Anders Sjøstrøm.
Super Regulator av Jan Didden.
Dummy med mulighet for kjøling. Bruker ikke kjøling under test da dette vil innvirke på måling.